Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

lagkage
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 19:51
Hej

I morgen er der fødselsdag her i huset (husbonden) og sådan en kan man ikke fejre (ihverfald ikke her) uden en torte (lagkage)

Det er så ikke en hvilken som helst lagkage, men hjemmelavet fra bunden med friske jordbær (let kogte)og kagecreme (lidt snyd, posecreme).
Familien påstår faktisk de kan smage om den er helt hjemmelavet eller om jeg har "snydt".

Nu mangler den så flødeskummet som skal være påført med sprøjte og den skal samtidig trække ca. 1 døgn.

Lader lige billedet stå: ;-D

Har man også specielle regler som skal følges til mærkedag hos jer?

Hilsen
Britta
8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)

Strategos Corner
se også dressursiderne
0
0
Svar på denne tråd

Bundene
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 20:11

hvad er det... Chokolade bunde eller... ???

For hvis ikke det er chokolade bunde, så ville jeg da gerne om man kunne lokke opskriften ud af dig.. :) :) :)(

M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!" :-D

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

Er alt for nem at lokke
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 20:25
specielt når det drejer sig om søde sager.

4 æg
2 spsk koldt vand
100 g mel
150 g sukker
1/2 tsk. bagepulver

Del æg i hvider og blommer i hver sin skål.
Tilsæt vand og sukker til blommerne og pisk til det er lysegult og sejt.
Pisk hviderne så stive at du kan vende bunden i vejret af skålen uden det falder ud.
Si mel og bagepulver sammen et par gange og bland det med let hånd i æggesnapsen. Tilsæt hviderne.
Hældes i smurt, melstrået springform og bages 40 min. ved 200 grader.

Del kagen i tre bunde og hæld fyld i. Lad kagen trække et døgn eller smid den i fryseren ( Min svigermor siger man godt kan, jeg tør bare ikke ) med alt fyldet på men uden flødeskum.

Vil skyde på du kan tilsætte kakao (ca. 1 spsk) og få chokoladebunde. ;-D

Min ovn er lidt slem til at varme for meget, så bundene blev lidt mørke. *S*

Hilsen
Britta

Strategos Corner
se også dressursiderne
0
0
Svar på denne tråd

klassisk...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 21:18
Din 'to-ot' (prøver at skrive lydsprog - fungere ikke så godt :-( ) ser god ud. Jeg plejer at snyde den anden vej rundt: købe bundende og selv lave cremen...

Jeg kan se af din præsentation at du rider klassisk. Sådan ser det i al fald ud med den forholdvis løse tøjleføring. Jeg ville så gerne lære det, men jeg VIL have en kompetent underviser til at lære mig det - den hende har jeg ikke fundet endnu (også helst en der kender til islænderridning ;-) )
B8
0
0
Svar på denne tråd

uhmmm den ser
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 22:13
GOD ud :-P

Jeg har indført at der er en børnelagkage og en voksen lagkage.

Børne lagkagen laves på alm vis med kagecreme (og her duer kun konditorens og så med lidt flødeskum i) og marmelade og så får ungerne lov at vælge pynt og farve på bundene :-D

Og den til de voksne... ja det er snart mange år siden jeg lavede den første gang men siden da har jeg fået skæld ud når jeg har snydt dem så det tør jeg ikke mere :-D

Den bliver lavet af konditor bunde (gider ikke bage bunde - de går i udu for mig hver gang :-( )

og bundende bliver så stænket med "sprit" i form af sherry eller cognac eller lign. og så ellers makroner der har lagt i blød i samme sprit..

Igen konditorcremen og lidt flødeskum til at gøre den mere blød med, makronerne blandes i fløden, marmelade og pyntes så efter alle kunstens regler (dog med flødeskum ved siden af da gemalen ikke spiser fløde - det i cremen får han ikke lov at se for så spiser han det ikke :-D )

Uhmm den er GUF!

Og den bliver spist op hver gang..

Og så har jeg alle dage været elendig til at bage boller men for en del år siden fik jeg demonstreret tubberwares opskrift hvor man ikke på noget tidspunkt får fingrene ned i dejen - og de bliver gode. Så nu er jeg "indstævnet" til at bage boller hver gang vi har en familie tam- tam med kagebord 8-)

ihhh altså nu bliver jeg helt lækkersulten igen. :-P

Heldigvis har jeg jordbær og vaniliecreme i huset ;-D

June

En kujon er en der tænker med benene i farlige situationer

0
0
Svar på denne tråd

klassisk?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 23:11
Det er nok det eneste jeg ikke rider, men det kunne du jo ikke vide. ;-)
Jeg rider meget med den løse tøjle (for løs efter min undervisers mening), men rider altid hesten og arbejder aldrig fra jorden. Eneste tidspunkt jeg arbejder fra jorden er når jeg tilrider en hest og lærer den gangartskomandoerne i longsen og at bære rytter de første gange.

Min underviser er fra dengang, hvor man uddannede sig til ridelærer og ikke til berider, så jeg rider heller ikke det man idag kalder moderne dressur.

Du kan læse mere om denne form for dressur ved at klikke på min signatur.

Jeg har bl.a. hjulpet to ismuleryttere til at få deres naturtöltere til trave og hvad der ellers ligger i grunddressuren. Det har de haft meget glæde af.

Dette faldt udenfor tråden, men kan se du ikke lige bor i nabobyen, så du må søge videre efter din kompetente underviser uanset hvilken form for ridning du videre vælger.
Du vil evt. få noget ud af at læse denne tråd på træning om forskellen på moderne og klassisk.

Hilsen
Britta

Strategos Corner
se også dressursiderne
0
0
Svar på denne tråd

halvt af hvert
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 23:27
Den ene halvdel bliver med glasur til dem der ikke spiser flødeskum (ungerne) og resten til os med en fed tand.

Bollerne køber jeg hellere ved bageren som bager dem selv. ;-)

Hilsen
Britta

Strategos Corner
se også dressursiderne
0
0
Svar på denne tråd

Flødelagkage
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 00:01
eller bløtkake som det heter i norge med friske jordbær og piskefløde blandet med ferdiglavet vaniljekrem inni kagen og piskefløde uden sukker over hele kagen. bunden bliver dynket med fløde for at blive saftig.

Og så "Stings" sjokoladelagkage som er en drøm af en kalloribombe med masse sukker/meierismør/sjokolade/piskefløde både i kage og krem. en riktig tidkrevende kage at bage, men det hele værd.

Det er kagene som bages her i huset til Thords bursdag. Til min bliver det helst Stingkagen (sting er en resteurant hvor jeg arbejdet)

;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;) 

Få en glødende signatur!

0
0
Svar på denne tråd

Savle savle
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 00:32
bare billedet af den lækre lagkage giver mig ubetinget LYST til en stort stykke lagkage her midt om natten (00:30). Bliver der en rest tilovers, please send et stykke over til mig. Jeg er noget så gudsjammerlig lækkersulten og køleskabet ER tømt for jordbær og melon..........

Vi har ingen "traditioner" mht. kager til fødselsdage mm. i min familie......

Må hellere i seng før det går helt galt med mig og min lækkersult...... jeg må gå lækkersulten iseng. Det er da også det kapryl jeg har mig i maven.......

Natter fra en meget lækkersulten savlende flodhest, Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider