|
|
| Børn vs. kattebakke/kattehår |
|
|
Min kæreste og jeg overvejer meget snarest at starte på det der med børn...vi talte med et vendepar i går, og vi talte om problematikken omkring det at være gravid og kattebakken.
Jeg ved godt at man som gravid skal holde sig lang fra kattebakken men bare ikke hvorfor??? Og fik i går afvide at kattens hår også kan skade barnet???
Det er jo her jeg får et problem, for vi har altså 3 katte og to af dem er Maine Coone katte og de har jo en lidt lang pels...
Er der en derude som kan forklare mig hvad det er jeg skal passe på med når jeg bliver gravid i forhold til kattene....
Ellers glæder jeg mig bare helt vildt til det sker...
Knus Natasja
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kattabakke |
|
|
Man siger at gravide skal holde sig fra kattebakke pga risiko for toxoplasmose. Barnet kan tage skade hvis den gravide smittes.
Men hvis man selv har kat er der chance for at man allerede har haft toxoplasmose og er blevet imun, men det er bare ikke værd at tage chancen og selv fortsætte med at tømme kattebakke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kattebakken |
|
|
er jeg helt med på og viste godt at det kunne skade barnet...men hvad med hårene????
Knus Natasja
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kattehår |
|
|
Nu kan man også gøre det til en videnskab at få børn, der er ingen risiko ved specielt kattehår hvis der ikke er store alergikere i din familie, og børn der lever i et sterilt miljø bliver meget mere sarte end unger fra landet der vader i hår af alle slags og lort af forskellig oprindelse, mine unger har ædt uanede mængder af kattehår hundehår og hønsefjer, og i dag hvor vi bor på landet er der kommet hestehår og gåsefjer til, de er nu så store at de ikke æder hvad som helst, men de har jo også smagt det hele, og den eneste slags knopper de får er et enkelt myggestik, eller hvis galt er, et loppestik, jeg tror fuldt og fast på at en vis mængde skidt er godt,for imunforsvaret, men det afhænger jo i høj grad af arveligheden af alergiske sygdomme i den enkelte familie.
Lad være at tømme kattebakken og nyd iøvrigt din graviditet, og få de værste kattehår ud af munden på dit savlende spædbarn, så kan du ikke gøre det bedre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det med kattehårene |
|
|
var nu mere INDEN barnet blev født...for dem vi havde besøg af sagde at der også var bakterier i hårene???
Knus Natasja
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok, det har |
|
|
jeg aldrig hørt om før... kun i katte l*rt og kaninl*rt.
Ligesom du ikke må flå vildt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man skal |
| Forfatter:  |
Juul |
| Dato:  |
14-06-2004 13:29 |
|
nok også passe lidt på med at gøre det hele alt for sterilt.
Jeg holder med Ina, min store søn har nok også fået et hundehår eller 2, og han har det fint, og er ikke nær så meget syg som dem der lever så sterilt som muligt 
Du kan jo bare få manden til at tømme kattebakken.
Min veninde har 3 katte, havde det også da hun var gravid, hun har en skøn datter på 2 år, så kom i bare igang 
Hilsner Juul 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan...... |
birgittekw |
14-06-2004 13:38 |
|
....Faktisk få taget en blodprøve, der viser om man er immun over for toxoplasmose eller ej.
Og man kan også rense kattekasse med engangs handsker på.
Som "alt muligt" allergiker, (dog ikke imod dyr,) har jeg fået at vide at en vel striglet langhårs kat er bedre, end en korthårs kat hvis hår er sværere at fjerne.....og er mere "støvagtig".
Så jeg syntes også at du skal nyde din graviditet......og dine katte.
Med hilsener fra birgittekw...
...som fik 3 dejlige børn.......samtidig med hun holdt både kaniner og katte......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rolig nu.. |
|
|
Grunden til at du ikke må rense kattebakke/komme i kontakt med kattenes afføring er at du risikerer en sygdom, der hedder toxoplasmose som der også er nævnt. Det giver hjerneskader osv på barnet. Det er feks også farligt at flå harer, men helt ærligt...hvor mange gør det jævnligt?
Det med kattehar har jeg dog aldrig hørt
Da jeg var gravid havde vi 4 katte og jeg er sikker på jeg havde fået det at vide af diverse børnelæger, jordemødre og sundhedsplejersker, hvis der var noget om snakken, for de var dælme obs på mig fordi jeg ventede tvillinger.
Jeg tror det med hårene er pga risikoen med allergi og der er jo også forskellig opfattelse af, hvad der er godt og dårligt. Nogle mener at man skal holde barnet væk fra alt, der kan fremkalde allergi (dvs putte dem i fryseren) det første år og andre mener at det styrker dem og deres imunforsvar at blive udsat for de ting i en tidlig alder. Jeg holder selvfølgelig på det sidste da jeg har så mange dyr. Ingen af mine drenge der iøvrigt er født 2½ måned for tidligt har allergier bortset fra en snert af børneeksem på den ene, men det har jeg også, så mon ikke det mere er arveligt end miljømæssigt betinget? Det vælger jeg at tro på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu kan man altså også blæse det op i en spids |
ElseG |
14-06-2004 13:49 |
|
Kattehår er kun trælse... Ikke andet... Det er ikke hårene der giver allergi, men derimod de skæl der er i huden på katten... Og det der gør, at en langhårs er bedere til allergikere er jo, at den automatisk bliver redt med en børste, det gør man ikke så tit med en korthårs...
Jeg plejer at lave links til sider ude på nettet, men i dag får vi lige en kopi af teksten herind...
Toxoplasmose
Denne sygdom skyldes en parasit (toxoplasma gondii), som blev opdaget i 1908. Parasitten optræder i hele verden og kan leve i alle varmblodede dyr.
Katte og dyr af kattefamilien er slutvært for denne parasit, hvorfor katte tiltrækker sig særlig opmærksomhed i forbindelse med sygdommen til mennesker. Alle katteracer er modtagelig for sygdommen.
Mennesker kan inficeres gennem indtagelse af kød, som er råt eller delvist kogt/stegt og som er inficeret. En anden mulighed er direkte eller indirekte kontakt med katte, som er inficeret, f.eks. uafdækkede sandkasser, hvor børn leger og katten har efterladt afføring.
Sygdommen optræder hos katte i alle aldre; men det er mere sandsynligt, at katte under et år viser tegn på sygdommen.
Hvis katten bliver syg på grund af toxoplasmose vil den få feber, kaste op og få diarré. Øjenforandringer og måske vejrtrækningsproblemer, kan også være tegn på sygdommen. Endvidere kan man se bevægelsesforstyrrelser af bagparten (slingerhed). Man kan ikke pege på et enkelt tegn, som er entydig for sygdommen, fordi der er variation i sygdomsbilledet.
Hvorfor har toxoplasmose betydning for mennesker?
Når mennesket bliver inficeret med parasitten, kan man blive lidt utilpas, få lidt ømme muskler og undertiden let feber. Under sygdommen dannes antistoffer, hvilket betyder, at man sjældent vil få sygdommen igen.
Hvis en gravid kvinde ikke har haft sygdommen, har kvinden ingen antistoffer mod toxoplasmose. Bliver den gravide inficeret med parasitten under graviditeten, kan infektionen overføres til fosteret gennem moderkagen, hvorved der er en betydelig risiko for, at barnet fødes med misdannelser. Derfor er det en god regel, at gravide ikke spiser råt kød. Det må også tilrådes ikke at rense kattebakker. Lugning i haver, hvor der færdes katte bør foregå med plasthandsker.
Mennesker, som lever sammen med katte, har ikke større risiko for at få sygdommen end mennesker, som ikke har med katte at gøre. Hvorfor? - ved man ikke.
Hvad kan jeg gøre?
Har man en kat, som udelukkende er indekat og som fodres med indkøbt foder, er der ingen mulighed for, at katten kan få sygdommen.
Er det en udekat, som fanger mus, og dermed ernærer sig af råt kød, er det overvejende sandsynligt, at katten får sygdommen, fordi mus/rotter og andre dyr, som katten æder, i reglen har toxoplasma i sig.
Har man en yngre kat, som virker syg, har øjenforandringer og vejrtrækningsproblemer skal man søge dyrlæge for at få en rigtig diagnose og behandling. Sygdommen kan behandles med medicin; men i nogle tilfælde er behandling uden effekt.
En undersøgelse af afføringen fra katten kan i nogle tilfælde fortælle, om katten har sygdommen. I andre tilfælde vil en blodprøve kunne hjælpe med til at bekræfte, om katten har eller har haft sygdommen, fordi man kan måle toxoplasma antistofmængden i blodet.
Når katten bliver inficeret med toxoplasmose ,er det ikke sikkert ejeren opdager det, fordi der kan være en betydelig variation i sygdomsbilledet. Hvis katten har været inficeret og er kommet sig over sygdommen, vil katten være beskyttet mod sygdommen resten af livet.
Så slap af og lad være med at spise kanin og vildt mens du venter dig, det indeholder også toxoplasmose... Og lad farmand rense katte bakker, det er heller ikke noget jeg ville savne, så over på ham med det...
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter!
| "Uanset, om du køber/sælger/lejer/udlejer din hest.. Så HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! Jeg har kontrakter liggende, lige til at sende til dig, bare fortæl, hvilken du skal bruge...!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Toxoplasmose |
xtiny |
14-06-2004 13:51 |
|
Hedder den sygdom, der kan overføres via kattens afføring. De fleste voksne har haft det og er immune.
Det er ikke bare kattebakken du skal undgå, du skal også huske at rengøre rå grønsager meget godt, og også råt kød kan være forurenet med smitte.
Det er ikke længe siden, det samme spørgsmål var oppe herinde, prøv at søge efter kl. 23.
Artikel til fremme af paranoiaen...
Og en om Toxoplasmose
Din læge kan tage en blodprøve og konstatere om du har haft sygdommen, ligesom der kan behandles, hvis du er gravid og bliver smittet. (Men derfor kan manden da godt tømme kattebakkerne alligevel.  )
Mht kattehår, så er nogen mennesker allergiske overfor kattehår og/eller for proteinerne i kattens spyt, som den afsætter på pelsen ved vask. De indtørrede proteiner kan flagre ud i luften og fremkalde allergi.
Og pas nu på ikke at blive helt hysterisk, graviditet er ikke en sygdom. Og katte lægger sig ikke barnevognen og suger livet ud af spædbørn, som man troede engang. Almindelig omtanke og sund fornuft- og god hygiejne kommer man langt med.
Nørdeleven er vokset op med hund de første år- og masser af katte. (Og sin mors rygning  ) Han har allergi overfor babypudder (!), og hvis han spiser grønne æbler og drikker gul saft samtidig, så får han frugtknopper. Jeg tror også, at det er sundt at immunsystemet laver noget.  Og ringorm- ja han blev smittet af kvæg. 
MVH xtiny * @Lan plays with his privates. < Rintaun > ... < @Lan > I got these new toy soldiers < @Lan > They are really neat bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Xtiny du skriver |
|
|
Og katte lægger sig ikke barnevognen og suger livet ud af spædbørn, som man troede engang.
Det kan de nu godt... i det at katte ofte lægger sig op til hovedet af små børn... og de kan så i værste fald kvæle barnet... så jeg ville på ingen måde acceptere katte i barnevognen eller barne sengen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej nu er jeg... |
|
|
bare helt rolig igen...for vores 3 katte er inde katte og kommer ikke uden for med mindre de springer fra 4 sal og ud i det fri...hvilke de næppe gør, efter som vi har skydevinduer...
Dejligt at man kan få et sådan hurtigt svar...
Knus Natasja
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katte i vuggen |
xtiny |
14-06-2004 14:27 |
|
Jeg har i anden anledning undersøgt det med katte og babyer. Der findes ikke noget dokumenteret tilfælde fra nyere tid på, at en kat har kvalt et spædbarn.
Jeg har sporet mytens oprindelse tilbage til for over hundrede år siden, og den har formentlig sin oprindelse i nogen ulykkelige tilfælde af vuggedød, som man ikke vidste, hvad var dengang. Så er forklaringen faldet på at katten har suget livet ud af barnet. Ja, man advarede imod den "onde kat", der higede efter at suge livsånden ud af barnet. Myten er iøvrigt fra dengang mødre også lå deres børn ihjel.
Selvfølgelig må småbørn ikke være ene med husdyr, det giver sig selv, at der skal holdes øje med begge.
Men denne specielle ammestuehistorie burde forvises til myternes verden.
MVH xtiny * @Lan plays with his privates. < Rintaun > ... < @Lan > I got these new toy soldiers < @Lan > They are really neat bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undgå katte |
|
|
i baby-sengen, på puslebordet, i barnevognen, i kravlegården og så videre. Så er der ikke altfor mange kattehår hvor baby skal befinde sig. Har kattene sig nogle sovesteder, hold baby fra dem. Og støvsug lidt tiere, især hvis I har gulvtæpper, så er jeg helt sikker bebsen vil overleve !
Venter selv baby om 14 dage og har to mega-fældende siameserkatte. De kommer ind i babys værelse, men må ikke ligge derinde !
Det med toxoplasmose ! Jeg har selv været møllen igennem med det. Da jeg var til 1. graviditetsundersøgelse for en evighed siden fandt min læge ud af at jeg havde akut infektion af toxoplasmose. Så skulle der i en fart udredes om jeg havde haft det før eller om det var NU jeg blev smittet første gang. Heldigvis havde jeg haft det før og det var så en infektion jeg havde, enten fordi jeg havde rørt bakkerne uden at vide at jeg var gravid (og var gravid) eller fordi jeg havde spist noget kød som ikke var helt gennemstegt.
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg husker |
|
|
også at jeg var ved at gå til over toxoplasmose da jeg ventede 1 barn.. vi havde katte og angorakaniner, der skulle klippes... man skulle også passe på grønsager hvis der havde været en hare ind over ol...
få et par gummihandsker og gør som du plejer... jeg har endnu i de 20 år jeg har haft kat aldrig fået kattel... på fingrerne ved at skifte grus.
jeg havde heller ikke haft rødehunde, så jeg måtte heller ikke være sammen med mindre børn for tænk nu !! blev vacc inden næste graviditet
nogen gange er de børnebøger med til at man spekulerer sig halvt fordærvet.. også andres skræk historier gyyyys
ang kattehår, det har jeg aldrig hørt om... jeg havde en kat "Baby" som fast lå og slangede sig på min store mave, ind til bebsen blev tosset og sparkede til katten inde fra.. katten fjernede sig meget surt loool

Sussie
Check vores hjemmeside - Linedance,westernridning og hygge i FuglebjergDancing Joyriders 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det der... |
|
|
med at katten kan suge livet ud af barnet...den myre kender jeg også, og ved engentlig også hvordan det foregår....
Katten ligger sig op i vuggen/barnevognen til barnet fordi de tiltrækkes af varmen. Lige som når katten ligger i sengen hos os. Forskellen er bare at vuggen og barnevognen ofte har et slag over dynen og derfor kan katten ikke komme ind under og vil ligge sig ved hoved af barnet....og på den måde får de nogle gange lagt sig på barnet så de ikke kan trække vejret.
Men det er jeg ikke så bange for at vores skal gøre, og jeg ville heller ikke lade mit barn være alene med katten.....
Knus Natasja
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| En anden historie |
xtiny |
14-06-2004 14:51 |
|
>>Katte og spædbørni samme hus ?
Her bringes en åbenhjertig fortælling fraen familie med katte og barn sammen -uden nogen tager skade af det.
I min høje alder af 41 opdagede jeg, atmin - lidt tidligt - indtrufne overgangsalderi stedet var en dejlig datter, Pernille. Altvar idyl og lykke, indtil velmenende fami-liemedlemmer og ikke-katteelskende ven-ner begyndte at fokusere på vores til datoelskede, pelsklædte, kloinfiltrerende og fir-benede børn. Som en sidebemærkningskal nævnes, at jeg som det første natur-ligvis blev testet for toxoplasmose.Sætninger som: " I må da virkelig aflivekattene - tænk hvis hun får allergi". "Dehopper garanteret op i barnevognen og ihendes seng". "De slikker på hendes le-getøj", osv hørte vi ustandselig. Vi fik vir-kelig fornemmelsen af, at opfattelsen var,at missernes eneste mission her i livet var,at lægge sig om Pernilles hals og kvælehende, ganske langsomt selvfølgelig.René og jeg tog det gudskelov ganskeroligt og sagde til de velmenende: "Lad ostage én ting ad gangen".Barnesengen blev opsat et par månederinden Pernilles ankomst, og selvfølgeligsyntes vores dejlige hankat Ninjin, at detvar et herligt sovested. Familien: "Uf, dérskal den lille baby jo ligge". Ja, men jeghavde da også tænkt mig at skifte senge-tøj forinden og alle vi med katte ved jo, atet nyt sovested skal afprøves, og så fin-der man et nyt sted.Pernille ankom, misserne var nysgerrigeog lidt bange de første par dage over dettelille gryntende væsen, men meget op-mærksomme. Så langt så godt. Så be-gyndte Pernille at have en udpræget snor-kelyd, især om morgenen, og problemermed maven, når hun fik mad.Familie og ikke-katteelskende venner samtsundhedsplejersken: "Hvad sagde vi, hunhar allergi, ud med kattene"."Nix", sagde vi "det var vores børn før Per-nille, selvfølgelig skal tingene undersøges,men lad os tænke alternativt".Her i byen er vi heldigvis benådet med enmeget dygtig fysioterapeut, der også harlært en masse alternative behandlingsme-toder, såsom kinesiologi. Jeg fik en haste-aftale med ham, og han fandt for det før-ste, at Pernilles maveproblemer var rela-teret til en spænding i maven, som hanløsnede, hvilket hjalp øjeblikkeligt. Des-uden testede han hende via kinesiologi ogsagde, at hun godt kan lide katte. Jegvalgte at tro ham!!Situationen i dag er som følger: Ninjin ogRaiu elsker deres baby, de nusser hovedmed hende ustandselig, hun river i dem,de er ligeglade, de deler alle baby-facili-teter; Ninjin sover hver aften på lamme-skindet midt på spisebordet og Raiu i skrå-stolen. Når Pernille sover i barnevognenudenfor og begynder at græde, ja, så gørNinjin mig med store hyl opmærksom pådet.Og ja, de springer op i hendes seng, nårhun ikke selv ligger der, men så har jegda bare syet et misse-venligt sengetæppe.Og ja, hun får en del kattehår i sig, menjeg tager hende da også med ud i friskebilluft, og jeg ryger (under hensyntagen)så....Jeg tror og håber, at Pernille vil vokse opmed respekt for dyr, i og med, at hendesmisser har været kærlige overfor hendefra starten af. Så alle gravide katteelskere:GO FOR IT!
PS: Pernilles første ord var "Mijauuu"!
Jette >>
Så øh... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mere mytologisk |
xtiny |
14-06-2004 14:59 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E..... |
|
|
>>> Nogle mener at man skal holde barnet væk fra alt, der kan fremkalde allergi (dvs putte dem i fryseren)...
Sorry - men kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet... Det kunne opfattes som om man skulle putte barnet i fryseren 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannie... |
|
|
Det var faktsk også sådan ment  Måske lidt ekstremt formuleret, men hvor i alverden finder man et sted, hvor børn ikke udsættes for diverse allergi-fremkaldende stoffer og personligt er jeg af den mening at "naturlige stoffer" som kat osv unægteligt må være bedre/mindre slemme end kunstige. Tænk på hvad der er i tøj, mad, den luft vi indånder, legetøj osv. Man skal da leve i en osteklokke eller en fryser for at undgå de ting... Men der er vel freon i fryseren
Jeg har iøvrigt aldrig haft de store skrupler ved at lade hverken katte eller hunde være i endda meget nærkontakt med mine børn og ingen af dem har været forment adgang til det værelse, hvor børnene sover. Kattene har også altid nydt at sove i børnesengen (og har fået lov fordi de sov i fodenden) og på barnevognen (fordi de lå udenfor på forlæderet). Men jeg ved da godt at mange har en anden mening; dem om det. Mine børn lever endnu og "what doesn't kill them makes them stronger". 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| louise E |
|
|
what doesn't kill them makes them stronger... lidt barsk udtalelse..har du mistet et barn... det tror jeg næppe..
Vi passer alle på vores børn så godt vi kan.... nogle er så mere "omhyggelige" end andre. Eller hvad ord man nu lige kan bruge om det.
Jeg ville aldrig lade en kat sove vi en babys seng eller barnvogn... når de er større så ja... så har jeg ingen bekymring.
Men jeg vil altid være bange for at katten lægger sig oven på babyens hoved... og det kan jo få tatale følger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
Sofie*Herkules* |
14-06-2004 16:31 |
|
hejsa...
du skal jo under alle omstændigheder have taget nogle blodprøver når du blivergravid, så der skal du bede om at blive testet for toxoplasmose, hvis du har antistoffer kan du godt rense bakker, hvis ikke skal du lade din mand gøre det...
jeg måtte lade jan overtage bakkerne, for på trods af at jeg er født og opvokset med katte om mig altid, så har jeg ikke haft smitten...
I værste fald kan smitten fremkalde en abort, så jeg ville nok vælge at blive testet så snart jeg vidste jeg skulle have børn... Jeg nåede det bare aldrig selv, for blev gravid med det samme...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette (Blossi) |
|
|
Nej, det har jeg ikke, men jeg har været meget tæt på med den ene flere gange da han blev syg som spæd (som nævnt tidligere er de født 2½ måned for tidligt) og det har ikke ændret min holdning, så mon ikke det er de personlige forskelle (og hurra for dem) der nu engang er på forældre, der kommer til udtryk her.
Iøvrigt synes jeg da at udtrykket "omhyggelig" er utroligt dårligt valgt fra din side ligesom du synes ordsproget fra mig (som jeg desværre ikke har fundet på selv men som er en gængs, sarkastisk udtalelse) er det, såeh...
Jeg synes det er "flot" at der findes så mange OMHYGGELIGE forældre der gør alting korrekt og beskytter deres børn mod alskens farer, men lad nu os uvidende udsætte vores børn for det vi mener, de kan tåle og som vi mener styrker dem hvadenten det drejer sig om helbred, bevidsthed, evner, tolerance eller generel livskvalitet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
|
|
Jeg skrev jo også at det nok ikke var det rigtige ord... jeg mente det nu ikke negativt... men jeg mente at nogle er mere pylrede end andre.... deriblandt mig selv.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette (Blossi) |
|
|
Godt ord igen
Jeg er nok også på dupperne når man snakker børn, for jeg hader når man bliver ramt på det punkt; det er næsten ubærligt som mor uanset hvor meget man mener man har ret og gør det godt nok.
Det jeg ville sige er bare at ens børneopdragelse utroligt meget afspejler ens personlighed og væremåde. Jeg er nok på mange områder ret selvstændig (både godt og skidt) og for mig har det at få børn ikke ændret alverden på alle områder (på nogle områder ændrer det alt). Mange vælger jo at hellige sig børnene 100% og ændrer totalt deres tidligere liv og gør det ikke bare frivilligt men også naturligt. Det tager jeg hatten af for, men sådan er jeg ikke og jeg nægter at få dårlig samvittighed over min personlighed, for i bund og grund kan jeg rigtigt godt lide mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har kat og barn |
|
|
Da jeg var gravid brugte jeg gummihandsker når jeg tømte kattebakken. Jeg har aldrig hørt at kattehår skulle kunne skade. Jeg har selv en skovkat og har aldrig haft nogle problemer med kattehår. Jeg har desværre et barn der lider af børne-eksem, og de er disponeret for astma, så jeg kan kun have langhåret/semilanghåret katte, beholdte engang en killing fra et kuld på skovkatten, de var korthåret og dem kunne knægten ikke tåle.
Stald Hestehaven - godt miljø for dig og din hest i Fuglebjerg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|