De kan stables, og så har man en teoretisk chance for, at holde de forskellige typer lego samlet sammen.

Eller biler og bondegårdsdyr osv.
(Desværre viste det sig- at klodskasser også er gode til computergrej.

Så Manden har scoret en del af dem).
Desuden er bedrollers (kasser med hjul) gode, hvis man ikke har så meget plads.
Vi har ABC-reoler, og de brede er gode, for man kan selv bestemme, hvor stor afstanden skal være mellem hylderne, og der kan så stå både små og store kasser. Sætter man bøger i bunden, så står de stabilt. De er desværre ret dyre, men man kan senere sætte bordplade i fx. Man kan altså have glæde af dem længe. Husker man at vende hylderne hvert ½ år, så vrider de sig ikke skæve. Desuden kan de bruges som rumopdelere- hvis man sætter nips oa i nogen af rummene, og ikke lutter bøger, så bliver det en mere "luftig" og tiltalende rumopdeling.
(Vi brugte dem, da vi havde en stor stue, så fik vi et lille computerrum).
Jeg har købt to meget billige saml-selv-reoler, som der kan stå kasser i, men det er noget billigt l*. De taber nemt de smalle forkantlister/bliver skæve i listerne. De skal stiftes og/eller limes sammen- også kan de ikke skilles ad igen- hvilket var det smarte.
Min dreng havde iøvrigt den nederste skuffe i køkkenet, hvor der så lå træskeer, tom (rengjort)emballage og andet, som han gerne måtte rode med. Så slap jeg for at få raseret køkkenskabene.