Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Nu EJER jeg min mark!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 12:19
Hej piger, ja jeg må bare ud med det!

JEG MÅ EJE MIN JORD NU!! Juhuuuuuuuuuuuuuu!!
Jeg er så glad jeg kunne flyve og tude af glæde ;-D

Ja historien er jo den, vi købte hus i august 2001 og søgte om vi måtte købe 1 tnd. land der ligger lige bag ved. Det måtte vi så ikke for jordbrugskommisionen, vi har søgt 3 gange (også igennem landinspektørforeningen) og fået afslag på afslag, der er nemlig 1400m2 for meget til et parcelhus (rend mig i røven, undskyld sproget).
Nå, men vi gir ikke op, heller ikke landmåleren.

Så kommer der ny regering og de har så endlig vedtaget en lov som træder i kraft 1.sep, som gør at man må købe op til 2 hektarer uden at søge her og der!!

YEs yes yes!! Så nu!-nu har jeg min mark helt og aldeles. Jeg er Så glad. Hvis I vidste hvor meget jeg har gået og spekuleret over alt ting med den mark, jeg har jo sat banevogn derned og støbt gulvet i den, og hvad nu hvis og hvis. Og hvis vi solgte huset en dag, hvad så? -så skulle jeg måske fjerne det arbejde jeg har lagt i det, og hvad med dræn, ville jeg ofre det når det ikke var vores mark osv.
Ja, så jeg er meget meget lettet lige nu. Nu kan jeg gøre lige hvad jeg vil uden at tænke over dit og dat!

Nu er der champagne iaften :-D

Happy day!! oooooh happy day!

If you're not making dust
you're eating it !
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 12:36
Det var da en dejlig ting, vi har også bare lejet et stykke indtil vores hus, og selvom jeg er utrolig glad for dette, ja så bekymrer jeg mig tit over, hvad nu hvis bonden ikke længere vil udleje osv, så kender alt til det.

Så rigtig mange gange tillykke med din mark.

Hilsen Kenny

0
0
Svar på denne tråd

ekstra ejendomsskat
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 12:40
Hej,

ikke for at lave skår i glæden ...

Men er der ikke noget med at alt over (jeg tror) 1 tønde land beskattes anderledes -- højere...

..fordi man med den mængde jord har mulighed for at udstykke grunden.

Sådan er det ihvertfald der hvor jeg bor, men vi har selvfølgelig også en del speciele servituter på vores grund. Nemlig at grunden ikke må være mindre en 3600 kvm. Vores grund er ca 4000 kvm, men havde vores grund være 7200 kvm skulle vi betale ekstra skat, pga muligheden for at udstykke.

jeg ved ikke hvor stor en post på budgettet det eventuelt ville være, men det er da rart at vide på forhånd, hvis der er noget om det :)

Håber det gav mening :)

mvh helle
0
0
Svar på denne tråd

Jow jow
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 14:47
Altså det med skatten tager vi helt roligt. For vi har altid ville have jord til huset, eller vi håbede at finde et nedlagt landbrug. Så det ved vi bliver ændret på, men det tager vi gerne med, sådan er det jo bare med den slags.

you're eating it !
0
0
Svar på denne tråd

ny lov??
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 15:05
Hej

Har du ikke et link til den lov du nævner ?

Pernille
0
0
Svar på denne tråd

Hej Pernull
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 17:22
Nej det har jeg desværre ikke, min landmåler ringede bare strax til mig og sagde regeringen endelig havde vedtaget den lov vi har gået og manglet. Og at den trådte i kraft pr. 1. september.

Her er vist noget, har kun selv læst overskriften.
Ny landbrugslov

you're eating it !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider