Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Angst anfald-0 stævne kun hyggeridning
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 16:30
NU er jeg oficielt blevet hyggerytter, jeg har netop haft besøg af vagtlægen hvlket jeg så ofte har grundet hovedpine anfald.

Den her gang skulle jeg søndag ha startet stævne (for udfordringens skyld) men alleredde lørdag begyndte jeg at få det dårligt.
Mit sidste stævne endte med at jeg midt under programmet fikm det vildt dårligt, og var ved at besvime men hilset i stedet på uldrik.

i dag snakkede jeg så med lægen om mit problenm, og fik at vide at jeg har angst anfald grundet præstationangst :{-(

Jeg fik også at vide at jeg skulle prøve at holde en pause med ridningen da det gav/giver mig voldsomme spændinger i nakken og skuldrene (jeg sidder altid og spænder vildt) og måske droppe ridning helt :{-( sidder her og stor tuder-angst anfald og nul ridning, kan det da blive værre?....

Trænger til lidt opmuntring, og til at komme ud med det, så tak fordi du/i gad læse det :-(

Mette

Passer søges et par gange om ugen
til lille, nem og lærenem hoppe på 6 år, ridehus samt bane og gode naturmiligheder på opstaldnings stedet
0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 16:39
skulle du bare ride på en anden måde? jeg har også meget spændinger i nakken, men det hjælper ridning mig med. jeg spænder i dårlige arbejdstilling. har fået et nyt kontorstol og det hjælper utrolig meget.

jeg kan forstille mig at det vil være en god ide at drop det der med stævner i et styk tid, men hvorfor ridning totalt? kan du ikke ride på hyggeplan på en mere afslappet måde?

0
0
Svar på denne tråd

lægen foreslog
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 17:17
at holde en pause med ridning, jeg sidder altid og spænder meget når jeg rider (ubevidst)

Nu må jeg se, det lød bare så voldsomt det hele, og så lige på¨en gang.

Kan også huske når jeg skulle til eksamener var jeg også altid syg pga angst.

lægen foreslog at tale med en om det.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

jamen dog
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 18:05
jeg vil foreslå dig at du finder dig en rolig "gyngehest" og så begynder at træne gymnastik ridning istedet for alm. dressur eller hvad du nu plejer at ride :-)

For mange år siden reddede jeg mig en nakkeskade og fik at vide at ridning var strengt forbudt hvis jeg spændte i nakken ville det forværre skaden i voldsom grad.

så jeg smed tøjlerne og red kun letridning og balance øvelser i ca ½ år - og skridt ture i skoven :-)

Og bortset fra at det virkeligt viste mig hvor meget glæde jeg har ved en ridetur UDEN at skulle præstere noget :-D så er min nakke idag så stærk at jeg kan fungere "normalt" :-)

Evt. kan du varme op på jorden med skuldersving og strækøvelser så du er varm i kroppen inden du sætter dig op

June

En kujon er en der tænker med benene i farlige situationer

0
0
Svar på denne tråd

ja det var måske en
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 21:15
mulighed, ville da også være ked af at skulle af med hyppen. men skridter nu også mange ture i skoven, har sat en annonce ind med at jeg søge rne til at ride hend eengang imellem,man må jo prøve at finde så mange løsninger som muligt :)

Mette

Passer søges et par gange om ugen
til lille, nem og lærenem hoppe på 6 år, ridehus samt bane og gode naturmiligheder på opstaldnings stedet
0
0
Svar på denne tråd

Hej Mettte
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 08:29
Selvfølgelig skal du ikke sælge hesten... Det er vel netop den der gør dig glad osv.
Jeg synes du skulle se om du ikke kan få din læge til at henvise dig til en psykolog. Så du kan få snakket om tingene.
Jeg har selv socialfobi og angst. Jeg har netop gået på et kursus på Sygehuset, her var en fysioterapeut og han lærte os forskellige afslapningsøvelser osv. Måske din læge også kan hjælpe dig med noget lignende.

Jeg skal selv til mit første stævne i slutningen af august, og jeg er også meget spændt på hvordan det skal gå... Men prøver at sige til mig selv at det jo bare er for sjov skyld.

Jeg håber du får det meget bedre, men jeg ser absolut ingen grund til at sælge hesten og opgive det hele..

Held & Lykke ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Trække vejret
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 14:10
Hej!

Det lyder ikke rart - vi kender vel alle sammen følelsen af at skuldrene sidder oppe om ørerne, og vejrtrækningen ikke når ned i kroppen, men det er selvfølgelig noget andet, når man ligefrem bliver syg af det.

Jeg ville også droppe stævnerne, som bexie også skriver. Du skal jo ikke bevise noget over for nogen til hverdag med hesten, husk det. Hestene er den bedste måde at koble af fra en travl hverdag(jeg skriver med vilje ikke "slappe af" ;-))

Hvad med at låne en bog om afspænding/yoga - eller meld dig til et hold - og lær nogle øvelser omkring åndedrættet? Jeg har selv haft stor glæde af at lave nogle enkle vejrtrækningsøvelser - det er nemlig et stort problem hvis man spænder så meget, at man "glemmer" at trække vejret: Man får ondt, bliver svimmel, og mister forbindelsen til sig selv. Jeg ved godt, at der er milevid forskel på "almindelig" nervøsitet og det, du beskriver, men måske kan det også hjælpe dig lidt? Det er godt at huske at trække vejret og mærke kroppen.

Mange gode ønsker fra
Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

en bog..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2004 16:39
der findes faktisk en masse bøger om angst i forbindels med sport, købdte sådan en og lærte at forstå mit problem. faktisk er jeg i dag nervøs men på en god måde, jeg har aldrig redet så godt før og jeg kan grine af de dårlige turer glemt bane osv mennn jeg ligger altid med i den gode ende nu, før lå jeg altid i bunden nå nerverne fik overtaget.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider