Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvem har erfaring med pillefyr
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 17:23
Vi står og skal have pillefyr,men ville gerne have nogens erfaring med disse, da market er enormt stort, også prisen, for den sags skyld.
Hvad er i glade for og hvad er irreterende?
Er der noget i har fortrut?

Hilsen Malena

Motorcykelsæder ombetrækkes!

Klik ind på www.ombetraek.dk
0
0
Svar på denne tråd

BAXI har vi
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 20:20
Det fungerer OK.

En af betingelserne var at det skulle kunne køre med korn, og det fungerer OK.

Problemet med korn er, at det brænder i "slagger" som er lidt bøvlede at fjerne, og som skal fjernes mindst hveranden dag.

En lidt anden konstruktion i brændkammmeret kunne have minimeret denne ulempe, men ellers er tilfredsheden efter foreløbig tre fyringssæsoner med BAXI i huset OK.

Men enig markedet er fuldstændig uoverskueligt.

Hilsen John
0
0
Svar på denne tråd

Tasso står der
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 21:01
på vores fyr...

Vi fyrer pt med cacaosmuld/savsmuld og det fungerer ganske udemærket.

Ulempen er at der ved brug af smuld, skal tømmes aske ud hver dag, det ville vi ikke skulle hvis vi brugte træpiller. Til gengæld kan vi ved brug af smuld -i forhold til piller - halvere vores opvarmningsudgift fra 6000 kr til 3000 kr (ca. gæt, idet vi kun har boet her i 6 mdr)

Vi synes dog ikke at det ekstra arbejde har nogen større betydning, hunden skal jo luftes alligevel og det tar´ kun 2 min. ekstra at kigge til fyret....

Jeg er glad for at fyret var installeret på adressen da vi flyttede ind, for det er en jungle at finde rundt i.

Prøv evt. at kigge på pilleklubben

Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

også os
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 21:57
Der var installeret pillefyr, da vi købte vores ejendom. Vi fyrer med træpiller/olivensten i en 50/50 blanding. Det er billigst. Det brænder fint, olivenstenene har ca. samme brandværdi som træpillerne (vores erfaring). Ulempen er at de knuste olivensten støver ret meget... Desuden giver de lidt mere aske, men det er nu ikke så stort et problem.

Det koster os ca. 13.000 på årsbasis. Pillerne/stenene får vi blæst ind i en lille hjemmebygget silo, der kan tage 3,5 ton. Vi tjekker priser på nettet inden vi bestiller.

Hvis vi skulle vælge et fyr i dag, ville vi vælge et med en kedel, hvor der både kan brændes piller og alm. brændsel (altså træstykker).
B8
0
0
Svar på denne tråd

Træpillebrænder
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 12:24
Vore fyr er et tidligere oliefyr hvor vi kun har skiftet selve brænderen ud, derpå sidder der en snegl til træpillerne som opbevares evt. i en tønde.

Selve rensningen er ca. en gang om mdr. her i sommer-månederne og en gang om ugen til vinter.

Vi har halveret vores varmeregning.

Det er meget sjovt at du "B8" gerne ville have kombifyr også til brænde, fordi det er vores, men vi bruger det aldrig for det er nemmere med træpillerne.

Hilsen Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Lad vær' at gøre det for billigt...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 12:36
Min kæreste og jeg købte sidste sommer et hus, hvor de forrige ejere selv havde installeret pillefyr. Jeg kan godt sige dig, det har været billigt til salg mange gange i løbet af vinteren 8-)
Vi har været nødt til at installere ny "snegl", den gamle var lavet af letmetal, og smeltede simpelthen af overanstrengelse en dag. Fyret fungerer stadig ikke optimalt. På et tidspunkt var det to gange om ugen, det gik i stå, brød ned eller bare ikke virkede >:-(
Så sørg for at I får lavet det godt og HOLDBART.
Men held og lykke med det
Knus Nanna
Nothing is ever a total loss. It can always serve as a bad example.
0
0
Svar på denne tråd

kalk skal der til
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 21:17
Jer der skriver o problemer med korn når i brænder det at det presses sammen og bliver til slagger hvis i blander foder kalk i når i fylder tanken úndgår i en stor del af problemet.
Når vi fylder vores er det med 2 kalk spande korn og derefter drysser vi 2 store håndfulde kalk over og så korn igen.
Det giver en meget renere forbrænding.
Vores fyr er i øvrigt et pilevang og vi er meget glade for det.
Der kan fyres med korn, træpiller, flis og brænde.
Vi varmer snilt 160 m2 beboelse med gulvvarme og + 200 m2 værksted uden problemer.
Det kan jeg varmt anbefale.
0
0
Svar på denne tråd

Primdal og Haugesen
Forfatter: 
Dato:  24-06-2004 00:04
PH 13 er et kanon godt træpille fyr til huse med et lille energiforbrug. Og det er det mest automatiske der kan købes pt.

Claus

Har du problemer med PCen eller skal du have nyt isenkram så er der altid gratis vejledning at hente! Send en besked eller en e-mail.
0
0
Svar på denne tråd

Hvor gør i af asken.. ???
Forfatter: 
Dato:  24-06-2004 02:20

Hvor gør i af asken.. ???

For man må jo ikke bare smide den, hvor som helst... :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"Uanset, om du køber/sælger/lejer/udlejer din hest..
Så HUSK:
Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Jeg har kontrakter liggende, lige til at sende til dig, bare fortæl, hvilken du skal bruge...!"
0
0
Svar på denne tråd

Asken smider
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 08:37
jeg ud i dagrenovationen... Der kommer så lidt når jeg kører på træpiller at det sagtens kan gå... Og der kommer faktisk lige så lidt når det er fastbrændsel..

Mvh Jan
0
0
Svar på denne tråd

Asken...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 10:42
Asken har jeg smidt på møddingen. Træpillerne er - så vidt jeg ved - bare små træstykker presset sammen under danp, altså ingen lim eller andet giftigt. Olivensten er også naturmateriale, så asken derfra ryger ligeledes på møddingen.

Det samme gælder vel for korn, og kalk strøes alligevel på marken af nogle landmænd (hvis jorden har brug herfor), så...
B8
0
0
Svar på denne tråd

Stokerfyr
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 17:34
Primdahl & Haugesen - vi fyrer med træpiller og det fungerer bare ;-)

Der er meget meget meget lidt aske.

Vi har fået lavet det, så vi har træpiller i en silo, som pustes via en slange ned i fyret - meget nemt (y)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider