Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Jobsamtale, test..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2004 13:58
Min kæreste var til jobsamtale i tirsdags og er lige blevet ringet op at de gerne vil have ham ind til en slag psykologtest imorgen. Hvis han går igennem den får han jobbet, men de mener ikke der skulle være nogle problemer med testen.

Det er vildt fedt, hvis han får jobbet, men han er lit nervøs for den test.. - hvilket jeg nu godt kan forstå.

Er der nogen af jer derude bag skærmen som har prøvet en psykologtest i forbindelse med søgning af arbejde og hvad gik det ud på?

Mvh. Christina
0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg
Forfatter: 
Dato:  29-07-2004 14:08
prøvet flere gange - det var sådan nogle spørgsmål hvor man skulle vælge 2 ud af 5 udsagn - man skulle vælge det der passede bedst og det der passede dårligst på én - og så handelede de om alt muligt, f.eks hvordan man opfører sig i gruppearbejde, eller i pressede situationer, eller om man er meget social eller meget lidt social - og om man roder eller er ordensmenneske osv...

Det man ender op med er et rimeligt godt billede af hvordan man er som person, og hvordan man fungerer i forskellige situationer, og dermed kan arbejdsgiveren (måske) vurdere om man er den rigtige person til jobbet.
F.eks kan man se om man er den oplagte sælgertype der gerne vil opsøge kunder, eller om man (som jeg) hellere vil sidde på kontoret og yde kundeservice...

Det er ikke noget at være nervøs for, og der er ikke noget der er rigigt eller forkert at svare - ihvertfald opnår man jo det bedste resultat ved at svare ærligt og give et præcist billede af hvem man er.

Held og lykke til ham

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

Psykologitest
Forfatter: 
Dato:  29-07-2004 14:21
Hej Christina

Jeg har også prøvet sådan en test i forbindelse med en jobsamtale og det var som Helle beskriver en slags spørgeskema, hvor man skulle vælge imellem nogle ord eller udsagn.
Så får man sådan en slags diagram ud af det og de mener så, at de kan se på hvilke områder, man er stærk, social o.s.v.
Det var dog helt ude i skoven med mig, men jeg blev ansat alligevel :-D

Men det er et udemærket redskab at snakke ud fra, når man skal forklare, hvordan man er, hvilket jo kan være svært at komme omkring.

Pøj Pøj med kæresten!
Mange hilsener
Sarah
0
0
Svar på denne tråd

masser af gange
Forfatter: 
Dato:  29-07-2004 15:28
og det er helt utroligt hvad sådan en test kan fortælle om én 8-)

Men det er nu ikke noget at være nervøs over :-D

Der er ingen facitliste og svarer man ærligt - eller ud fra bedste intentioner og overbevisning så bekræfter det bare den oplevelse virksomheden allerede har af ham som person ...

June

:-D SOMMER SOMMER OG SOL.... :-P :-D

0
0
Svar på denne tråd

test...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2004 16:22
Jeg har også været igennem en sådan test, og efter det følte jeg mig virkelig som en psykopat.

Det var en af den hhansen nævner hvor man over 30 sider skulle vælge det udsagn der passede bedst og det der passede mindst på en.

Testen kom ikke til at give et fornuftigt svar, den sagde at mine svar ikke kunne passe sammen.

Jeg brød mig absolut ikke om den test, men jeg fik jobbet alligevel.

Mener faktisk at de skal oplyse om resultatet af testen, så de kan ikke bare gemme den i hemmelighed for din kæreste.
Susanne M-H

Always look at the bright side of life. :-0
0
0
Svar på denne tråd

Personlighed
Forfatter: 
Dato:  30-07-2004 08:44
Sådan en test har jeg også prøvet. Jeg synes, det var utrolig interessant. Den gav et godt billede af mig (og jeg fik også jobbet ;-))Resultatet kom ud med en masse kurver, så man kunne vurdere, hvordan jeg er som person i flere situationer.

Som andre har skrevet: Bare husk at være ærlig. Og der er absolut intet at være nervøs for.

Writing

Med venlig hilsen Iben
(Parisienna's part)
0
0
Svar på denne tråd

Sjovt...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2004 13:40
Elsker tests. Kan man ikke tage sådan en på nettet et sted? ;)

Hvis der bare var et firma der ville have mig ind for at tage sådan en test - har aldrig prøvet det. Men der er tilsyneladende ingen der synes, jeg er værd at ofre sådan en prøve på (er arbejdsløs, jobsøgende, og kan ikke finde en elevplads!)... om jeg har selvmedlidenhed? Joh tak, det må man sige. :(

*Man skal ikke kaste med askebægre,
hvis man selv bor i et skodhus!* © VKH
Klik: Ibriiz Arabians!

2 lækre dressursadler og 1 westernsadel sælges. Se min præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider