GOD ud
Jeg har indført at der er en børnelagkage og en voksen lagkage.
Børne lagkagen laves på alm vis med kagecreme (og her duer kun konditorens og så med lidt flødeskum i) og marmelade og så får ungerne lov at vælge pynt og farve på bundene
Og den til de voksne... ja det er snart mange år siden jeg lavede den første gang men siden da har jeg fået skæld ud når jeg har snydt dem så det tør jeg ikke mere
Den bliver lavet af konditor bunde (gider ikke bage bunde - de går i udu for mig hver gang

)
og bundende bliver så stænket med "sprit" i form af sherry eller cognac eller lign. og så ellers makroner der har lagt i blød i samme sprit..
Igen konditorcremen og lidt flødeskum til at gøre den mere blød med, makronerne blandes i fløden, marmelade og pyntes så efter alle kunstens regler (dog med flødeskum ved siden af da gemalen ikke spiser fløde - det i cremen får han ikke lov at se for så spiser han det ikke

)
Uhmm den er GUF!
Og den bliver spist op hver gang..
Og så har jeg alle dage været elendig til at bage boller men for en del år siden fik jeg demonstreret tubberwares opskrift hvor man ikke på noget tidspunkt får fingrene ned i dejen - og de bliver gode. Så nu er jeg "indstævnet" til at bage boller hver gang vi har en familie tam- tam med kagebord
ihhh altså nu bliver jeg helt lækkersulten igen.
Heldigvis har jeg jordbær og vaniliecreme i huset