|
|
| Mavebilleder |
| Forfatter:  |
Katja |
| Dato:  |
11-07-2004 12:47 |
|
Hejsa
Nu må vi jo ikke glemme "bleer & veer", så jeg opfordre alle jer gravide til at lægge et mavebillede ud. Her er så undertegnede:
http://www.hestenettet.dk/lodge/9033/billeder/93047/
Hmmmmm....håber det virker. Det ser ikke helt rigtigt ud. Måske er der en, der kan hjælpe mig lidt ?
Mange hilsner
Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tak bettina - hvordan gjorde du? |
Katja |
11-07-2004 13:03 |
|
/Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan her: |
TinaRasmussen |
11-07-2004 13:06 |
|
Du åber billedet i din præsentation - i stort format og højreklikker så du får egenskaber frem.
Der finder du url'en og kopierer den.
Du åbner dit indlæg og trykker på "Billeder" og får en boks frem, hvor du indsætter url'en - og trykker "vis" eller hvad det nu er der står
Resten giver sig selv.
Fin mave for øvrigt - jeg er gravid i 9 uge med mit andet barn og indhenter dig snart... det går dælme stærkt anden gang åbenbart.
TinaRMin gamle "bruger" gik ned, så jeg har lavet en ny - håber I kan huske mig som TinaR 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg må vist øve mig |
Katja |
11-07-2004 13:09 |
|
Hej Tina
Tak for svaret. Jeg synes også det var sådan jeg gjorde, men et eller andet må være gået skævt. Jeg må hellere øve mig lidt mere
Tillykke med maven. Skal vi se et billede ?
KH
Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sikken en flot |
|
|
mave ! Hvor langt henne er det nu du er ?? Jeg kan ikke helt huske hvornår du har termin. Jeg bliver helt skruk bare ved synet af din mave, selvom jeg lige har smidt min
Min mave savner jeg vildt, jeg elskede bare den mave. Men selvfølgelig elsker jeg min lille Albert endnu mere
Held og lykke med maven fremover !
Knus fra
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
med den fine mave. Hvor langt er du henne??
Jeg er 18 uger henne og det er kun mig selv som kan se det, ævvv. Ok jeg har stadig ikke taget på, og er overvægtig, men vil da gerne have at det kunne ses.
Held og lykke med maven og Babyen når engang at den kommer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Åhh Pia :) |
Susanne K |
12-07-2004 19:47 |
|
Få dig nogle unger  så kan du snakke med.
-Hygge.
"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| piaR ...... |
lisser66 |
12-07-2004 21:51 |
|
Pia, har du nu igen ikke andet at lave end at negativt kommentere folks indlæg...
Jeg og mange andre synes faktisk det er herligt at se en gravid mave og vide, der er nogen ud over mig selv der vil sætte næste generation i verden til at holde sammen på hjulene. Måske vaske og i R..... når vi bliver gamle..
Gå i seng PiaR og vågn så op i morgen til endnu en dejlig dag, tag smilet frem og de positive briller...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisser.... |
Tine-Lykke |
12-07-2004 21:54 |
|
Husk at læse smileyer, eftersom er der en  -smiley i PiaR's indlæg er det nok skrevet i en munter tone
Venlig hilsen Tine  - it's never personal! "So sue me- everyone else is" Jeg fandt mine katte HERSmå kattekillinger søger gode hjem- kan bringes Se her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tine-Lykke |
Bare mig. |
13-07-2004 00:01 |
|
Man kan ikke altid klare den, ved at sætte en sød Smiley.
Man må ligesom tænke før man skriver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare mig. |
|
|
Hvorfor skriver du nu lige pludselig ikke under dit alm. navn?
Men jeg kan berolige dig med at jeg altid skriver lige præcis hvad jeg mener. Også mht smilies.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katja den runde |
TinaRasmussen |
13-07-2004 10:35 |
|
Maven klæder dig bestemt og så er den jo ikke så mget i vejen endnu 
Husker stadig den sidste måned, hvor jeg ikke kunne nå ind til spisebordet - måtte sidde sidelæns, hihi!
Mht. min mave, så må vi se at få taget nogen billeder - meget underligt at jeg allerede er så "stor" når jeg kun er i uge 10.
Jeg trasker fornøjeligt rundt i mine graviditetsbukser og strutter med mavsen og frygter hvad det kan udvikle sig til.
Glæder mig til at se mange flere billeder af dig og maven - og for den sags skyld også alle de andre der bliver tykkere og tykkere... for ikke at glemme dem der prøver at tabe sig nu og sidder med bebs i favnen.
TinaRMin gamle "bruger" gik ned, så jeg har lavet en ny - håber I kan huske mig som TinaR 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skynd dig at få et billede på |
Katja |
13-07-2004 12:38 |
|
Hej Tina
Jeg er i 23. uge på billedet, som er godt en uge gammelt! Kan man virkelig allerede se det på dig? Det er da vildt. Skynd dig at lægge et billede ud.
KH
Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 strækmærker |
TinaRasmussen |
13-07-2004 20:32 |
|
Filippa og mig er alene hjemme, så jeg måtte lige være kreativ og tage et billede af mig og maven selv - med Filippa på armen (man er vel mor-dårlig)... så kvaliteten er nok en anelse "pudsig", hihi!
Jeg er i uge 10 nu og ser ud som jeg gjorde sidste gang i ca. uge 20 - som det ses har jeg RIGELIGT med strækmærker da jeg var kolo enorm (158 rundt om livet dagen før fødslen) da jeg ventede Filippa.
Jeg håber bare, at mit maveskind allerede har strukket sig sidste gang, så jeg slipper for endnu flere mærker - i hvert fald har jeg stadig løs hud nederst på maven, som heller ikke er særlig kønt. Men hva, der kommer jo noget godt ud af det og jeg må vel bare igang med et "flad-mave-projekt" når jeg har født til februar.

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maver.. |
NinaL |
13-07-2004 22:27 |
|
Jeg vil da lige give PiaR en lille smule medhold.
Jeg synes, at det er glædeligt, når der er et par, de ønsker børn (og det gavner jo også fødselstallet  .
OG - jeg kan også glæde mig over, at andre kan glæde sig over maver og forventninger!
Jeg kan (og PiaR kan også) springe diverse "seniorindlæg" ang "Bleer, veer og maver" over.
Jeg "brokker" mig heller ikke over indlæggene - og kan sagtens springe dem over.
Men jeg vil tildels give PiaR ret ... Det ER altså ikke ALLE, der bliver skruk, hvis de ser en tyk mave ..- (jeg bliver nærmest euforisk over, at det ikke er mig!  )
Jeg vil sluttelig ønske alle - der er lykkeligt gravide - TILLYKKE! med omstændighederne!
Og tillad så os andre at være lykkeligt "unpregnant".
Jeg vil nok stadig følge Jeres store maver og glæde mig på Jeres vegne - men tilgiv, hvis jeg ikke er så "medlevende", da jeg ikke selv ønsker børn.
Jeg kunne ikke drømme om at "nedgøre" Jeres ønske om slægtens videreførelse - men jeg har aldrig selv haft behovet.
Nå .. Det var lidt langt - og måske også lidt forvirret - men held og lykke til Jer alle sammen - Tykke som smalle!
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha Tina |
Katja |
14-07-2004 09:37 |
|
Hej Tina
Det er da helt vildt, at du kun er i 10.uge. Din graviditet er vel nærmest ikke officel endnu? Hold da op, det går åbenbart meget stærkt 2.gang.
Det med strækmærkerne har jeg stadig tilgode.
Anyway tillykke. Jeg synes, at det er superskønt at det kan ses, at man er gravid og jeg kunne slet ikke vente på at den dumme mave blev bare lidt synlig (i 15. uge...!)
KH
Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
TinaRasmussen |
14-07-2004 10:05 |
|
Nej, det er ganske få der ved at jeg er gravid - hvis ikke de allerede har gættet det, men bare ikke tør spørge/sige det. Det er jo ikke fordi jeg har smadder nemt ved at skjule det *ss*.
Jeg fatter slet ikke, at det går så stærkt denne gang - har godt hørt, at maven som regel vil vokse hurtigere ved flergangsgraviditeter... Men alligevel???
Jeg skal til mit første rigtige lægebesøg i morgen, hvor jeg skal have fastlagt termin og have henvisning til en nakkefoldsscanning da jeg har en lillebror der er mongol... eller rettere: Jeg udnytter muligheden for at få en ekstra scanning da jeg har krav på det som søster til en mongol. Vi vil ALDRIG få fjernet vores barn af den grund, men det er da rart med den ekstra scanning, hihi!
Mht. mine strækmærker så kom de i løbet af de sidste 2 uger af graviditeten. Jeg havde begyndende svangerskabsforgiftning og var derfor meget tæt på at blive sat igang 2 uger før tid. Heldigvis rettede symptomerne sig og der gik to uger mere før jeg blev sat igang.... Men hvis jeg var blevet sat igang første gang, så havde jeg haft et fint maveskind idag, hyl!
Hvornår er det at du har termin?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NinaL ;o) |
TinaRasmussen |
14-07-2004 10:11 |
|
Hej Nina
Jeg syntes lige, at jeg må reagere på dit indlæg - ikke på nogen negativ måde, men bare lidt undrende
Jeg syntes det er helt, helt fint at I ikke har den samme interesse i emnet som os gravide, mødre, skrukke osv - dermed syntes jeg også det er fint, at I springer dem over, ikke svarer, kun svarer kort eller hvad I nu vælger.
Det jeg bare undrer mig over er, jeres ønske om at fortælle at emnet ikke har jeres interesse?
Jeg ved godt, at der er en del indlæg om emnet og I derfor ikke sådan umiddelbart kan se bort fra dem - men fx. så har indlæg om hunde, katte, madopskrifter og arbejde heller ikke min interesse. (generelt set).
Jeg springer gerne indlæggene over og hvis jeg læser dem, så føler jeg ikke noget behov for at fortælle jer om hvor lidt, eller hvor meget det er spændende for mig.
Jeg skriver dette her i den aller mest venlige tone jeg overhovedet kan finde frem, for jeg mener det virkelig ikke på nogen sur og tvær måde.
Jeg undrer mig bare *ss*.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "Mavedans" ;-) |
NinaL |
14-07-2004 12:22 |
|
Hej TinaR.
Jeg har nu heller ikke et specielt ønske om at proklamere, at jeg ikke interesserer mig for emnet. *GGG*
Det var mere fordi, jeg syntes, at PiaR fik sig et ordentligt "fur" i et par af de foregående indlæg - og så ville jeg da bare lige fortælle, at jeg også tilhører disse "underlige kvindelige individer", der ikke har børn øverst på ønskesedlen.
Jeg synes netop, at det er pragtfuldt at vi er så forskellige herinde og har "lov til" at skrive om dét, der nu optager os mest.
Men jeg glæder mig hver gang, jeg kan læse, at der er nogen der får opfyldt deres ønske mht. graviditet og familieforøgelse.
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3. november |
Katja |
15-07-2004 09:34 |
|
Hej Tina
Jeg har termin 3. november, så det kommer nok til at passe med farens fødselsdag d. 8. november, men så får han da en gave han aldrig glemmer
Jeg har det lidt ambivalent mht til alverdens undersøgelser som trippeltest, fostervandsprøver og nakkefoldscanninger. Der er både argumenter for og imod, men jeg kan godt forstå, at du synes det er fedt, at få den ekstra scanning.
Der var faktisk ingen der oplyste mig om noget som helst i den forbindelse, og da jeg var ved jordemoder første gang (uge 14)og selv spurgte, sagde hun, at det var da alt for sent.
Vores venner, der lige har fået en dejlig datter, fik en ret grim oplevelse på sygehuset. På trods af at der var lavet en nakkefoldscanning, fik en læge mistanke om downs-syndrom efter 2 dage efter fødslen, fordi pigen var meget tyk/hævet i øjenregionen. Derfor skulle der selvfølgelig fortages diverse prøver, og de skulle forvente op til 14 dages ventetid på resultatet. Det er da fuldstændig umenneskeligt at gå og vente på så længe.
Heldigvis fik de svar efter 5 dage, og heldigvis fejler pigen ikke det mindste og hævelsen har da også fortages sig, så hun var nok bare blevet trykket lidt under fødslen.
Hvor var det, jeg ville hen med det her? Jo, altså på trods af fx nakkefoldscanningen, så kan man bare ikke være sikker. Og kan man ikke nemt komme til at fjerne et foster, der er fuldstændig normalt? Det er bare for at illustrere de tanker det sætter i gang hos mig. Det er altså svært.
Skriv igen, når du har fået din termin efter scanningen. Det kan jo være, at du er lidt længere henne end du tror.
Knus
Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Piger |
Tom |
15-07-2004 10:38 |
|
Lige et synpunkt fra en Mand , hvis jeg må blande mig.
Det gør jeg nu aligevel ...
Jeg syntes nu engang at gravide kvinder har en særlig varm glød over sig ..........
Et stort tillykke til alle jer gravide og jeres kommede børns fædre..
Mvh en far til to.........
MVH TOM HANSEN / Sekretær DWF TOM´s POSTKASSEHvis man vil måle sin egen uundværlighed, skal man stikke en finger i en skål vand og måle hullet, når man tager den op...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
TinaRasmussen |
15-07-2004 18:17 |
|
Nina
- det er bare i orden, fint at du ikke tog mit indlæg ilde op. Jeg forstår udemærket jer der ikke ønsker jer børn, det gjorde jeg heller ikke før jeg mødte Bo for snart 5 år siden
Tom
- selvfølgelig må du blande dig, det er da bare herligt med en mand.
Jeg giver dig ret i det med gløden, man kan se det på de fleste kvinder inden man ved de er graivde - underligt nok.
Katja
- Nej, du har ret: Man kan ikke være sikker på noget og de værste ting som spastiske lammelser og hjerneskader kan de alligevel ikke se.
Som sagt, så vil vi aldrig få fjernet et barn med Down syndrom og heller ikke andre handicaps MED MINDRE at barnet ville dø lige efter fødslen eller ikke ville få et værdigt liv. (Her mener jeg, et barn der er en grøntsag og ikke vil kunne se, høre, tale, bevæge sig osv).
Det er en meget svær debat - vi har en klar holdning til det, men det skyldes jo nok at jeg har en lillebror der er mongol. Jeg har taget stilling til det her for MANGE år siden og har en del at bygge det på.
Min bror er 21 år og derfor har det været en del af stort set hele mit liv.
Vi har allerede sagt nej til fostervandsprøver mv., da jeg aldrig vil udsætte mit ufødte barn for den risiko det indebærer. Tænkt dig, at provokere en abort frem på et sundt og rask barn, gyyys!
Mht. til min termin, så har jeg været ved lægen idag og har fået termin dagen før min fødselsdag - dog er den usikker, da min cyklus har været ustabil siden jeg fødte Filippa.
Lægen sagde, at jeg var MEGET gravid - men fandt aldrig helt ud af hvad hun mente?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så vidt jeg ved |
|
|
så tilbydes alle gravide nu nakkefoldscanning... da de gerne vil have mongolismen udryddet....
noget som jeg på ingen måde kan forstå... tænke sig at skulle dræbe et lille barn som er levedygtigt...
jeg har stået i den forfærdelige situation at skulle føde mit barn i uge 24 pga. meget svære misdannelser, misdannelser som var ganske uforeneligt med liv.
Pigen jeg fødte levede i en time... efter fødslen og sov ganske stille ind... men hvor var det et forfærdelig valg vi skulle tage på hendes vejne. et valg som skulle spare hende for at blive født til tiden, for så alligevel at skulle dø med smerte..
nu er jeg gravid igen... i uge 8 eller 9... jeg kan ikke få mig selv til at få lavet nakkefoldsc. ej heller tripletest og diverse andre test. Dog er jeg nødt til at lade mig scanne i uge 18 - 20 for at udelukke at dette barn lider af samme sygdom som min lille datter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nakkefoldsscaning! |
NinaL |
15-07-2004 22:23 |
|
Jeg har lige læst noget - som med gru! satte min lille hjerne i gang!
En lille "bebs" fik konstateret en "nakkefold" - men det var for sent at afbryde graviditeten på en "fornuftig måde" ..
Hun var bare "fed"!!!!! .... Og viste sig at være helt "normal" ved fødslen ....
HVOR bange skal man være!!????
Ok .. jeg er ikke mor - og heller ikke helt "normal" - indrømmet!
Men er vi for BANGE????
VIL vi absolut have perfekte børn??
Skal vi "fjerne" alle påviste "unormale børn"??
Uhhaaaaa ... Dén er svær!!!!!! ( i hvertfald inden for mine "rammer".
Hvad synes I andre?
Er der een eller anden - der "tør" at sætte en garanteret "livligt" debatemne ind?
Jeg turde måske godt - men jeg er bange for, at jeg måske ville "strande" på - at jeg ingen børn har ...
Men I mødre? ...
Har I et kriterie - for hvornår et barn er "uønsket"???
Puuuha ... Og undskyld på forhånd, hvis jeg træder nogen over tæerne .. Jeg er bare så usikker selv, at jeg ikke ville ANE, hvad jeg skulle gøre - HVIS jeg en dag skulle konstatere, at jeg var i "gravid tilstand" - (Jeg er ikke for gammel endnu  )
*suk* - endnu et forvirret indlæg fra:
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bliver ikke skruk... |
|
|
... af billederne, og gudskelov for det.  Men tillykke med de rare omstændigheder da.
Mht. abort/ikke-abort ville jeg gerne lave emnet, for det er en interessant diskussion. Men jeg vil også hellere se start-indlægget fra "øjnene" af én, der faktisk gerne vil have eller har børn.
-+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da fast vi kommer vidt omkring |
Katja |
16-07-2004 10:29 |
|
Hej Piger...og Tom ;.)
Den her tråd kommer godt nok vidt omkring. Spændende.
NinaL: Ja, det er rigtigt at man nu tilbyder nakkefoldscanning til alle, men det er så nyt jeg netop ikke nåede at få tilbuddet. Jeg kan også være bekymret for, at man fjerner helt sunde fostre på baggrund af disse scanninger, desunden kan man så vidt jeg ved ikke udrydde mongolisme. Det vil altid opstå også i familier, som ikke tidligere har haft tilfælde.
TinaR: Er det rigtigt, det med mongolismen? Med hensyn til din termin, så sætter du mig jo på en hård prøve. Jeg kan se, at du har fødselsdag d. 16.februar. Det vil sige, at du har termin d. 15. februar. Altså er du i 10 uge, som du også selv mente. Er det rigtigt?
Mange hilsner
Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katja ;o) |
TinaRasmussen |
18-07-2004 12:26 |
|
"Er det rigtigt det med mongolismen? - jeg forstår ikke helt hvad du mener?
Ja, jeg er i uge 10, går ind i uge 11 i morgen.
Jeg tør godt starte det indlæg med abort eller ej - men kan vi ikke ligeså godt fortsætte her?
Vi har sagt ja tak til nakkefoldsscanningen og NEJ TAK til ALLE andre prøver - skal ikke have stukket noget som helst ind i maven og ind til det lille pus - NO WAY!!!!
Hvis det skulle vise sig at vi venter en mongolbarn (eller at vi har forhøjet risiko for det), så vil vi alrig i livet få det fjernet.
Vi har sagt ja til scanningen for at få en ekstra scanning og fordi vi mentalt kan nå at indstille os på det, hvis vi skulle vente et lille skævøjet vidunder.
Dog har jeg endnu ikke bestilt tid og er ikke 100% sikker på at vi vælger at blive scannet - det virker samtidig lidt som om, at man accepterer den scanning og det de vil med det.
Jeg har som skrevet en lillebror der er mongol og han er det dejligste menneske på jorden som har et fantastisk liv.
Skulle jeg nægte sådan et barn at komme til verden - nej aldrig. Det ville desuden være det sammen som at sige at min elskede bror ikke er god nok.
Og det med at de skal have UDRYDDET mongolismen - føj for en måde at udtrykke sig på. Det er forfærdeligt at læger mv. kan finde på at sige sådanne ting.
Jeg har godt læst det her på nettet og forklaringen var, at det vil spare samfundet for en masse penge!!!???
Der var en udregning om hvad det koster at teste for mongolbørn og derefter fjerne dem - og hvad det koster samfundet at have mongoler i blandt os.
Skal vi så også til at udrydde sportsudøvere - så vidt jeg ved, så er det noget af det der koster samfundet aller mest i skader og hosiptalsophold!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina... |
Katja |
18-07-2004 21:36 |
|
Hej igen
Jeg ville bare have dig til, hvis du kan, at af- eller bekræfte min påstand om, at mongolisme altid vil opstå før eller siden også i familier, der ikke tidligere har haft tilfælde af det. Det kan ikke udryddes...(for nu at holde mig til termerne tidligere brugt i denne tråd) Har jeg ret i det...?
Og ja lad os udrydde sportsudøvere især fodboldspillerne. Der er kun bøvl og ballade med dem
KH
Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udryddelse |
TinaRasmussen |
18-07-2004 23:17 |
|
Du har fuldstændig ret i, at alle kan få et mongolbarn - uanset om det er sket i familien før.
Ikke engang min mor eller jeg har øget risiko for at få et mongolbarn - selv om jeg har en lillebror der er mongol.
Min mor fik af vide, at hvis alle kvinder fik 100 børn, så ville de alle få ET mongolbarn.
Dvs. at du kan være uheldig at få et mongolbarn i første hug, eller at det kommer som nr. 87.
På den måde vil det derfor ikke være muligt at udrydde (jeg gyser ved det udtryk) alle mongoler - men det er jo derfor de tilbyder flere og flere forskellige prøver til alle kvinder efterhånden.
På den måde håber de vel, at kunne finde alle "misfostre" inden de kommer til verden.
Og så kan jeg lige fortælle, at jeg har skiftet mening - jeg skal IKKE have den nakkefoldsscanning.
Jeg vil ikke møde op og dermed bekræfte dem i, at det er en god løsning de har fundet på - de skal ikke tro de har min accept.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| efter min |
|
|
mening har alle en plads i livet. Dettte gælder også mongol børn og børn med svære misdannelser. Jeg har fravalgt diverse tests da jeg aldrig vil sidde ligesom HITLER og vælge hvem der skal dø og hvem der får lov at leve.
Jeg er stærkt rustet både med min kæreste og så sandelig også med min familie og svigerfamilie, vi har al den støtte og opbakning vi får brug for, hvis det skulle ske at det er et mongol barn.
Det næste vi vil til at "udryde" bliver vel de fede børn, de snakker jo så meget om overvægt i tiden, så måske bliver de gener fravalgt allerede inden fødslen.
desuden kan alle de tests både tage fejl og give en falsk sikkerhed...
Vi vil elske vores barn uanset om det mongol,fed, dreng, pige osv...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil da også |
Sofie*Herkules* |
22-07-2004 13:19 |
|
være med
her er et billede, jeg er i uge 22 nu:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har levet for længe i hesteverdenen og med de tanker det fører med sig ang. avl. Derfor tror jeg, jeg ville få taget diverse tests (ikke dem der kunne fremprovokere abort e.l.) - jeg vil gerne have et "normalt" barn. Jeg tror også jeg ville overveje en abort hvis det ikke var det.
MEN! Jeg tror også disse tanker ændrer sig når jeg bliver gravid. Ærlig talt tror jeg aldrig jeg ville kunne leve med at have "dræbt" mit kommende barn, om det så havde været nok så meget mongol eller andet.
Så det er så ligesom forskellen på teori og praksis. I TEORIEN ville jeg få et "ikke normalt" (dumt udtryk) barn fjernet, men i PRAKSIS ville jeg ikke kunne få mig selv til det...
Men vi forsøger jo at undgå at avle på heste med diverse arvelige fejl, og i TEORIEN burde vi også gøre det med mennesker. Men ikke i PRAKSIS. 
*Man skal ikke kaste med askebægre, hvis man selv bor i et skodhus!* © VKH Klik: Ibriiz Arabians!
2 lækre dressursadler og 1 westernsadel sælges. Se min præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tid til slankekur? |
Enzo |
24-07-2004 17:05 |
|
puha det ser slemt ud, op på motions cyklen inden det er for sent...... AAARRGGHHH!!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|