Det er helt naturligt
Her er min ældste på 21 år flyttet sidste år - sammen med sin kæreste - det var lidt underligt. Men vi ses heldigvis flere gange ugtl. og snakker næsten hver dag i tlf og rider sammen flere gange ugtl

Jeg vil sige, at vores forhold kun er blevet bedre - for der var en del sammenstød da hun boede hjemme - hun trængte til at prøve selv
Min mellemste bliver 18 år til december - også han snakker nu fremtid med sin kæreste der er ½ år ældre. Han går nu i 2. g - og det skulle faktisk ikke undre mig, hvis han flytter inden for de næste par år. Han er meget selvstændig. Desværre kan de unge vist først få udeboende SU når de er 20 år - underligt?????? Hvordan skal de så egentligt klare sig, hvis ikke de kunne bo hjemme????
Jeg har så heldigvis en efternøler, som pt kun er 10 ½ år
Så hos mig bliver det fordelt med lidt længere mellemrum at ungerne flyver hjemmefra
På sin vis er det jo også pragtfuldt, at det er lykkedes at gøre ungerne selvstændige og i stand til at kunne og ville selv

Forholdet bliver slet ikke dårligere - det bliver bare anderledes. Faktisk er ens opgave som forældre jo mest at gøre sig selv undværlig når tiden er inde
Jeg elsker som alle andre mine børn højere end alt andet - og idag er jeg så glad for, at jeg har prioriteret at vi havde en masse tid sammen da de var mindre. Også selvom økonomien ville have haft det langt bedre med mere job

Dengang blev grundlaget nemlig lagt for at vi på sigt er tæt forbundede og har tillid til at kærligheden og loyaliteten er der. Og at følelsen af fællsskab stadig er der.
Jeg tror, at de timer man bruger på sine børn når de er små kommer godt tilbage. Er børn hele dagen i deres vågne timer ude og blive passet og kommer hjem til trætte forældre, så kan det være svært med nærheden på sigt.
Pt gruer jeg slet ikke for den dag, hvor hele bundtet er flyttet hjemmefra - for jeg tror på, at vi stadig vil have mange gode timer sammen - og jeg får jo bare mere tid til heste og andre interesser
Og tænk - en dag vil der være børnebørn - uuuuuuh - jeg glæder mig bare ved tanken
Hvor var det dog en rigtig og god beslutning at blive mor - alle 4 gange - også selvom jeg mistede det ene barn inden vi nåede at lære hinanden at kende, og selvom sorgen dengang er ubeskrivelig.
For hvor ville det dog være trist og tomt at skulle have undværet alle de dejlige år med børn - også den tid hvor de er ved at være voksne og bliver voksne - og kan og vil selv
Held og lykke til dine dejlige unger og til dig