Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hestesmykker for voksne?
Forfatter: 
Dato:  06-07-2004 17:26
Hej

Jeg leder efter nogle hestesmykker i sølv - øreringe og halskæde - der vil være flotte til en voksen. Ikke sådan noget Wendy-noget.

Er der nogen, der har erfaringer med den slags?

Mvh,
Anne Mette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestesmykker
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 10:16
Hej Anne Mette

Jeg har fundet en side hvor du kan få lavet smykker af din egen hest´s hår.

Ellers kender jeg ikke nogen der laver hestesmykker.

Heidi



http://www.staldnuka.dk/smykker/index.html
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald nuka.
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 11:08
Vil bare sige at de smykker kan jeg stå inde for,har fået lavet et armbånd og det er virkelig flot (y)

Vil helt sikkert også have lavet af mine andre heste.

Vh.Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
0
0
Svar på denne tråd
 
 laver lige linket
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 11:25

til et klik på links... :) :)

http://www.staldnuka.dk/smykker/index.html



Og hold da op, de er flotte.. :) :) :)





Mkh.
Else.







:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D




"Uanset, om du køber/sælger/lejer/udlejer din hest..
Så HUSK:
Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Jeg har kontrakter liggende, lige til at sende til dig, bare fortæl, hvilken du skal bruge...!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 ring....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 13:54
mener det er i ridehesten der er billede af en vildt flot ring i enten hvidguld eller sølv med hestehoveder hele vejen rundt..........

Jeg tjekkede lige siden med ehstehårdsmykker som i andre linker til.... det kunne jeg aldrig drømme om at gå med, men sådan er vi forskellige.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej, vel?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 21:55
Det flettede armbånd kunne jeg til nød gå med til, de andre er deciderede grimme, hvis ikke ulækre. :( At gå ud og klippe Grys dyrebare halehår af for at binde dem rundt om halsen på mig selv?

Nej, den kan jeg ikke lige følge.

Mette (Fjolle)
-
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette (Fjolle)
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 22:30
Nu det jo ikke hele halen du skal klippe af, vel :-)

Tror nu ikke at sådan en tot kan ses, hvis hesten har en rimelig hale.

Men nej tak - heller ikke lige noget for mig!
-HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smykker
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 08:51


Min kusine og jeg laver smykker og nu har jeg kigget alle de steder jeg lige kunne komme på hvor vi muligvis kunne skaffe nogen små sølvheste til øreringe og halskæde, men det er simpelthen ikke til at opdrive >:-( Det eneste jeg fandt der forestillede en hest var noget der var skåret ud i sten og det var mildest talt grimt og klodset.

Troede ellers lige at vi kunne hjælpe dig, men det ser ikke sådan ud...Desværre.

Håber du finder noget


MVH Line


:-) Jeg leder med lys og lygte efter vores gamle heste/ponyer, så slå et smut forbi min præsentation og se om der er nogen du kender :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej man...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 13:59
klipper ikke hele halen af.

Og ligefrem ulækkert hold da op.

Jeg fik mit smykke i barselsgave og det betyder meget for mig,den dag mine heste ikke er her mere,så har jeg stadig noget af dem tilbage og det er jeg glad for,men godt vi er så forskellige.


Vh.Susanne.


"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tit er hestesmykker
Forfatter: 
Dato:  12-07-2004 11:16
lidt lillepige agtige, tuttenuttede, det vil jeg give dig ret i.

Har du overvejet at kigge lidt på kopi smykker fra de forskellige folklora rundt omkring i verden?

Hesten er et brugt symbol mange steder og samtidig er de noget mere abstrakte end de ovenstående tuttenutter.

Jeg har bla. købt min i Letland, link.






Ellers er der jo altid muligheden for selv at designe et smykke og så få det lavet hos en guld/sølvsmed.
- Life is the essence of you -
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu tror man lidt...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2004 11:46
...jeg siger "parelli" til alt...

Men Parelli(s kone) HAR faktisk et hestesmykke:

http://www.parellicollection.com/


:-) 99E :-)

If your horse is recreation for you....
...Can you be recreation for your horse?

0
0
Svar på denne tråd
 
 smykker
Forfatter: 
Dato:  12-07-2004 11:57
Tak for alle svarene - hestehårssmykkerne er heller ikke lige min stil, må jeg indrømme. Jeg er mere til det helt enkle. Men smag og behag er som bekendt forskellige. :-)

Parellis smykke ser meget pænt ud, men det er jo en reklame for hans form for horsemanship, og den er jeg ikke enig i og har derfor ikke lyst til at reklamere for.

Gad vide, om der ikke er et marked for smagfulde hestesmykker til voksne, eller om der bare ikke er nogen smykkefolk, der har opdaget markedet. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror ikke...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2004 12:00
...der er nogen, der genkender det som Parelli's Smykke - medmindre du til dagligt omgåes folk der er til den slags... :-)

Ellers kan det være, en guldsmed kan lave et, der ligner lidt?

Jeg tror måske, at mange "voksne hestemennesker" enten ikke går så meget med smykker (Det' mig!) eller som "holder fri" fra hestene, når de skal være "fine" og med smykker på.


:-) 99E :-)

If your horse is recreation for you....
...Can you be recreation for your horse?

0
0
Svar på denne tråd
 
 HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  12-07-2004 16:34
Nej, men at klippe andet end spidsen af min hests hale - det er helt utænkeligt.

Jeg synes så også, at det tangerer det ulækre, når min bedstemor har beholdt det hår, hun har klippet af mig som barn.

Ikke fordi det er beskidt eller på anden måde uhygiejnisk, men det er dødt væv - og det tiltaler mig ikke.

Mette (Fjolle)
-
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra Brazilien
Forfatter: 
Dato:  12-07-2004 20:18
kan man faa ualmindeligt smukke smykker, lavet i rent soelv, med de lokale sten, som fik min kones ojne til at glimmer, jeg kan sende nogle billeder af dem naeste gang jeg kommer forbi, og de er ualmindeligt billige siden at soelv er naermest ukrudt i dette land. mvh Ariel
Vi er i Brazilien for de næste 4 måneder,


NU TIL SALG!!!!!!ELLER LEJE......ELLER????

Vores Hjemmeside, med info om gården
0
0
Svar på denne tråd
 
 halskæde
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 02:46
Jeg har en halskæde med et hestehoved i noget sølvagtigt, den går jeg faktisk altid med, den er ikke spor "wendy-agtig" *gg*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  14-07-2004 14:45
for mange år siden købt hestesmykker på markeder. Heller ikke sådan nogle wendyagtige nogen. Men pæne i sølv. Så hvis der er kræmmermarked nær dig i den nærmeste fremtid kan det jo ikke skade at kigge.

Jeg er ikke doven,
Jeg er bare bevægelsesøkonomisk

8-) :-D ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lokal guldsmed
Forfatter: 
Dato:  14-07-2004 22:51
Hej

Jeg har netop idag været forbi den lokale guldsmed og fandt ca. 7 forskellige hestevedhæng til halskæder.

Der var to "hele" heste, pisk med eller uden støvle, hestehoved og hestesko.
Min datter fik disse øreringe:



Hilsen
Britta
8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)

Strategos Corner
Lidt for enhver smag
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider