Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvad dælen gør man
Forfatter: 
Dato:  05-07-2004 13:54
Midt i januar måned gik jeg og legede med tanken om at låne min hoppe ud, da vi (min kæreste og jeg) gik og forsøgte at lave en lille baby, og tiden til både arbejde, kæreste, hest og plag var ved at vokse mig lidt over hovedet.

Jeg fandt så en sød pige på den rideskole jeg selv er kommet på i mange år, og hun ville da meget gerne låne min hest.

Som sagt så gjort. D. 1. marts fik hun hesten op på rideskolen og den var nu "hendes". Der blev lavet en kontrakt, hvori der også stod hvilket udstyr der fulgte med.

Efter et par måneder (midt i maj) fandt hun ud af at det måske ikke lige var hesten for hende alligevel, og vi opsagde vores aftale med 1 uges varsel. Der var egentlig 2 måneders opsigelse på hesten, men der var jo ingen grund til at hun skulle "hænge" på en hest, som hun ikke svingede med, så jeg tog hesten hjem efter en uge. Dermed sparede jeg hende for 1½ mdr. staldleje, og hun kunne gå ud og finde en ny lånehest med det samme.

Ca. 10 dage før hun meddelte at hun ikke ønskede at have hesten mere, blev min hest´s gamacher stjålet, da de hang på boksdøren. Personligt kunne jeg aldrig finde på at lade noget som helst hænge frit fremme på en rideskole, men det gjorde hun, og væk var de.

Nu har jeg så måtte (efter over 1 måned at have skrevet frem og tilbage på mobilen), skrive et brev til hendes forældre (som også underskrev låne-kontrakten), selvom at jeg ved at de er orienteret om sagen, for at se om jeg på den måde kan få enten penge eller nye gamacher.

Jeg har da heller ikke råd til sådan at købe nye gamacher i tide og utide, fordi hun ikke kunne finde ud af at pakke tingene væk. Dette påpegede jeg, da hun skrev til mig, at hun ikke syntes det var fair (!!!) at hun skulle betale for et helt nyt sæt, for de sæt der blev stjålden var jo brugte !!! Brugte måske, men for mig er det altså meget at skulle gå ud og investere i ny gamacher, når jeg først havde forventet at det skulle gøres om nogle år.

Hvad gør jeg hvis der ikke sker noget ???

Helena

:-(
0
0
Svar på denne tråd

rimeligt og urimeligt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2004 14:01
jeg syntes da at det er helt ok at hun skal vide at der er erstatningspligt når hun sådan "smider" andres ting væk, men ligefrem at skulle købe helt nye er måske ikke lige så rimeligt 8-)

Et par lign. brugte kan købes her på hn og det kunne du måske henvise til, eller aftale med hendes forældre at I slår ½ skade så du selv betaler ½ delen for et par andre og hun lige så...

Du kan ikke på nogen måde tvinge hverken hende eller forældrene til at betale rent juridisk så hvis de nægter at "lege med" så må du tage det sure med det søde og desværre se dine gamascher forsvinde ud i den blå luft .. det kunne jo osse være sket for dig!

Jeg har engang fået mit skridttæppe og et dækken samt gamascher stjålet imens jeg stod med hesten i vandspiltovet 10 m nede af gangen - jeg var vel væk i 10 min. ialt - det er desværre bagsiden af hesteverdenen, udstyr er dyrt og letomsætteligt, bare se på alle dem der har mistet sadler inden for det sidste årstid.

June

En kujon er en der tænker med benene i farlige situationer

0
0
Svar på denne tråd

Du har en kontrakt du kan
Forfatter: 
Dato:  05-07-2004 15:33

..forholde dig til, og vil pigen og hendes forældre ikke overholde den, kan de anmeldes, for overtrædelse af den... :)

Der står garanteret i kontrakten, at man skal erstatte det man ikke kan tilbagelevere og dermed er der ment enten nyt eller lign. :)

Så bare sig til dem, hvad du agter at gøre nu... :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"Uanset, om du køber/sælger/lejer/udlejer din hest..
Så HUSK:
Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Jeg har kontrakter liggende, lige til at sende til dig, bare fortæl, hvilken du skal bruge...!"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider