Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Bademiljøer???
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 12:03
Hej tanter.

Vi skal i gang men at lave nyt badeværelse (helt fra bunden)
Så derfor tænkte jeg at I måske har nogle gode råd/ideer.
Det skal være et Gør-Det-Selv projetk (kæresten er murerarbejdsmand)
Hvor finder man nogle billige produkter? Jeg tænker her på selve møblerne, da vi ikke vil gå på kompromis med klinkerne.

Hvad er jeres erfaringer? Hvordan griber man det an?

0
0
Svar på denne tråd

Dét er et godt spgs..
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 12:31
Tillykke med det kommende nye badeværelse! Det er SÅ lækkert at få noget helt nyt og lækkert. Efter vi blev færdige med vores nytårsaftensdag (det SKULLE være færdigt for vi fik gæster :-D) har vi nærmest omdannet det til et "samtale-badeværelse" istedet for køkkenet ;-D

Vi har også bygget vores fra bunden af, med hvad dertil hører af eder, forbandelser og kraftudtryk! Men der er en egen tilfredshed ved at bruge noget man SELV har lavet..!

Gør dig selv den tjeneste at tegne det en milliard gange. Tag på alverdens bad-udstillinger. Læg dig med lukkede øjne på sofaneseren og gennemtænk hvordan du vil have det. Og et godt råd: Lad være med at have noget på gulvet der ikke behøver være der, f.eks. vasken kan hænges på væggen så der ikke er nogen afløbsrør, toilettet kan hænges på væggen, skabe skal have ben så de er til at komme ind under. Alt hvad der kan lette rengøringen.. Dét er guld værd.

Tænk praktisk men tænk også i drømme. Det er ikke umuligt at få opfyldt sine drømme, hvis man er lidt fiks. Vi købte f.eks. vores boblebad et halvt år i forvejen fordi det var på tilbud. Så det fik vi over 10.000 billigere end vi ellers skulle have givet.

Lav en udførlig liste over hvilke ting I skal bruge: toilet, vask, evt. badekar, armaturer til håndvask og brusekabine, evt. brusekabine. ALT hvad du kan komme i tanke om. Skriv også byggematerialer på. Og tag så listen med til jeres lokale byggemarked, vvs-mand, hvor I nu vil indhente tilbud. Og være ikke blege for at trykke dem lidt i pris. Hvis de får mulighed for et samlet tilbud/ordre er de mere til at tale med end hvis I fordeler indkøbene over mange forskellige = små indkøb hos hver.

Der er sikkert en bunke mere som jeg kommer i tanke om lidt hen ad vejen, men så skriver jeg igen.. ;-D

God fornøjelse
kirstenj
0
0
Svar på denne tråd

IKEA er GUUUD!
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 12:34
Tag en tur i Ikea - de er billige, har en ok kvalitet og er enormt dygtige tl at hjælpe og lave tegninger mv

TinaR

Min gamle "bruger" gik ned, så jeg har lavet en ny - håber I kan huske mig som TinaR :-P
0
0
Svar på denne tråd

Bademiljø
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 13:18
Tag i hth gør det selv.... De fleste tror de kun har køkkner men de har en del bademiljøer...Du kan nok købe det til det halve... Vi sparede en del penge ved det

Knus Anja

Hoppeplag sælges
0
0
Svar på denne tråd

gasbeton
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 14:12
ja nu skal i lige se bort fra rodet ik *g*

vi har jo lige/er ved at bygge hus. vores bademiljø er ikke helt færdigt men vi har selv designet det :-)

her er det

i hele den store bue kommer der et spejl, der skal spots i toppen af buen. og så selvfølgelig låger på de høje skabe samt dem under "vasken" vi ville have haft en porcelæns plade på men det bliver umuligt/dyrt. så vi lægger en mørk mahogni på istedet.

min mand har så også arbejdet som montør men tror da at alle kan lave det. selve buerne kan man købe (men så bliver den MEGET mindre end den du ser på billedet. mon ikke din man kender en montør der kan skære dem for jer hvis i vil have det ? skabene har vi selv lavet da det er speciel mål så de passer 100 % lågerne han han lavet ud af mdf plader (tror jeg nok de hedder.

det var da en ide. ogd et er stadig billiger end at købe et færdigt miljø(i den størrelse ihvertfald) og så er du den eneste der har det :-)

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

modulia....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 15:33
er nok hvad vi ender op med at købe efter at have støvet rundt(ahorn træ model M-line, hvisvasket)... det vi synes er mest lækkert er jeg for nærrig til at købe 8skal kun bruge et højskab på 60 i bredden + 2 skuffer under vaskene)

Og jeg gisper alligevel.
20.000 kr + moms for de tre ting + en terazzobordplade på 180 cmx60 cm + 2 amaturer + 2 vaske der står oven på bordpladen.

Vi kan intet lave selv, har håndværkere på alt.

Men vi har selv designet..... brusekabinen laves rund, muret op, væghængt toilet evd siden af
og på modsatte side højskabet og bordpladen med de 2 vaske.

Karina

.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider