Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Det startede med et mygstik...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2004 14:22
Og har udviklet sig til en allergisk overreaktion med tilstødende staphylocok infektion. *SUK*

Lørdag fik jeg noget meget mystisk udslæt på hænderne, som blev værre og værre og kløede som en i H******!

kløen er kommet og gået lige siden og de små blærer har spredt sig til mit knæ, ankel og albue led, så afsted til lægen idag og det viser sig at det er de satans myg som stå bag.

Så jeg er på penicillin kur og antihistaminer, og fik lige glæde af at afprøve rollen som lægens nålepude. Så nu sidder jeg her og hænger og er ligeså træt som et helt plejehjem efter den indsprøjtning.

Møg myg!!!

-Trine SH
.
0
0
Svar på denne tråd

summesumme
Forfatter: 
Dato:  02-08-2004 15:19
Puha, det lyder da uhyggeligt! :-@

Jeg vidste slet ikke, at myg kunne være "farlige" på vores breddegrader - men de kan selvfølgelig smitte med malaria andre steder...

Og jeg, som har mindst 30 myggestik op & ned ad benene - krads-krads, de djævle stikker jo igennem ridebukserne så let som ingenting. Måske skulle man få sig et par chaps, men de er sikkert for varme lige nu. Eller også finder kræene bare nogle andre steder at stikke.

Rigtig god bedring.

Mvh
Lisbet
0
0
Svar på denne tråd

Det var dog uhyrligt!
Forfatter: 
Dato:  02-08-2004 18:36
Vil det sige at du nu skal gå rundt i en evig dunst af citronella for at holde myg på afstand resten af dine dage?

Jeg har da aldrig hørt magen - heldigvis bliver jeg sjældent stukket - og klør ikke, hvis jeg endelig gør, så jeg er muligvis ikke i farezonen. Men det lyder nu da skræmmende.

Barbariske bæst!

VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd

Dumme myg!!
Forfatter: 
Dato:  02-08-2004 18:58
Min datter tåler også myggene dårligt, da hun var 3-4 år hentede jeg hende en dag i børnehaven, totalt forandret, en myg havde stukket hende ved øjet med det resultat at HELE hendes lille ansigt hævede op så hun overhovedet ikke kunne se ud af øjnene jeg måtte made hende da hun jo ikke kunne se en snus.Hun hæver stadig meget op hvis hun bliver stukket.
Mvh
:-) Gitte :-)
:-P Engang Fransk bulldog - altid Fransk bulldog :-P
0
0
Svar på denne tråd

Det er IKKE myggen
Forfatter: 
Dato:  02-08-2004 20:00
Det er IKKE myggen der har haft "noget med", som med malaria...

Stafylokokker findes på vores hud og på vores slimhinder, uden vi bliver syge af den.

Men får vi et sår, kan stafylokokkerne gå i det, og give betændelse. Et myggestik er i bund og grund et sår, der er blevet pumpet anti-koaguleringsmiddel i.

Mere om stafylokokker: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/stafylokokker.htm

Allergisk overreaktion kan vi alle pludselig få af hvad-som-helst.

Jeg er selv en af dem, hvor selv det mindste lille prik fra en myggesnabel bliver til min. 5-kronestore "pletter". Hverken indtag af B-vitaminer, smøring med citronella og andet med citron, hvidløg, osv. osv. hjælper på mig. De æder mig alligevel. Når skaden er sket, er det kun mepyramin og antihistaminer der kan tage kløen. Alle de andre ting fra apoteket og matas og supermarkededets helsehylder hjælper ikke et klap.

Myggene på vores breddegrader er lige så ufarlige, som de altid har været. Det er vores naturlige bakterieflora på huden, der er farlig ;-)

Tina
0
0
Svar på denne tråd

Iflg. lægen.
Forfatter: 
Dato:  02-08-2004 20:11
Bundede reaktionen i en kombination af mange myggestik + at jeg altid har været en af dem som blev "ædt" og fik store myggestik, det har simpelthen medført at kroppen har fået nok og "siger fra" med de der væskende blærer og kløe.

Stafylokokerne er ganske rigtigt noget de fleste mennekser har på huden, men pga. varme og fugtighed kombineret med de mange "åbner" blærer, så har de kunnet få frit spil.

Så jeg blev anbefalet at holde lav myggeprofil resten af denne sommer, men som lægen sagde så vidste han godt at det praktisk taget var umuligt.

-Trine SH som kløer og kradser sig som havde jeg lopper.
.
0
0
Svar på denne tråd

Trine.
Forfatter: 
Dato:  02-08-2004 20:20
"Stafylokokerne er ganske rigtigt noget de fleste mennekser har på huden, men pga. varme og fugtighed kombineret med de mange "åbner" blærer, så har de kunnet få frit spil."

Det er lige netop det jeg skrev ;-) De "åbne" blærer er skader i huden. En skade i huden er = et åbent sår. Dette kan så være selve myggestikket, blærerne, en tur gennem et tjørnekrat i shorts, eller hvad man end laver af ulykker, så vores største organ går i stykker.

Tina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider