hej
ja jeg gruer også fo rnogle slåskampe jeg skal have med min mor om opfdragelsen af jans og mit barn engang.....
Jeg vil ikke have der bliver røget omkring mit barn, og jeg vil ikke opdrage med smæk/tæsk (blev selv slået som barn og det har IKKE hjulpet mig!).
jeg tror på at man skal behandle børn med værdighed, men selvfølgelig skal man være bestemt og de skal vide at det ER altså forældrene der bestemmer i sidste ende.
Jan og jeg er egentligt meget enige om hvordan babyen skal opdrages, f.eks. snakkede vi en dag om at en situation som at handle ind, begynder barnet at plage, så er det nej. fortsætter plageriet/hyleriet, så må en af os tage barnet og gå uden for, mens den ande handler færdig. Kort og kontant, før det udvikler sig.
Vi er enige om at vi ikke vil fylde barnet med slik, det skal lære at spise sundt. Hvilket stiller store krav til os begge, men nok især mig, da jeg er vild med slik.... Fik dårlige madvaner med hjemmefra, hvor der var slik/chips/popcorn/sodavand HVER dag!
Der er jan så lige nogen år ældre end mig og er vokset op med 20 kr til slik én gang om ugen...
Det vil vi gerne videreføre. Lørdagsslikket, tror jeg er smaddergodt, det er i hvert fald sunderer end slik hele tiden
men der skal nok komme ramaskrig fra mine forældre, når de hører der ikke må ryges i nærheden af mit barn. Og de skal nok få klar besked om at hvis de vil passe mit barn, så er det verboten at slå på ham/hende! skal mit barn straffes skal det ikke være med smæk.
Min mor har iøvrigt også MEGET svært ved at forstå atjeg IKKE vil drikke når jeg er gravid... underligt da jeg slet ikke drikker normalt pga jeg slet ikke kan li smagen af div. alkohol... hvad mon får hende til attro jeg begynder at drikke det når jeg venter mig???
menjeg vil vise hende 2 afsnit i den bog jeg fik af lægen, om rygning og alkohol i forhold til graviditet og børn... hehe, så trænger det vel ind....