Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

BILLIG mad
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 19:23
Vi er i den situation, at vi skal have sparet en del penge op på kort tid - den eneste måde vi kan gøre det på, er at spare på vores udgifter.
Vi har skåret alt unødvendigt væk og kan derfor kun spare på vores madbudget nu.

Har I ikke en bunke gode ideer til hvordan man sparer på udgifterne til mad?

Vi handler allerede i Rema 1000, Fakta osv - og handler større partier når der er tilbud. Men vi har aldrig tænkt på hvilke ingredienser mv vi har brugt, da det ikke har betydet noget før nu.

Hvordan sparer I på det - opskrifter, fif og ideer ønskes?!

TinaR
- Jubii, mit gamle brugernavn er oppe igen!
0
0
Svar på denne tråd

billigdage
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 19:58
hejsa

man kan jo tage 2-3 dage om ugen hvor spiser meget billigt... fks under 30 kr.

det kan lade sig gøre. fks risengrød, boller i karry, pasta med kødsovs, tomatsuppe. osv osv. vi kan ihvertfald godt mærke hvis vi et par dage om ugen får disse eller lign retter.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

En ting er
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 20:10
At handle billigt i Rema, Fakta , mv.

En anden ting er at lave mad til to dage - kedeligt ja !!!!! men billigt

Spagetti med kødsovs kan sagtens "tyndes op" til to dage.
Boller i karry ligesådan,

frikadeller "krydres med lidt kartofler fra dagen i forvejen, så er der også frikadeller til dagen efter

En enkelt "hyggeaften" med frisk rugbrød fra bageren med diverse pålæg som æg tun leverpostej+agurk , kan man også leve af.

Men jeg ser også frem til flere gode råd i denne tråd ;-)

Hilsen Betty

Hvis Gud ville have haft det sådan at vi skulle kunne nå vores tæer
Så havde han sat dem højere
oppe

Team Bon Bon

0
0
Svar på denne tråd

gulerødder- katofler er gode ting
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 20:27

som kan bruges i meget madlavning.

Revet gulerødder i alle former for fars.
kartofler som moses kan også blandes i alle former for fars.

Rugbrød mælk smør margarine morgenmads produkter er altid meget billige i aldi.

Lav altid en nøjagtig indkøbs seddel som skal følges til punkt og prikke.

Brug kartofler og rester fra aftens maden som pålæg.
Kan nemt friskes op med lidt tomat.

toilet ruller og vaske pulver købes i store portioner.

hvis der feks. er tilbud på kyllinger kan i nemt få billigt aftensmad og fint brystkød til pålæg.

Jeg køber næsten altid på tilbud og ser mig godt for når jeg køber ind.

Vi er mange til måltiderne her hjemme hos os og ofte er der 1-2 ekstra til spisetid.
Jeg køber altid ind 2 x om ugen og sørger for at købe rigeligt ind så jeg ikke skal købe ind i små portioner.
For hver gang man træder ind i en butik bliver man fristet.

Brug jeres sunde fornuft og følg indkøbs listen nøje.
Planlæg for en uge ad gangen og gør det til en sport at handle billigt og få mest for pengene.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 20:31
Ja vi har været på spare vognen og gør det stadig væk da vi lever fint sådan set :-)

Mad til flere dage altid en god ide, handler stort ind til så meget af måneden som muligt, laver sammenkogte retter, det er billigt ,smager godt og kan laves med mange slags grøntsager også.

Handler efter årstiden ang grønt og frugt.

Ja spiser også rugbrøds madder indimellem, ungerne kan bedst lide det faktisk :-) og man kan sagtens selv blande lidt tunsalat op feks.

ja vi handler i netto og prima. Og sidder ofte og lure på tilbud i reklamerne, og laver indkøbs sedlen efter det.
Det er så lidt lettere ikke at få købt en masse vi egentlig ikke mangler.

Drik vand og ikke lædske drikke det spare man faktisk også ret pænt på :-)

Kan ikke lige komme på mere men god fornøjelse, det er lidt sjovt at prøve at gøre det billigt især når man feks gemmer bonner og regner lidt på det :-)

Held og lykke med spare kniven

Mange Hilsner
Maria

"Det værste der kan ske for en unghest er når dens ejer har større ambitioner end evner"

Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

En af de ting..
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 21:17
...man virkelig sparer penge på er at bage brød selv.

1 pk gær + 2 kg. mel giver 4 store franskbrød for under 10,-

Så kan man også sørge for at det bliver ordentligt groft og mættende ved at tilsætte grov/rugmel. Desuden drøjer et par skiver brød til aftensmaden altid på kød...

PJ

Hvorfor i helvede er det, vi laver revolution?
Er det ikke for at gøre det muligt for ethvert individ at vinde kontrol over sit daglige liv?
(Murray Bookchin)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 21:20
Ja som studerendene er vi selv. på sparefronten hele tiden.

Man skal bare passe på man ikke spare på det sunde og det man har brug for.
Et par tips.

Vi spiser meget sild, med den biligste karysallat vi kan finde i alta den rækker til 3-4 spande sild for 4.75 og er go.

Vi køber bacon i "fast" form, alså ikke sliset eller noget, det gør jeg selv.

Vi har fundet ud af ha der jævnlig er meget billig oksekød, man kan lave meget af oksekød.

Og så skriver i op hvad vi har i fryseren, vi kender vist alle det med at man aldrig når i bund.
Vi skriver på låget med en with bord tus det kan fjernes med vand.

Og så bager vi meget selv.

Når man skal spare skal man ikke være kresen, en leverposteg til 5 kr (stor pakke) smager faktisk udemærket.

Det kan også godt betale sig at glo atte reklamerne efter og tage en tur rundt i butikkerne.

Her hvor vi bor er alta den suveren billigste i de daglige vare.

Held og lykke

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Man skal ikke skyde hønen før bjørnen har fået fjer.
0
0
Svar på denne tråd

fattig-røve
Forfatter: 
Dato:  28-08-2004 14:20
Der findes en bog, som jeg ofte har tænkt på at købe.
"Mad til fattig-røve" eller noget i den stil, hedder den.
Er der nogen der kender den, og evt. kan anbefale den?

Selvfølgelig er det også en slags investering at give måske 150 kr. for en bog, men hvis man virkelig kan spare penge ved at gå efter den, er det jo godt givet ud.

Venlig hilsen
Charlott
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd

Kødsovs
Forfatter: 
Dato:  28-08-2004 16:06
Når vi har lavet kødsovs nok til 2 dage - så spiser vi spaghetti til den første dag - og på andendagen er det så pitabrød.
Det er nok med en enkelt pakke til 6,75 kr. fra Netto... Så føles det ikke som om at det er "leftovers" man får :-)

F.eks til kødsovs bruger vi også tit champignongs på glas - istedet for friske. Sådan et glas koster 4 kr. i Aldi - og nej, det smager ikke helt ligeså godt som hvis du ordner friske store champignonger og putter i - men næsten, og så har du ihvert fald sparet en 10´er allerede.... :-)

En mums ret vi holder af herhjemme når det er sparetider, er hjemmelavet tunsalat på lune flutes.
1 dåse tun, blandes med en kvart agurk skåret i fine tern, 1 lille løg også i tern, og en gang mayonaise og salt og peber.
Rør det godt sammen og du har en lækker hygge aftensmad...til rundt regnet 20 kr for 2 personer...
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd

mad til fattigrøve
Forfatter: 
Dato:  28-08-2004 20:41
Findes i flere 123... osv. Kan godt anbefales. Vi har den og bruger den.

-----MARIA-----

Han killing søger godt hjem
0
0
Svar på denne tråd

pulverting
Forfatter: 
Dato:  28-08-2004 21:53
Man kan spare en del ved at undgå færdigprodukter. Selv skrælde kartofler istedet for de der frosne pommes dit og dat. Ud med pulversovs, pulverbageblandinger, dressing (man kan snildt lave noget selv af olie/citronsaft eller yoghurt og krydderurter) og andre nemme ting.

:Pia
.
0
0
Svar på denne tråd

Som studerende..
Forfatter: 
Dato:  28-08-2004 23:48
har jeg levet på fattig-røvs budgettet i de sidste 3 år og fortsætter 4 år endnu!

En god og billig ret er fx.

Brændende kærlighed, kartofler er billige i fakta, det er deres bacon i tern også.

Pitabrød æaves som mini pizza'er: Det fyld man ønsker ligges oven på pita brødet og i ovnen - rigtig lækkert og billigt.

Frikadeller - lav ekstra mange så er der til dagen efter hvor man evt. kan putte dem i pitabrød.

Jeg har et hav af fattig-røvs opskrifter + en del bageopskrifter til billigt brødd. Jeg kan sende til dig hvis det er :-)

Hygge - Lise :-)

"If Microsoft is the solution, I want my problem back."

"If you want to know what I think about bottled water, what does 'Evian' spell backwards?" ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Udover de ting der er nævnt:
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 01:43
Så har jeg erfaret, at der også er store besparelser ved indkøb på fyldt mave!

Venlig hilsen
Charlotte

Der ved dette indlæg, kun har ytret sin egen mening,
velvidende, at mange andre har en anden. Er livet ikke
herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har
lov til at have vores egne meninger.

Billeder
0
0
Svar på denne tråd

fyldt mave
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 08:10
Ja, det er alle de forkerte ting, både kalorie- og pengemæssigt, som man får lyst til at købe når man er sulten.

:Pia
.
0
0
Svar på denne tråd

Køb på tilbud....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 11:26
... og læg et budget og en madplan!

Først på måneden (når man lige har fået løn) har butikkerne tilbud på alle de større og lidt dyre ting - for der føler mange at nu HAR de råd. Det er så let hvis man skal spare - så hopper man over de tilbud.

Sidst på måneden (når dem der købte nyt fjernsyn og alt muligt andet i begyndelsen af måneden opdager at NU skal der spares) har butikkerne travlt med at få afsat de billigere ting - i større partier. Det er her du finder 5 poser vaskepulver for 100 kr - eller 40 ruller lokumspapir for 45 kr - og SÅ køber du!

Faktisk vil jeg vove at påstå at jeg i de sidste par år stort set aldrig har betalt "fuld pris" for toiletpapir, shampoo, vaskepulver, pasta, flåede tomater - eller de andre "grundting"... For jeg har altid "overskud" til at købe stort ind, når det er på tilbud.

Kødsovs bliver SLET ikke ringere af at man river et par gulerødder ned i den. Og andre grøntsager skader heller ikke ;-) Ind imellem er der tilbud på mange poser frosne grøntsager - til tilbudsprisen er de faktisk RET billige, og med den måde de bliver frosset nu, bevarer de også det meste af næringsværdien. Ærter og majs kan bruges til MEGET - hæld dem f.eks. i risen, og få et resultat der er væsentligt lækrere end almindelige kedelige hvide ris (og sikkert også sundere)

Mere tilbehør og mindre kød er en god måde at spare - og eventuelt også en eller flere kødfrie dage om ugen. (grød er godt! Og der findes mange vegetaropskrifter med linser og andet spændende - til en fornuftig pris)

Hvis du f.eks. køber en skinke, så lad være at sætte hele skinken på bordet. Skær en eller to skiver pr. person - og læg resten til side til næste dag eller til pålæg. Hvis den står på bordet, frister det til at nappe en skive eller to mere end man EGENTLIG har brug for - og så skal der jo købes noget andet til i morgen... Det samme med frikadeller og andre ting hvor der er lavet til mere end en dag.

Lidt lækkerier skal der jo også til - popcorn kan købes i store poser som du så selv popper i en gryde - MEGET billigere end microovnspopcorn (og så smager de bedre)

Skift dyre morgenmadsprodukter ud med havregryn - enten med mælk eller som havregrød. Lige nu er det æblesæson - find et sted hvor du kan plukke selv, og lav et par store portioner æblegrød. Hvis du fryser det i mindre dele, er det en god måde at få en kedelig havregrød eller boghvedegrød til at blive væsentligt lækrere.

Alt i alt er det et hit at gå efter årstidens grøntsager - man kan SAGTENS klare sig uden jordbær i december ;-)
Her til efteråret og vinter er kålen f.eks. billig - og man kan få mange lækkerier ud af et par kålhoveder

Planlægning er svaret på mange ting - f.eks er der ingen grund til at smide porretoppe ud, når de kan bruges i en suppe næste dag (sammen med en kylling, der så bliver til fyld i suppen OG til en lækker hjemmelavet hønsesalat/andet pålæg)

£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd

Rema 1000
Forfatter: 
Dato:  29-08-2004 15:12
Rema 1000 er kun billig, når den er set i forhold til Superbrugsen, Dagligbrugsen, Kvickly, Prima, Irma, osv.

Set i forhold i Aldi, Netto og Fakta, er Rema 1000 dyere at handle ind i.

Den aller billigste butik er Aldi. Derefter kommer Netto, og så Fakta, der er lidt dyere end Netto, og derefter Rema 1000.

Der er mange penge at spare, ved at skifte Rema 1000 ud med Aldi.

Det er en god ting at få reklamer, når man virkelig skal spare.

Kød købes på tilbud. Hakket kød kan varieres i det uendelige.

Hvis I bruger meget mælk, så skær ned på det. Voksne skal have ½ liter mælkeprodukter dagligt, eller hvad der værdimæssigt svarer hertil. Dette er incl. mælken på havregrynene, osten på frokostmaden, osv.

Bag franskbrød selv. Det er billigt, velsmagende, og er faktisk ret hurtigt, da man jo ikke står og ser på at dejen hæver i skålen ;)

50 g gær, 5 dl lunkent vand, lidt salt, en spiseskefuld sukker (kan udelades), 25-50 g margarine og omkring et kilo mel, giver to gode franskbrød.

Tingene bliver ofte mere håndgribelige, når der regnes lidt på det: En pakke gær koster 1 kr, en pakke margarine i Netto koster 3,75kr, så 50 gram koster 38 øre, det billigste mel i Netto svinger mellem 5,75 kr. og 6,50 kr, så lad os regne det ud fra den dyreste pris, så koster 1 kg mel 3,75 kr. En spiseskefuld (måleske) sukker vejer 12 gram. Det billige sukker i Netto og Aldi koster 7,50 kr. for en pose med et kilo, så prisen er 0,09 øre for en spiseskefuld sukker. 1/4 tsk (måleske) salt indeholder 1,25 gram groft salt. Et kilo groft salt koster 3,50 kr, så det bliver så lidt, at det ikke er med i beregningen.

Så alt i alt, excl. 5 dl vand, for to gode franskbrød: 1,00 + 0,38 + 3,75 + 0,09 = 5,22 kr. Med vand, salt og energi til ovnvarmen, er vi oppe på max. 6 kr. for to franskbrød.
Til sammenligning koster et franskbrød (de kalder dem landbrød, yoghurtbrød mf.) i et supermarked mellem ca. 12-17 kr, og hos bageren koster det 20 kr.

Med lidt mere margarine i dejen, et æg og et par spsk. sukker mere, er der boller til både aftenkaffen og fryseren.

Vælg den billigste pasta, skuerne til 2,50 for et halvt kilo i Netto er ganske glimrende.

Kig endvidere på de nederste hylder, når I handler ind. Det er dernede, billigudgaverne af varerne befinder sig. Selv i discountbitikkerne er der kommet mange varer, hvor der både er en dyr og en billig udgave.

Ris er også noget af det, man kan spare mange penge på, ved at købe de billigste.

Spiser I mange færdige pålægssalater, så lav dem selv.

Har I adgang til meget billige/gratis tomater, så lav en god tomatsovs, frys den i portioner og gem den i fryseren. Tomatsovs kan bruges til meget.

Den billige leverpostej, som andre også har været inde på, smager glimrende, og smurt tyndt på med masser af grønt oven på, er det ikke mere usundt end en tykkere skive leverpostej fra "den grønne slagter".

Det strækker på det dyre pålæg at pynte maden lidt med billigt grønt.

Faktisk, så tror jeg, at man får flere grøntsager ind ad sidevejene når man skal spare, end hvis man ikke skal spare, for rigtig meget mad, både morgenmad, frokost og aftensmad kan strækkes med billige, gode, sunde og mættende frugter og grøntsager.

Selv lever jeg for 200-250 kr. om ugen til alt til mig selv, incl. toiletartikler, transport ud over mit 3-zoners månedskort, ekstra til dyrene, drikkevarer osv. Jeg får da noget at spise hver dag ;) Sådan har det været i mange år; man vender sig til det.

Efterhånden bliver det en vane lige at bruge et par minutter mere i supermarkedet på at tjekke priserne.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Høns og æg
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 09:17
Hvis i har mulighed for det, så er høns en god investering. Tit kan man endda få hønsene gratis, hvis man er villig til at tage nogle lidt ældre høns.
Vi fik 10 gratis høns et sted, hvor de ellers skulle have været gasset (hønsefarm), da de var for "gamle" - dvs. 18 mdr.
Og de lægger altså stadig æg. Måske ikke 2 om dagen, men vi plejer da at få æg (hvis jeg kan finde dem - ulempen ved fritgående høns).
Bare 3 - 4 høns om dagen der lægger æg og så kan du spise gratis æggekage flere gange om ugen.

Og er man nødt til at fodre dem, så er korn ikke så dyrt (hos en landmand er prisen ofte max. 1 kr./kg.). En sæk tilskud rækker også meget langt, især, når man kan supplere med de kasserede salatblade, resterne af agurken, græs og mælkebøtter.
Under alle omstændigheder er prisen pr. æg langt under butiksprisen.

Og netop nu er det bærsæson. Ved at lave eget saftevand (hyldebær) og syltetøj (f.eks. brombær el. hyben). De fleste bær er gratis og så koster det kun lidt i sukker, atamon o.lign. Hyldebær kan også fryses ned i form af en slags suppe, som skulle være god om vinteren.
Hyben skulle også kunne bruges til marmelade.

Æble- og pæresæsonen er også ved at være op over. Tit kan man hente hos familiemedlemer el. venner eller købe billigt (pluk-selv) på plantager. F.eks. æbler kan med fordel fryses ned til æblekage.
0
0
Svar på denne tråd

Wow!!!!
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 10:24
I har mange gode ideer - mange af dem har vi allerede brugt, men der er bestemt nogen guldkorn imellem som vi vil tage i brug.

Mht. høns - så må man vel ikke have høns indenfor bygrænsen eller?

Idag skal vi have brændende kærlighed, det er min absolutte livret, så det er jo heldigt at det er en af de billige ;-)

En anden billig ret jeg lavede forleden kommer her:

Kog 500g pasta (fx. sløjfer eller skruer) og hæld dem i et ovnfast fad.

Svits en pk bacontern og fx. en pose broccoli til de er gyldent og hæld det over pastaen.

Lav en mælkesovs at en liter mælk der jævnes med maizena og smages til med salt, peber og muskatnød og hæld det overpasta, grønt og kød i fadet.

Kom et lag ost på efter smag og stil herligheden i ovnen i 20-30 min ved 200grader.

Det er MUMS og der var rigeligt til Bo, mig og vores datter på 14 mdr! Faktisk tror jeg at vi kunne have spist af det i to dage hvis vi havde spist lidt brød til.

Pris:
Pasta 3,95kr
Bacon 6,95kr
Broccoli 9,95kr
Mælk 4,25kr
Ost (halv pose) 5kr
Diverse.. et par kroner!

TinaR
- Jubii, mit gamle brugernavn er oppe igen!
0
0
Svar på denne tråd

Høns - uden en hans
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 13:18
Nogle steder må man godt have høns i byen, hvis bare man ikke har en hane (eller ihvertfald skal han være meget stille). Det kan tjekkes hos den tekniske forvaltning i kommunen.
0
0
Svar på denne tråd

unkarl gryde
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 22:39
det kan anbefales, vi får et tit ( mikkel har døbt det)

kog det pasta du har. frossen spinat(kan fås billig ofte) det man finder passene vi bruger 3-4 kugler til 2. det skal ned i med lidt mælk og noget svitset bacon og smages til med salt og pebber.. Det er nemt og billigt..

-----MARIA-----

0
0
Svar på denne tråd

Dagens opskrift.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 11:07
Jeg har fundet en opskrift og den blev afprøvet igår.
Jeg har regnet på prisen og den ligger lige omkring 30 kr.
Det allerbedste er næsten, at min far og søster også blev mætte (vi afleverede resterne ovre ved dem). De lavede bare en portion sovs mere, hvilket ikke engang løber op i en flad femmer.
De afleverede 5 frikkadeller tilbage, som jeg nu har smidt i fryseren til pålæg.
Opskriften kan varmt anbefales!
God fornøjelse.

Oksefrikadeller m/ squash & tomatsauce

Forberedelsestid: 40
Heraf arbejdstid: 20
Antal kuverter: 2
Energi pr. kuvert:
Kalorier 513
Kilojoule 2157
Energi fordeling:
Fedt 27
Protein 25
Kulhydrat 48

Oksefrikadeller
200 g oksekød, under 5% fedt
1 æg
2 spsk hvedemel
1/2 dl skummetmælk
1/2 løg
salt
1/2 tsk tørret oregano
friskkværnet peber
1/2 spsk oliemargarine, Becel på flaske
400 g små kartofler

Stegte squash I
1/2 squash
1 spsk citronsaft
1/2 spsk olivenolie
salt
friskkværnet peber

Tomatsauce I
1 skalotteløg
1 fed hvidløg
200 g flåede tomater på dåse
2 tsk tomatpuré
1/2 spsk maizena
1 dl vand
salt
friskkværnet peber
1/2 tsk tørret merian

Fremgangsmåde:
Bring en gryde vand tilsat salt i kog. Lad kartoflerne koge 10 - 15 min.
Pil og riv løg fint, og bland alle ingredienserne til frikadellerne sammen
til en fars. Lad farsen hvile 1/2 time i køleskab ( hvis du har tid til at
vente). Form frikadellerne med en spiseske og steg dem på alle sider på en
varm pande i oliemargarinen i ca. 10 min, til de er gennemstegte. Drys med
lidt salt og peber undervejs.
Stegte squash: Halvér squash på langs og skær derefter i tynde
skiver. Pil løg og skær i tynde både og pil og hak hvidløg meget fint.
Svits hvidløg i oliemargarinen, tilsæt derefter løg og lad dem stege med
nogle minutter (tilsæt 1 - 2 spsk vand hvis det er ved at brænde på).
Kom squashskiverne på panden og steg dem ved middel varme i ca. 5 min,
eller til de har den ønskede konsistens. Smag til med lidt salt og peber.
Alle ingredienser til tomatsaucen hældes i en blender og findeles.
Derefter småkoger saucen 10 min. og smages til.

Istedet for squash lavede vi halve bagte kartofler:

Forberedelsestid: 60
Heraf arbejdstid: 15
Antal kuverter: 2
Energi pr. kuvert:
Kalorier: 329
Kilojoule: 1381
Energi fordeling:
Fedt: 22%
Protein: 7%
Kulhydrat: 71%

600 g kartofler (ca. 3 bagekartofler)
1 tsk timian
1 spsk olovenolie
salt friskkværnet peber

Skrub kartoflerne og skær dem over i halve. Sæt dem på en bageplade med den buede side nedad, og pensl dem med lidt olie på oversiden.
Drys de halve kartofler med timianblade, salt og peber og bag dem møre i ovnen ca. 45 min. ved ca. 175 grader.

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd

revet ost...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 14:26

…på pose??? Det er da for dyrt!

Næste gang du skal lave noget med ost, så gå forbi ostehandleren og køb et par bakker osterester (de fås som regel MEGET billigt). Du skal selvfølgelig bruge lidt tid på at fjerne skorper, og rive osten selv, men du får det altså også til næsten ingen penge!

Og faktisk er blandet ostetyper ret godt i de fleste retter (som regel er de samme oste”styrker” pakket sammen, så man kan godt slippe for at få ”gamle ole” med hjem)

Så er der sparet endnu mere på retten!
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd

Sparetips
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 15:00
Slagteren har væsentlig bedre tilbud end fx. Kvickly

Fx har jeg lige købt 20 Kalkun Gordon Bleu til 100 kr, det er en femmer pr stk - jeg får dårlig plasticposen til den pris i Kvikly
Hakket kød kan også købes i store portioner hos slagteren - det er muligt at fedt% er højere men så må man jo øde nogle flere grønsager

-------

Grønsager - KÅL er godt, mættende, sundt og billigt

-------

Plastikposer - lade VÆRE med at bruge 1,50 - 2,50 pr indkøb på en plastikpose! Grav mormors gamle indkøbsnet frem eller put det hele i en papkasse, Aldi, Fakta og Netto har affaldspapkasser til fri afbenyttelse

Mvh
Charlotte
"Forskellen mellem det mulige og det umulige ligger i vores vilje til at opnå det."
0
0
Svar på denne tråd

super billig ret
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 18:31
min superbillige og velsmagende ret:

Tunkødsovs:

1 dåse tun i vand
1 dåse bønnespirer (dem på dåse er billigere end de friske, og når de alligevel varmes op smager de ganske fino).
1 reven gulerod
chili (kan købes billigt i søstrene grene som krydderi).
salt, peber og hvidløg.

Bare ned i en gryde med det hele, lad det koge op.

server det til enten pasta, ris, kartofler, kartoffemos eller brød. Hvad der nu lige er at tage af.

Meget billig ret, som ovenikøbet er nem at lave.

mine sparetips er:
- køb dine krydderier i søstrene grene, det er noget billigere end i supermarkederne.
- spis den billige havregryn fra netto/aldi til morgenmad. Det mætter længere.
- pluk selv frugt er billigere,s pecielt her i efteråret. Og æbler/pærer kan sagtens holde sig længe hvis de bare står udenfor så længe der ikke er frost endnu.
- drik hellere saftevand end sodavand - vand er dog endnu billigere, men samger jo heller ikke af så meget.
- køb stort når der er tilbud. Sig JA TAK til reklamer, og studer dem.
Robin er solgt!

Celine er min nye dejlige stjerne. Billede på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider