Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Problematisk forhold til min far.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 23:27
Hej allesammen,

Jeg går og tumler med et problem. Jeg skal giftes med Morten til september og var egentlig helt afklaret omkring at jeg IKKE ville invitere min far med til vores bryllup. (Vi er blevet enige om ikke at invitere nogen af pligt, kun af lyst :-) ) Men nu er jeg pludselig blevet i tvivl om jeg "overreagerer".

For historien er den at mine forældre blev skilt da jeg var 18 år og min far flyttede fra Sjælland til Fyn, hvor han hurtigt faldt ind i "subjekt" miljøet dvs. hans on-off alkoholmisbrug brød ud i lys lue kombineret med hans on-off depression og ludomani, så hurtigt var han samfundsnasser og "buddy" med diverse misbrugere osv. I den periode så jeg ham meget begrænset, da enhver kontakt (hovedsagligt telefonisk) medførte kritik af mig og hvad jeg foretog mig (valgte ikke den "rigtige" uddannelse, kæreste osv....).

Min far efterlod min mor med en milliongæld, som han nægtede at være med til at betale, på trods af at han havde skaffet største delen af den vha. forfalskning af hendes underskrift. Hans motto var "De kan ikke rive hår af en skaldet". Ligesom han nægtede at betale til min bror, som var under 18. Så min mor stod med alt selv og har vha. hårdt arbejde, og leve under eksistens minimum betalt størstedelen af gælden af. (min dygtige seje mor ;-) )

Når jeg tænker på min barndom, er den præget af ikke at vide om far kom hjem eller om han rundede et værtshus, om han havde brugt pengene på spil og druk fremfor lys (Ja, der blev lukket for el et par gange). Ture ud til min farmor og farfar for at låne penge :-(
Osv. osv.

Alt i alt så føler jeg ikke at min far er min "FAR" men en eller anden mand, som jeg egentlig ikke har nære følelser for. Faktisk får jeg det desideret dårligt (knude i maven) ved tanken om at han skal komme på besøg hos os, ikke at han er "grum" eller vi diskuterer, men det er "arven" fra min opvækst (frygten for svigtet).

I de senere par år har han dog rettet sig en del og bor og arbejder i udlandet, men kommer dog til DK 2-3 gange om året og ringer med jævne mellemrum (dog mest for at snakke om sig selv - jeg har dog også svært ved at "inddrage" ham i min hverdag (i ved alle de små ting som sker)).

Jeg snakkede med min bror og min forlovede igår og de kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke ville have ham med, da de anser ham som "harmløs". Som min bror sagde "han drikker jo' ikke mere" og du skal bare give ham besked på at han skal klæde sig ordentligt på (så han ikke kommer i bumsetøjet fra bænken).

Jeg har valgt min eks-svigerfar til at føre mig op til alteret, da jeg virkelig holder af den mand og det er gengældt ;-) Han er alt det min egen far ikke er og har været (ærlig, pligtopfyldende, hårdtarbejdene og et meget "givende" menneske), så jeg vil ikke have min far skal gøre det, men en invitation til selve brylluppet og festen ville vel ikke skade ?:-)

Jeg frygter lidt at det vil medføre en akavet situation at det er en "fremmed" mand som skal føre mig op af kirkegulvet og ikke min far når han nu ville være der. Egentlig er jeg ligeglad hvad andre siger til den disposition, men jeg vil ikke skabe en ubehagelig stemning for min ekssvigerfar.

Puha, en smøre, men jeg kan virkelig ikke finde hoved eller hale i det.

mvh.

Trine SH
.
0
0
Svar på denne tråd

Pu ha.......
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 23:49
Ja jeg er da også i 7 sind. Det undre mig at din ex-svigerfar skal føre dig op!!!! Hvorfor går i ikke op sammen. Det gjorde vi, min far levede ikke mere og heller ikke min mands far. min mor var for rørt og nervøs til at hun kunne gøre det. Så vi skrevd op af gulvet sammen...
Jeg ville allerførst tage en alvorlig snak med min far.. Og han ville være i stand til at opføre sig pænt, klæde sig pænt osv....
Men på den anden side, så kan jeg også godt forstå hvis du er ham foruden. Di kommende mand er ikke hans smag, kender de 2 hinanden? og denne store dag skulle gerne blive en du vil huske mange år tilbage. Du skal også hygge dig på dagen og ikke være nervøs for hvad din far nu finder på.. Måske skulle du høre din mor hvad hun inderst inde foretrækker.... Måske finde en af hendes veninder der kunne stikke en føler ud...
For hende er det vigtigt at i får en god dag. Det er også en stor dag for en mor, og jeg kan forstå at hun er dig meget nær....
Hvis jeg tænker mig godt om, så tror jeg at jeg undværede min far og så tog ham med på en god resturant og hyggede en dag...
Helt og lykke med brylluppet....
0
0
Svar på denne tråd

hånden på hjertet
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 23:57
Og jeg føler med dig i den situation, så ville jeg nok ikke have ham med.
Du er nu en voksen kvinde og behøver ikke din far på dette tidspunkt. Du ville ikke nyde din dag, af frygt for om han "alligevel" tog en tår rødvin, kom med ubehagelige kommentarer til din mor og bedsteforældre og omvendt.

Nej du, denne dag skal ikke være hans med din. Mød ham en anden gang. Måske til din 30 år fødselsdag. Jeg tror også i bund og grund at han forstår grunden dertil.

Appaloosa 4 u 2
Jeanette

Få en appaloosa, Mere af hvad du vil have, alt hvad du nogensinde behøver.
0
0
Svar på denne tråd

Tror du på
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 08:19
at han den dag for din skyld kan opføre sig pænt og lade være med at falde igennem?

forældre kan nogengange virkeligt meget forderes børn.

Til gengæld har han også tidligere bevist sin ansvarsløshed. Det må være op til dig som kender ham bedst.

Vil det betyde noget for ham selv om han er inviteret med eller ej?Vil han føle sig som en uønsket byld på selskabet eller har han altid talt om "når min lille pige skal giftes".

Min far har altid sagt han ville føre mig op.
Vi måtte gerne stikke af til Las Vegas og blive gift men han skulle i så fald med....og det varlidt upraktisk :-) Så han førte mig op i den lokale kirke. jeg er også stolt af min far og han er god til "officielle" ting. Tilfældigvis. Havde han været som du beskriver din far villejeg nok være mere i tvivl.

Ønsker du ham i dit liv for fremtiden? Hvis du tager ham med kunne det måske styrke kontakten. Hvis ikke...så forsvinder den sidste kontakt måske?

Hvis han bor i udlandet...kunnei i stedet lægge bryllupsrejsen omkring hans del af verden og besøge ham undervejs i stedet?
Min mormor vr forhindret pga brækket ben men vi besøgte hende bageftr på hospitalet med champagne og kransekage....man kan inddrage folk på mange måder.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville sige nej
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 09:49
Puha - jeg synes godt nok ikke du lyder som om at det er for din skyld at din far skal med, men mere fordi de andre prøver at overbevise dig om det :-(

Jeg synes faktisk at du selv svare på dit spørgsmål i din beskrivelse af ham - din mistillid til hans opførsel (også på den dag). Det virker ikke som om du er tryg ved at have ham der. Jeg synes bestemt at du skal følge din egen fornemmelse, og ikke gøre som andre mener.

Camilla med heste-hunden

Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd

Min klare mening
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 10:50
er (y) til dig. Det er skønt at der findes folk, der vælger at invitere de folk de har lyst til at omgåes og ikke de folk, de føler sig forpligtet til.

Jeg sidder i nøjagtigt det samme dilemma som dig; her er det bare min svigerfar den er gal med. Han er også et subjekt, tævede kone og børn da de var gift, men er i bund og grund en sølle person, så det stoppede da han selv fik tæsk af min mand, da han en dag blev gammel nok (det skal siges at min mand ikke er voldelig på nogen måder, men han forsvarede sig den ene gang som ung).

Hele hans personlighed er ulækker. Han snyder, bedrager og fører sig frem på et falsk grundlag og jeg har INTET til overs for ham. Han bliver smidt ud hvis han kommer herud (hvad han iøvrigt ikke tør, så en del respekt har han da for mig :-) )og han vil aldrig blive inviteret uanset hvad det er, vi fejrer. Mine børn ser ham ikke (mit valg) da jeg ved han aldrig vil kunne give dem andet end dårlige oplevelser i den sidste ende.

Jeg kan kun støtte dig 112% :-) og sige at du skal stå fast ved din overbevisning og ikke lade dig påvirke af andre folks mening om at han er uskadelig osv. Ingen person med den livsindstilling og holdning til andres liv er uskadelig og som du selv siger, så får du det dårligt ved tanken om at han skulle komme.

Skip ham, drop ham, glem ham, fortræng alt hvad der har med ham at gøre; han fortjener ikke din opmærksomhed, medlidenhed eller venlighed. Den chance har han forpasset. Det står ham jo frit for at ændre sig hvis han mente at du var det værd.
0
0
Svar på denne tråd

Man har ikke valgt sin familie
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 12:02
Men man kan vælge, hvem man har *lyst* til at omgås.
Det er din og din kommende mands store dag, I skylder Jer selv, at den bliver så dejlig og hyggelig og mindeværdig, som i fortjener det. ;-) (Y)

Du skriver selv, at du ikke føler, du har noget til fælles med din far. Hvorfor så have ham med? Det bliver kun af pligt så, og det er vel heller ikke rart at være den, der kommer med af hensyn til, hvad der ser pænt ud?

Som jeg læser det, så er det din far, der valgte familien fra og ansvaret. Det er jo fint at opføre sig som en barnerøv, der gør, hvad der passer en- ikke?

Altså tørlagte alkoholikere kan stadig være nogen r*huller, selvom de er ude af misbruget. Man bliver ikke en engel af at stoppe et misbrug, hvis man ikke *også* teger sin person og sine værdier op til revision samtidig. Og engel- ja, det er der vist ingen, der bliver. ;-)

Det lyder til, at din mor og bror har tilgivet ham, så er det bare om, han har givet *dig* en god grund til det samme? Det lyder det ikke rigtigt som om?

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Enig med xtiny......og...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 13:24
prøv at mærke efter den fornemmelse det giver dig i maven og hjertet at invitere ham med og prøv at mærke hvad det samme gør dig, hvis du ikke inviterer ham ;-)

Det vigtige er, hvad din beslutning gør ved DIG! Og det er ikke altid det samme som ens intellekt vil beslutte ;-)

Andre skal ikke bestemme hvad dine følelser skal være -og det er DIN store dag.

Og som xtiny siger, så var det hans valg engang at svigte og fravælge dig - og ingen siger han i bund og grund har ændret sig væsentligt.

Og uanset hvad - så forpligtiger valg - også på sigt! Også når man har valgt at være et r*vhul overfor sine unger ;-)

Håber I får et dejligt bryllup uden ufred.

Hilsen May-Britt.

Healing af dyr og mennesker.

Kurser arrangeres efter sommeren, for dig der selv vil lære at heale din hest, familie mv.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider