Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Svensk pølseret
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 17:04
Er der nogen som ligger inde med en god og nem opskrift på Svensk Pølseret ??

Når jeg prøver at lave det, smager det aldrig som det skal :{-( Er ikke så god til det der med tomat-halløjet >:-(

Knus fra Sille - vist nok kendt som den lidt småskøre :-P

Børnerideudstyr sælges. Kunstlæder ridestøvler, str 28, brugt 1 gang, og flaskegrønne ridebukser, str 128, pæne og velholdte.
0
0
Svar på denne tråd

jeg plejer
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 17:10
at bruge den fra Karolines Køkken.

Du kan sikkert finde den på karoline.dk

mvh PiaR

quantum in me fuit.
Stutteri Montana

0
0
Svar på denne tråd

Har ingen opskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 17:14
men sådan gør jeg (har hørt det er en lidt uægte opskrift, men den smager fint)

Skær løg i både - svits dem til de er bløde. Stop pølser i stykker i og steg dem lidt. Tilsæt lidt mel til jævning (vel sådan en spiseske med top tror jeg - hvis du strør det over løg og pølser, så klumper det ikke). Tilsæt mælk lidt efter lidt (fløde hører til originalopskriften men det feder), prop de kogte kartofler i. Kog sovsen igennem.
Smag sovsen til med tomatketchup og sød sennep.

Velbekomme.
Helle
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 18:04
Google er din ven:

her er mange opskrifter på Svens Pølseret, så vælg en:

Svensk Pølseret
Hyg
Anders

lejlighed på fyn søges til leje i Svendborg eller omegn.

0
0
Svar på denne tråd

Min opskrift er
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 21:51
løg der steges bløde i smør. Her tilsættes pølser i skiver. Disse svitses med.
Så tilsætter du kogte kartofler der er skåret i tern og mælk ( mellem ½-1½ dl). Så er det tomatpure og salt der smages til med. Det hele koger sammen og så er den klar.
Smager godt med hakket persille og ketchup.
God appetit
Dorthe Sus
0
0
Svar på denne tråd

Findes ikke i Sverige
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 22:33
Jeg bor og arbejderm i Sverige.En dag havde jeg en rest Svensk pölseret med til frokost.Alle spurgte hvad det var og fläkkede totalt af grin da jeg sagde det: De havde aldrig hört om det,så det endte med at jeg måtte findes opskriften på nettet så de blev overbeviste,men de griner stadig ! Dortesus opskrift er iövrigt den mest "originale" den findes i min gamle spejderkogebog
0
0
Svar på denne tråd

Min opskrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 00:30
Svensk pølseret er lige som med frikadeller... Der findes ingen "original" opskrift.

Denne har jeg fra en lidt ældre bog om kartofler:

Et løg finthakkes og svitses i lidt margarine. Pølser i skiver tilsættes, og svitses med, sammen med lidt paprika, salt og peber.

Kartofler i skiver, evt. fra glas, hældes i, sammen med en dåse koncentreret tomatpure (ikke den helt lille flade dåse), og mælk til det dækker. Sødmælk eller letmælk er bedst. Det bliver vandet og sjasket med skummetmælk eller minimælk.

Lad retten simre 15 minutter. Husk at røre en gang imellem. I de sidste 5 minutter tilsættes ca. 2-2½ dl. piskefløde. Undlad at røre rundt i de sidste fem minutter, hvor fløden er i.

Serveres med et godt drys purløg og groft rugbrød.

-----

Piskefløden går ind og jævner retten. Man kan godt undvære piskefløden, men så bliver retten også lidt mere sjasket, og med knap så meget fyldig smag.

Tina
/der ikke går ind for fedtforskrækket mad
0
0
Svar på denne tråd

Skallstorp
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 11:43
det lyder lidt lige som med Amerikanske køleskabe, dem har de heller ikke på samme måde i Amerika, så vidt jeg har kunnet se i forskellige programmer fra USA... 8-) :-D Der har de eksempelvis køleskabe så store som et helt amr. kølefryseskab og fryseren er lige så stor! *fnis*

C
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se her vedr. Healing
Sommerhus sælges Opdateret den 29.06.04.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider