Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Kan man klage???
Forfatter: 
Dato:  26-06-2004 21:44
Jeg købte for ca en måned siden et par ridebukser og har lige nu opdaget at der er gået hul i dem, i en syning i skridtet! Er det ikke for dårlig at et par bukser der er brugt ca hver dag i 14 dage, at der er gået hul i dem??? Jeg ved godt at man sagtens selv kan sy det, men synes bare det er trælst med et par helt nye bukser!! Kan jeg tillade mig at klage???

Heidi

Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle-
men vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege :-P
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil da tro
Forfatter: 
Dato:  26-06-2004 21:52

du godt kan klage.
Det er jo i sygningen de er gået i stykker.
Min datters ridebukser som bliver brugt hver dag kan hold etil en hel del også selv om det er billige bukser .
Har endnu ikke oplevet at bukseren er skredet i sygningen.

Har du gemt kviteringen.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan
0
0
Svar på denne tråd

Nej desværre
Forfatter: 
Dato:  26-06-2004 21:55
men da alt hvad man køber i butikken bliver skrevet op dernede, pga bonusordning, så står det nede i butikken! Min var heller ikke dyre, omkring 600 kr, men jeg har altså ikke råd til at købe nye bukser en gang om måneden

Heidi

Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle-
men vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege :-P
0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig kan du
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 13:11
klage. Dersom det er skrevet op i butikken ser de jo når den er købt. Har du købt den med dankort/visa eller liknende kan du også bruge bankudskrift kvittering fra banken.

;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;) 

Få en glødende signatur!

0
0
Svar på denne tråd

KLAGER..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 20:37
Jeg har selv været ude for det samme og klagede over mine ridebukser til 700,00 kr. De gik i syningen efter at være brugt 3 gange. I butikken blev der sagt, at det var et par "billige" ridebukser og man kunne ikke forvente mere. Men jeg synes, at prisen var hamper nok og holdte på min ret til at få bukserne syet eller nogle nye. De ville rep. dem og var til rep. i ca. 3 uger og da jeg havde brugt dem 3-4 gange igen, gik de i syningen et andet sted. De blev leveret tilbage til butikken, som sendte dem til leverandøren, som så mente, at jeg bare skulle have dem syet igen. Så da jeg endelig havde dem igen, havde de haft dem til rep. i 7 ud af 9 uger. Det er ikke det man kalder service. (p.s. jeg havde ikke købt for små bukser).

Så hold på din ret i butikken og de skal give et par nye eller rep. dem.

Hilsen Tassen
0
0
Svar på denne tråd

udbedret
Forfatter: 
Dato:  28-06-2004 19:39
Hej Heidi

Som Tassen skriver, så har du ret til at få dem udbedret i følge købeloven indenfor 2 år, med mindre du har behandlet dem på en uhensigtsmæssig måde. Dvs. til andet brug end de er beregnet til.

Nu regner jeg ikke med, at du har brugt dem til at danse ballet i, så du kan roligt gå til butikken og sige, at du vil have dem udbedret (dvs. repareret). Du har ikke ret til at få et par nyt par, nogle butikker vælger imidlertid dette, da det er lettere end at få dem repareret.

Hilsner Dixonfan

Besøg min hest
0
0
Svar på denne tråd

Ja - klag...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 06:53
... men høfligt og venligt, så er butikken i nogen tilfælde (de fleste vil jeg tro) mere indstillet på at hjælpe og/eller sende klagen videre.

Hvis ikke butikken ved at de bukser måske har et problem med løse syninger, finder producenten aldrig ud af det...

Så ja - bare en høflig henvendelse.

Kh
Gitte
Mine heste er; Balder - en 12 årige nordbakke vallak

Jack, stg. 159, 7 år broget,
lækker taktfaste gangarter, samarbejdsvilligt roligt temperment og en kanon udstråling.
Tager lejlighedvis imod hopper til bedækning

KæledyrsKompagniet / Dyreadfærdsrådgivning

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nødvendigt til leverandøren..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 12:28
Hej,
jeg vil lige sige, at du absolut ikke skal finde dig i, at virksomheden vil sende produktet videre til leverandøren, for at se om der er en fejl i produktet.
I realiteten bør du ikke være nødsaget til at have kontakt til produktionsvirksomheden/leverandøren/whatever - MEN kun til den butik, hvor du har købt bukserne.
Så er det butikken, der skal køre regres til leverandøren.
(Sådan mener jeg ret sikkert, at det er if. købeloven.)

Nu arbejder jeg selv i en større detailhandel, hvor jeg står og tager mod reklamationer, bytning, tilbagebetaing osv., og der tager vi nærmest alt retur!
F.eks. et par sko til en 50'er, der er gået i sålen efter dagligt brug i 3 mdr - jamen der får kunden penge retur eller et par nye sko.

Mht. kvittering: Så gem den ALTID!
Det er det eneste bevis på, hvad du har købt og batalt for varen/varene.
Der er en, der nævner at du kan tage dankortkvitteringen med, hvis du betalte med kort. Det vil jeg også mene du kan (Har det ik´ engang været i "Kontant" på dr??!), men der står jo ikke noget om, du har købt flere ting og hvad du har købt...

Håber at du får dine bukser lavet eller byttet! - med en god service! For ellers ved du jo hvor du IKKE skal handle igen! :-)

Mvh Mette..
0
0
Svar på denne tråd

Hurtigt til lægen
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 14:38
Der er bare ingen vej uden om, du skal til læge. Det kan jo bare være en lille ting, men du skal have det undersøgt. Tag en dyb indånding og få bestilt en tid helst ved den læge, du er mest tryg ved.

:-DHilsen Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

Hurtigt til lægen
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 14:43
Der er bare ingen vej uden om, du skal til læge. Det kan jo bare være en lille ting, men du skal have det undersøgt. Tag en dyb indånding og få bestilt en tid helst ved den læge, du er mest tryg ved.

:-DHilsen Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider