Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Huskøb - Rådighedsbeløb?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 20:09
Hej

Efter at have siddet i banken i 3 timer idag og hørt om lån, udgifter, renter, rådighedsbeløb osv osv. er jeg meget i tvivl om hvad man skal regne med at bruge på diverse hver måned.
Min kæreste og jeg er ved at se på en nedlagt gård, med lidt skov og folde m.m. til. Vi er første gangs købene, og derfor har vi ingen erfaring med hvad vi kommer til at bruge på vedligeholdelse og mad samt andre nødvendigheder.
Det skal siges at vi har fået lagt budget for alt med forsikringer på hus, bil,heste og ulykker samt udgifter for el, varme, vand, benzin, hestefoder, hovsmed og dyrlæge etc. Og tilsidst står vi med et rådighedsbeløb på x antal kroner, der skal gå til vedligeholdelse af hus, mad, tøj, og fornøjelser, som ikke er specielt højt, da jeg er jobsøgende, og derfor er på dagpenge. Dog er hus og udbygninger i rigtig god stand, men der kan jo altid forekomme noget uventet som fx. et nyt vindue, vaskemaskine o.l.
Hvad ville i mene man som minimum kan sidde for om måneden, altså 2 personer, og hvor meget bruger i på mad om måneden? samt andet (luksus) forbrug?
Jeg håber på lidt hjælp fra de erfarne husejere 8-) :-)

Med venlig hilsen
Anne-Mette
:-)

Nye billeder af Isabel og D'Artagnan
0
0
Svar på denne tråd

forbrug
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 20:45
jeg arbejder i et realkredit institut, og da afsætter man som min. 120.000 om året til forbrug for 2 voksne - derudover 20.000 for første barn og 10.000 for de efterfølgende...

jeres budget er vel sat ud fra din nuværende indtægt, så det du kommer til at tjene mere når du kommer i arbejde kan evt. bruges på uforudsete udgifter...

(har desværre ikke gård, men kun lejlighed, så kan kun hjælpe med de beregnede tal og ikke de faktiske)

god fornøjelse med huskøbet :-)

mvh. Heidi, Hekla & High-Line

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Ciska...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 21:59
når du siger forbrug til voksne, hvad er der inkluderet i de 120.000 kr, altså udover mad og forlystelser? Skal lige siges, at så meget har vi i starten ikke pr. år, men situationen vil selvfølgelig ændres når jeg finder arbejde. Men det kan vi jo ikke lægge budget efter endnu ;-)

Med venlig hilsen
Anne-Mette

0
0
Svar på denne tråd

forbrug
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 22:11
forbruget dækker: forsikringer, benzin, mad, tøj, heste o.lign. Dvs. udgifter der ikke vedrører huset...

ved udregning på betaling af gældssanering o.lign. er min. til at leve for 3500 kr/md pr. pers. når husleje og andre nødvendige udgifter (minimum for at opretholde et alm. beskedent liv) er betalt.

mvh. Heidi, Hekla & High-Line

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Ok....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2004 09:43
Mange tak for hjælpen

;-)

Med venlig hilsen
Anne-Mette

0
0
Svar på denne tråd

allermindst
Forfatter: 
Dato:  13-08-2004 13:35
6000/md tilsammen når alt det du nævner er betalt.
Det er dog et meget stramt budget.

Du har ingen anelse om den storm af "uforudsete udgifter" der følger med et nedlagt landbrug.

8000 ville være bedre men i kan klare jer for det andet hvis i lader være med at skeje ud :-)

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider