|
|
| børn, lus og loppe shampoo |
|
|
Hejsa
Jeg har lovet at spørge.
Min venindes datter er invaderet af nogle særdeles sejlivede lus, de har indtil videre overlevet lusesnapperen x 7, gå væk lus, prioderm(tror jeg det hedder), alt tøj sengetøj tøjdyr o.s.v har været i vaskemaskine og fryser flere gange.
Så var det jeg kom til at nævne at jeg mente at have læst her på HN at man kunne bruge loppe shampoo til hunde og at det virker bedre end noget andet, er det rigtigt, og hvilket mærke?
Og er det sikkert (for barnet), kom med jeres erfaringer, min veninde er ved at gå ud af sit gode skind, og jeg er nysgerrig, man kan jo altid bruge et godt råd, selvom vi er en af de mere heldige, kræene kan vist ikke lide min datter, hun har haft lus 2 gange på 8 år og de forsvandt nemt med alm. luse shampoo. Men man ved jo aldrig hvornår man bliver invaderet igen. BANK under bordet.
Knus Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| børn, lus og loppe shampoo |
| Forfatter:  |
isheste |
| Dato:  |
20-07-2004 00:14 |
|
Det jeg har oplevet er mest effektiv mod lus, er altså stadig at komme balsam i håret og kæmme det godt i gennem HVER dag. Lidt bøvlet, vil nogle måske mene, men effektivt.
Venlig hilsen Lotte SE GUDERNES HEST GÅ PÅ VANDET Målet med liver er ikke at blive verdensmester, men at lære at mestre verden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| man kan evt |
sandra winther |
20-07-2004 08:03 |
|
bruge skyllemiddel, det er et tip fra en børnehave leder, som brugte det hvis der var nogen af børnene der havde lus og ikke var blvet behaldet der hjemem for det, det skader ikek håret hvis man få det skyllet godt ud bagefter.
knus fra sandra
smuk Hannoveraner vallak sælges eller byttes. 182 i stg,er efter Andiamo. mere info på min præsentation samt billeder.
smuk hankat (kastareret)født 12.5-02. grå/hvid 100%rentlig søger nyt hjem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bug Buster Sæt |
|
|
som kan købes på apotek har vi haft STOR glæde af. Min datter og mig har begge haft tildens til luseindsamling !!
Jeg har haft arbejde et sted hvor der var mange børn fra svage familier, hvis børn havde levet med lus i flere år. Jeg brugte systemet på dem og det virkede kanon godt.
I alt sin enkelthed går det ud på at lære lusens livscyclus at kende og på den måde kæmme efter et system så de ikke når at blive kønsmodne og parre sig. Det tager 14 dage og alle er væk.
Sanex( til tørt hår)har en kanon god balsam. Som er perfekt til formålet.
Shampo til hunde og katte er efter min mening for stride og der er gift stoffer i. I værste fald vil dit barn få allegi og hårtab. Så det tager jeg klart afstand fra.
God jagt herfra
Dorthe Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kæmning |
|
|
kæmning og balsam , hver dag til der ikke er flere æg.. tager man de levende lus hver dag er der til sidst ikke flere æg heller.. problemet er bare, kommer barnet hjem med nye dgl fra en institution eller legekammerat ?? min den yngste har været trækplaster for lus.. der har godt nok ikke været noget det sidste ½ år, men det har været en dyr og hård tid, ikke mindst for barnet, der HADER når jeg for 7 gang den samme dag skiller håret som en anden chimpanse..
jeg har en veninde der i hysteri til sidst tog staldchokken !! det hjalp.. men måske ikke for sundt
Sussie
Check vores hjemmeside - Linedance,westernridning og hygge i FuglebjergDancing Joyriders 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhhh det klør! |
|
|
sagde min datter pludseligt da vi var på ferie ved Gardasøen
Og jeg kunne dermed konstatere at hun havde fået lus for første gang
Jeg gav hende en balsamkur, faktisk så sov hun med balsam i håret en nat og så kæmmede vi igen næste morgen og det hjalp!
Nu er hun så lige kommet hjem fra en uges ferie hos farmor og farfar og er OVERbefængt med lus igen
Jeg HAR købt luseshampo - hos matas, men finder det ikke særligt virksomt og på 3 dage har hun fået 2 kure..
Nu sætter jeg "dosis" op til hver dag! Selvom det ved den "søde grød" ikke er særligt nemt at kæmme så langt et hår
Har I en særlig god metode til det ?
Igår vaskede jeg alt sengetøjet og idag ryger puder og tæpper i fryseren...
June SOMMER SOMMER OG SOL.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min datter |
|
|
er snart 12 og har hår til livet.. DET er en stor opgave.. jeg har snydt og nappet lusene med fingerne , æggene kan også godt trækkes af.. derfor har jeg været over hende hele dagen... gys hun ser vild ud bare jeg kommer med nipsefingerne...
det bliver bedre med alderen.. men helt til 4 klasse havde vi mega problemer..
Sussie
Check vores hjemmeside - Linedance,westernridning og hygge i FuglebjergDancing Joyriders 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matas luseshampo |
|
|
Hej
Vi bruger en luseshampo fra Matas. Det gode ved den er at lusene ikke kan blive resistente, og man derfor må bruge den så tit man vil. Det virker ligesom balsam, ved at lusene bliver kvalt. Og så en god tættekam, og lidt øvelse. Der er selvfølgelig ingen garanti mod nyhjembragte lus, men vi er blevet gode til at opdage og komme af med dem hurtigt.
Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hurrraaaa |
|
|
for at jeg har en dreng med kort hår
selvom de flere gange i vuggetsuen har haft lus har han (og os andre) gået fri
hilsen sjanna
| nye billeder på min præsentation |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Loppemiddel |
HeidiZ |
20-07-2004 23:35 |
|
Kender også nogen, som brugte de der "loppe-dryppe-midler", efter at der var blevet vasket med lusseshampoo og håret kammet igennem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej fra lusse reden |
|
|
Puha... ja hos os bor de også trygt og godt. Min datter som har meeeget langt og tykt hår har for første gang i hendes liv fået lus... og jeg har vist sovet lidt for tæt  Vi har kæmpet med de små uhyrer hele sommerferien. Vi har vasket i lusse shampoo og balsam 7 gange og kæmmet med alm balsam i. I går købte vi så noget prioderm på apoteket som lugtede af sprit og som vi skulle sove med i 12 timer. Har kæmmet hår hele dagen og indtil nu kun fundet døde lus... KRYDS FINGRE!
Så tja... du er i hvert tilfælde ikke alene om problemet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Metalkam fra apoteket |
|
|
Man kan få en metalkam på apoteket,Leis master eller sådan noget,apoteket ved ! Den er et helvede at göre ren,men den tager ALT,og så böjer den ikke.Den kam har reddet livet på os,med vores datters tykke lange hår.Den koster 130-140 kr, men er alle pengene värd.Fungerer også til skäl ! Vi havde prövet alt oog intet virkede för dette mirakel. I övrigt kan lus ikke lide klorvand,så dem tage flugten i en svömmepöl en gang hvor vi ikke havde opdaget hun havde lus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LEDE LUS |
Queenheidi |
22-07-2004 21:50 |
|
Jeg kan ikke beskrive med ord hvor træt jeg er af LEDE krepyl. min datter har også været en af de uheldige, som bare ikke kan blive fri for dem. Hun når lige at være fri et stykke tid hvor efter jeg kan se hun klør sig håret. Det skal lige siges at alle i familien ikke har nogen,MÆRKELIGT. det største problem er at det gør min datter ked af det selv om vi har talt og forklaret at det altså ikke er hendes skyld og fordi hun bliver flov. Hun har været væk på ferie i 2 uger og jeg gruer bare for når hun kommer hjem.Jeg har prøvet ALT ,men synes den metode med balsam er den bedste fordi lusene er blevet resistente over for div. produkter. Det er et stort problem hjemme hos os. kryds fingerne og håb på at den sidste kur gav resultat. Hilsen Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Hippocampus |
22-07-2004 22:03 |
|
Jeg kan kun opfordre jer til, at i går ned på apoteket og henter den gratis bruchure som hedder "LUS" fra apoteker foreningen, der er mange gode facts og gode råd i den...
I mine øjne er problemet, at mange gerne vil have en nem løsning på problemet nu og her, men den nemme løsning findes ikke.... som der er skrevet før, så er den eneste sikre metode at kæmme grundigt hver dag... en kæmning tager min. 20 minutter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bug Buster |
|
|
Min svigerindes børn fik altid lus fra børnehave/skole. De kunne gå afsted uden lus og håret var levende når de kom hjem. Hun forsøgt alle mulige midler, men uden effekt.
Så fik hun det bugbustersæt og de har så vidt jeg ved ikke været alvorligt ramt af lus de sidste 2-3 år.
Vores har lige for tiden også fået lus og vi har fået noget prioderm. Ellers plejer jeg at kæmme dem væk. Det har jeg erfaret er det bedste i det lange løb når intet andet virker.
Jeg har også prøvet loppeshampoo (på mig selv) og havde ikke nogle bivirkninger ved det. Lusene mistede dog livet af det  Men om det er sundt i det lange løb tør jeg altså ikke love.
Jeg er gået helt over til tættekammen, når lægemidlerne ikke er stærke nok.
Jeg er ikke doven, Jeg er bare bevægelsesøkonomisk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Hippocampus |
23-07-2004 07:47 |
|
Lægemidlerne er kun tænt som supplement til kæmningen... man kan ikke bekæmpe lus ved kun at bruge luse-shampoo...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|