Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Jobproblemer og angst, hjælp (lidt langt)
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 17:10
Øv altså, har næsten lige fået nyt job, og troede virkeligt det var det rette, men desværre kan jeg allerede sige nu, at det bare ikke fungere i længden :-(
Problemet er bla 1½-2 timers transport hver vej, da mine arbejdstider og det offentlige ikke lige går i spænd, og når den nye vagtplan træder i kraft fra næste uge betyder det at jeg skal tage hjemme fra ca kl 19 om aftenen og først ef hjemme igen efter kl 9 om morgenen.
Ud over det har jeg ikke helt så mange timer som forventet og da jeg så samtidig skal bruge 1000 kr til transport om måneden betyder det at jeg kun har ca 500 kr mere til mig selv end på bistand, det føles bare ikke helt slidet og den lange transport værd.
Ud over det var jeg så uheldig at falde og slå min ryg og mit hovede den første gang jeg stod alene om natten, var på skadestuen hvor jeg blev lagt i krave og fik taget mindst 20 røntgen billeder, da jeg havde alle symtomer på fraktur i nakken, heldigvis var det dog kun muskler og nerver der var lidt forstrakte.
Jeg har så gået en uge sygemeldt efter faldet, og i morgen nat er det meningen at jeg skal starte igen, men jeg får det dårligt og panikker nærmest ved tanken om at skulle stå alene, efter den tur, for der er ingen til at hjælpe mig hvis der sker noget.
Jeg har ikke før frygtet overfald og røveri, men efter at have ligge 5 min på gulvet uden at kunne rejse mig og uden mulighed for hjælp føler jeg mig meget sårbar, jeg tør simpelthen ikke.
Min hjerne kører af sig selv i tanker om hvordan jeg kan slippe i morgen, sådan bør man ikke have det før man skal på arbejde vel ?
Jeg har lige søgt et nyt job, tættere på (kan cykle) flere timer og bedre arbejdstimer, og jeg er meget kvalifiseret til det, så har en god chanse for at få det, fingre må gerne krydses :-)
Jeg ville dog gerne have beholdt det jeg har, men det nytter vel ikke når jeg får det dårligt ved tanken om at skulle derop. Hvad ville i gøre ?
At jeg så samtidig i denne uge har fået trukket 2 visdoms tænder og har måtte sige min part op gør det sku (undskyld mit sprog) det til en rigtig møg uge, og jeg har ikke engang kunnet ride for at glemme det lidt pga hjernerystelsen.
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

hej signe...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 18:05
1. jeg kan godt følge din "angst" for at være alene - jeg har selv arbejdet 3 år på en tank, og jeg holdt fordi jeg ikke kunne holde al den tricktyveri m.m. ud. Desuden hadede jeg at være alene om at lukke og åbne - man ved sgu aldrig hvem venter på en uden for.

2. jeg bliver ærligt en lille smule harm over en skrivelse som "at jeg kun har ca 500 kr mere til mig selv end på bistand, det føles bare ikke helt slidet og den lange transport værd.".
Men det er bedre at vi andre knokler og betaler vores skat for at du kan hæve din bistand hver måned...

Jeg synes selvfølgelig at det er træls for dig at du ikke i første omgang har fundet det job du gerne vil have - jeg synes før at have læs at du tidligere har haft svært ved at holde på et job... desværre kan man være nok så kvalificeret - men er ens anbefalinger ikke i orden så vælges man som oftes fra...

Hvorfor ikke beholde din part ??
0
0
Svar på denne tråd

hej Vivi
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 18:31
1: Nu skal jeg ikke åbne eller lukke, men står der alene hele natten (døgntank), og mens jeg har været der har der været et voldeligt røveri på en tank kun et par km væk.

2: Jeg tror du misforstod mig, det skulle ikke forståes sådan at jeg hellere ville have bistand, men som at jeg hellere ville have et andet job, hvor hele mit "overskud" ikke blev ædt af transport udgifter.

Jeg har døjet meget med en dårlig ryg som har gjort at jeg var meget syg og tit havde voldsom hovedpine, derfor har jeg før haft svært ved at passe et arbejde, nu skulle jeg være rask nok til at arbejde og så er det jo ikke rart at starte på den måde.
Jeg har sagt min part op fordi det ikke fungerede mere, skal have en anden.
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

Lavtlønsjob kan ikke betale sig :-(
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 19:55
Om det så er lønnen, bundskatten eller kontanthjælpen den er gal med, vil jeg ikke diskutere igen. ;-)

Jeg har også haft lang transporttid og var væk hjemmefra i 12 timer- også for ca. 500,- kr mere pr måned end bistand, når transporten var betalt. Det er r* og nøgler, hvis jobbet så ikke også er meget interessant eller giver noget til ens personlige udvikling. Jeg gik ned med en dårlig ryg, det var min krops måde at fortælle mig på, at jeg skulle stoppe. At jeg også var ved at dø af stress gjorde det bestemt ikke bedre.

Signe- kan du eventuelt blive selvkørende? Altså købe dig en knallert? Den vil ikke kunne bruges hele året, men med en god køredragt, så kan du komme langt. Nu ved jeg ikke, om det er først eller sidst i din transport, at forbindelserne ikke passer?
Men bare det, at kunne køre 10-15 km selv kan gøre en forskel. ;-) Jeg kørte omkring 70 km dagligt i perioder, men det er i overkanten af, hvad jeg synes er smart. Det kan godt være hårdt.

Ellers lyder mit råd: Find noget andet, som du kan trives med! Samfundet (eller du selv) har bestemt IKKE glæde af dig, hvis du går ned psykisk på grund af noget så *** :-P som et job på en tankstation. Hvis du ikke er tryg ved situationen, så er det ikke dét, du skal lave!

Man kan nemt blive desperat, så man vil påtage sig hvadsom helst i stedet for kontanthjælp. Her er jeg sikker på, at man skal vælge noget, som man har lyst til at lave det er begrænset, hvor glad man bliver af at se på en lønseddel.

Har du prøvet med uopfordrede ansøgninger? Har du ringet til nogen firmaer? De fleste jobs bliver ikke annonceret, så lidt benarbejde er ikke af vejen. ;-)

Jeg skal selv på den (jobsøgningh), når mine to ugers ferie (rettelse: rekreation, jeg er kørt meget, meget flad i øjeblikket, og er derfor fredet lidt) udløber. Jeg har det lidt blandet med det:
Tidligere har jeg *hadet* at ringe folk op- men nu har jeg fået mere selvtillid og nogen værktøjer i posen, der kan gøre en stor forskel. Så måske glæder jeg mig lidt.. ;-D

I øvrigt synes jeg, det er en meget uvenlig bemærkning Vivi kommer med, den må skyldes et mangelfuldt kendskab til de faktiske forhold.

Jeg vil ærlig talt SK*DE på, at folk vil give mig skyldfølese fordi, de betaler skat. Og hvad så?!

Giver det dem ret til at dømme om forhold, som de ikke kender det mindste til? Nej det gør ej.

Så op med fjervingen Signe! (Y)

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

hej xtiny
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 20:45
Det med en knallert eller scooter har jeg overvejet, men for det første kan jeg ikke økonomisk købe en, og desværre ville det kun hjælpe på transporttiden hvis jeg kørte hele vejen og da der er 42 km hver vej er det for meget, kunne det hjælpe at jeg cyklede 5-10 km gjorde jeg det skam gerne :-)
Indrømmet jeg tog jobbet i desperation, jeg var bange for at miste min hest hvis jeg ikke fik et job.
Håber på hurtigt svar på min jobansøgning og vil tjekke alle jobsider, samt se om der ernogle steder i nærheden hvor jeg kan søge uopfordret.
Og tak for din forståelse, det varmer :-)
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

parten ?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 12:09
Hmmm hvorfor har du måtte sige din part op ? Jeg mente at kunne læse ud fra det hele at du var så glad for hende ?

0
0
Svar på denne tråd

gibben..
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 12:43
der har over sommeren opstået nogle uoverensstemmelser, som nu er kulmineret med, at signe måtte opsige parten.
Jeg vil ikke gå nærmere end på det, udover jeg vil sige, at jeg syntes signe gav en ufattelig lang snor før hun sagde stop.

Signe, ikke bekymre sig, for du for jo det nye job, det har jeg jo sagt :-D
Mvh. Tine
Nu også med hjemmeside

Se den her!

0
0
Svar på denne tråd

hej signe
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 13:13
nu har jeg fulgt med i dine jobs problemer og du har jo også skrevet dem til mig pr mail af og til, indtil nu vil jeg egentlgi sige at du har fudnet det forkerte job jeg tror slet ikek du skal stå på en skide tankstation men et helt andet sted prøv at finde ud af hvad du ellers kan finde på af job, hvor du ikek skal være alene eller hvor du skal stå bag en kasseaperat.

held og lykke du må meget gerne skrive til min mail igen

knus fra Sandra.W.

hoppe gerne DV.max 12år skal være rolig og tilredet. dressur:la. gerne lidt springglad.være 100%rask. trafiksikker.min 160 i stg. gerne grov af bygning. max 20.000kr kun sønderjylland
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider