Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Børneopdragelse og fremmede
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 20:23
Ihh, hvor kan det irritere mig når folk blander sig i mine børns opdragelse. Desværre er jeg en alt for pæn pige og siger ikke noget :-(

Eksempel:
Kender I ikke den situation hvor man utallige gange har bedt sønnen om at lade være med at slå med ballonen for den flyver bare væk eller springer. Sønnen bliver ved og det forudsete sker: Ballonen forsvinder. Sønnen bliver sur og begynder at té sig som et pattebarn og vil have en ny. Man siger "Nej, så kunne du bare have passet på den som jeg sagde".
To sek efter kommer et velmenende menneske ilende med en ballon for drengen skal da ikke gå og være sur og ked!! Og man selv ryger af raseri indvendigt for hvad lærer knægten af dette: Jo, hvis man begynder at tude får man det man vil have...

Eller den hvor man lige gange har sagt nej til at børnene må få mere slik for det er nu snart tid til aftensmad, hvorefter bedstemødrerne ser ondt på een og siger at det gør da ikke noget at de lige får lidt mere??

Jeg tror jeg er en alt for pæn en pige og jeg bliver lige så irriteret på mig selv over at jeg ikke siger noget til vedkommende.

Hvad gør I?

Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 20:33
konsekvent ...

Er der blevet sagt nej - er det et nej!

Derfor har jeg heller ikke de scener med mine børn!
(de har lært trixet med at være sød kan man score mere på end at plage) ;-D

{> OLDENBORGERE (og de andre) 4EVER {>

Nu også medlem af:
FHK, fiskehviskernes klub
0
0
Svar på denne tråd

uhuuuuu...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 21:05
hvor HAR jeg startet mange diskussioner med familien over netop de situationer :-(

Min mor især er frygtelig til at vende en "nej" situation til et "selvfølgeligt må du det, nu når du skaber dig" :-*

Det værste jeg har været ude for var en ældre dame der stak min søn - på dengang 3 år - en 5 kr. fordi han skabte sig som en vild inde i en føtex butik, og iøvrigt stak af fra mig (jeg var højgravid og meget dårligt gående pga bækkenløsning) i så løb ungen foran mig og væltede alt hvad han kom i nærheden af :-( - tilsidst fik jeg dog narret ham - og dermed fanget "uhyret" ind og så fik han selvfølgeligt skæld ud!!

Resultatet var at damen blandede sig og han lærte at hvis man skaber sig så får man penge .....

Nøj hvor var jeg SUR!! :-*

Og selv den dag i dag (nu er han 12) kan han stadig huske situationen og han bruger stadig (næsten) samme metode til at presse bedsteforældre og andre svage sjæle for penge eller tjenester 8-)

Min svigermor sagde engang til mig at det bedste ved at være "bedste" var at man havde lov at spolere andres børn uden selv at få konsekvenserne af det :-P

June

En kujon er en der tænker med benene i farlige situationer

0
0
Svar på denne tråd

kender det kun for godt
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 08:31
lig enu har vi det sådan at rasmus (2½år) gerne vil have sodanvandsis okay det skal han da også have lov til men kun et par stykker og så er det slut.

men men bedstemor og bedstefar siger jo altid ja.

vi har sagt 3 is pr dag og så er det slut det er de små pindis jeg mener.

eller den med.

hvor man er ude og rasmus geren vil skabbe sig fordi han lige har opdaget en ting han gerne vil pille ved feks i butikken og man så tager fat i hans arm og siger nej nu er det altså slut så glo folk helt vildt på en som om man er en vild ondt tante, der banekr barnet mindst 10 gang dagligt.

knus fra sandra.w.

bolette søges:
brun dv hoppe på ca 23 år født:maj 1980.
ca 158 i stg. efter opal og sultan uden brændmærke..
0
0
Svar på denne tråd

Har heldigvis
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 11:34
ikke det problem..

Mine forælder og svigerforælder tager meget hensyn til hvad vi siger, og har heldigvis samme holdninger til børneopdragelse som os, (næsten altså).

Så er vi også de heldige forælder af en maget sød dreng på 2½ år, som opfører sig eksemplarisk når vi er i byen, eller har gæster (tilgængæld er han en rigtig rod, når vi har ham alene). men det klarer vi bare han er sød når vi er ude. (det kunne være at vi skule komme noget mere ud :-))

Har kun en gang oplevet at ham har været træs, og det var en dag hvor han var blevet lidt træt, og ikke havde det helt godt, og så samtidig med at jeg har været meget stresset pga. eksamen, der endte det hele i hårdknude, og ungen kunne sidde i bilen, mens jeg betalte, og så var det over.

Gitte

Bedækning af Welsh på 110 i stg.
Ikke kåret m/fuld stamtavle
Billed kan ses på præsentation
Opstaldning af hopper tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

det er en kunst
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 11:43

Det er den svære kunst, at opdrage ungerne i andres påhør, ligegyldigt hvad du gør, så er der nogen der synes du gør det forkert og helt har misforstået din rolle som mor, det skal man lære at overhøre med det overbærende milde blik, der får folk til at to at man er umulig at trænge ind til, så giver de op, og så skal du forøvrigt fastholde at når du har sagt nej ,så betyder det nej, og ungen må aflevere igen, personen der gav ham noget, gør det sansynligvis aldrig igen, men mener sikker at det er dig der er noget galt med, og det er der du må lære at se stort på hvad andre mener.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror du skal sige fra
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 11:52
Pyha... ligesom i rygerdebatten går jeg også med overvejelserne om bedsteforældre og opdragelse.

Jeg ved at min egen familie f.eks. ikke bare vil give børnebørn uhæmmede mængder af slik, men med min svigerfamilie er det noget helt andet - det er ligefør det afskrækker mig fra at få børn!

Min kærestes storesøster har jeg ofte hørt tage kampen op med bedstefaderen når han har en anden mening om børnenes opdragelse end hende.... jeg ville selv blive så skide sur. Jeg har en forhåbning om at kommer der børn i vores forhold og vil bedsteforældrene ikke blande sig udenom opdragelse, så får de ikke ungerne at se :-* (bare den anden halvdel i forældre forholdet så er enig)

Camilla med heste-hunden

Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 12:04
hej

ja jeg gruer også fo rnogle slåskampe jeg skal have med min mor om opfdragelsen af jans og mit barn engang.....

Jeg vil ikke have der bliver røget omkring mit barn, og jeg vil ikke opdrage med smæk/tæsk (blev selv slået som barn og det har IKKE hjulpet mig!).

jeg tror på at man skal behandle børn med værdighed, men selvfølgelig skal man være bestemt og de skal vide at det ER altså forældrene der bestemmer i sidste ende.

Jan og jeg er egentligt meget enige om hvordan babyen skal opdrages, f.eks. snakkede vi en dag om at en situation som at handle ind, begynder barnet at plage, så er det nej. fortsætter plageriet/hyleriet, så må en af os tage barnet og gå uden for, mens den ande handler færdig. Kort og kontant, før det udvikler sig.

Vi er enige om at vi ikke vil fylde barnet med slik, det skal lære at spise sundt. Hvilket stiller store krav til os begge, men nok især mig, da jeg er vild med slik.... Fik dårlige madvaner med hjemmefra, hvor der var slik/chips/popcorn/sodavand HVER dag!
Der er jan så lige nogen år ældre end mig og er vokset op med 20 kr til slik én gang om ugen...

Det vil vi gerne videreføre. Lørdagsslikket, tror jeg er smaddergodt, det er i hvert fald sunderer end slik hele tiden :)

men der skal nok komme ramaskrig fra mine forældre, når de hører der ikke må ryges i nærheden af mit barn. Og de skal nok få klar besked om at hvis de vil passe mit barn, så er det verboten at slå på ham/hende! skal mit barn straffes skal det ikke være med smæk.

Min mor har iøvrigt også MEGET svært ved at forstå atjeg IKKE vil drikke når jeg er gravid... underligt da jeg slet ikke drikker normalt pga jeg slet ikke kan li smagen af div. alkohol... hvad mon får hende til attro jeg begynder at drikke det når jeg venter mig???

menjeg vil vise hende 2 afsnit i den bog jeg fik af lægen, om rygning og alkohol i forhold til graviditet og børn... hehe, så trænger det vel ind.... ;)

Mvh Sofie Iversen

SCOOTER SÆLGES - BLÅ PGO COMET - SE PRÆSENTATION!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet