Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Og så blev det hverdag :-)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 15:32
Kender i den gamle sang med Marguerite Viby "Før vi fik bil" ??

Min hverdag kører i øjeblikket på udgave 2 af den sang 8-) Den hedder "Før vi fik gård" :-(

Før vi fik gård var der råd til nyt tøj hver måned
Nu står vi i kø og der købes efter den mest trængende (og underligt nok er det altid ungerne :-P )

Før vi fik gård tog vi ofte væk på weekend ophold og miniferier for at stresse af..
Nu stresser vi "af" med at samle sten ind på marken eller rykke lidt i den store uoverskuelige mælkebøtte og brændenælde plads jeg kalder min "urtehave og drivhus" :-P

Før vi fik gård havde gemalen og jeg ofte "alene-hjemme-weekender" hvor vi gik i biografen og ud og spise og vores bryllupsdage og årsdage blev fejret på en særlig og romantisk måde - hver gang :-)

Nu ..... tjae igår rundede vi de 12 år (gisp!) og selvom vi var alene hjemme da ungerne er hhv på lejr og på ferie i spanien, så endte vi med at tage i Kvickly og købe ind og så grille maden selv istedet for at gå ud og spise :-P ,vinen blev til "gåsevin" og den lækre dessert blev så erstattet af en sodavands-ispind 8-)

Og i de "gode gamle dage" hentede vi så morgenbrød og lå i sengen den ½ dag :-D
Idag vågnede vi kl 630, spiste et ristet toastbrød og gik så hver til sit for at få klaret dagens dont :-(

Ak ja det er sandeligt blevet hverdag herude på landet :-D

June

En kujon er en der tænker med benene i farlige situationer

0
0
Svar på denne tråd

kunne være værre
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 15:53
I kunne bo i en hovdebygning fra 1850 + 1 ha. have med græs som gror som vanvittigt og ha´ 200 tdl. at samle sten på .
:-)

Det er " prisen " for at have sit eget uden naboer .
Og den er ikke for høj , det er jo et bevist valg .

Held og lykke med at finde balancen .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Illum..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 16:22
vores nedlagte er fra 1870 og ikke istandsat i henved 60 år :-(
"Haven" var omkring ½ tdr land køkkenhave og drivhuset på 80 kvm :-( og hertil kom en græsplæne :-)

Nu er ½ delen af græsset lagt ud til hestene, drivhuset halveret og plyndret og køkkenhaven lagt ud til kornmark :-D

Og vi har fået nyt køkken nyt bad, gulvvarme ny varmeinstallation og elinstallation og sådan kan jeg blive ved - på 2 år!!

Men uha! hvor jeg længtes tilbage til de "gode gamle dage" :-D

June

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder lige som her...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 19:26

Vi roder også rundt i det. og kommer ingen vegne... :) :) :) :) :)

MEN vi bliver for pokker da færdige på et eller andet tidspunkt... :) :)

Og den dag vi bliver det, ja så bliver vi nok helt bange for os selv... :) :) :) :)

M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!" :-D

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

En hilsen fra en der har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 20:54
Jo ser I.

Da vi flyttede ind for 15 år siden gik vi rundt, og lagde de overordnede planer. Så blev vi enige om, at det nok ville kunne gøres på ca. 10 år, da vi ikke ville låne penge til noget af det.

Så gennemfotograferede vi hele lortet og så gik vi ellers igang. Et rum af gangen, så en trappe til det uudnyttede loft på stuehuset, derefter gulv og ovenlysvinduer, varme, el og indretning. Undervejs har vi fået to børn, vi har haft et hold frilandsgrise hvert år, vi har forsøgt os med høns (de blev ædt af : ræv, rovfugle og mår) vi har nu efterhånden anskaffet os tre heste (som der lige skulle indrettes bokse til), der er lavet græsfolde, der bliver dyrket lidt urtehave.

Og når vi har været mest deprimerede over, at vi aldrig blev færdige, så har vi sat os ned med fotomappen, hvor hver eneste bid er fasthold, og i den har vi kunnet se at det trods alt gik fremad.

Så moralen:

- efter 10 år var vi færdige med den første liste.
- efter 15 år har vi stadig ufattelig meget der skal gøres.
- så længe vi bor her, så bliver vi aldrig helt færdige.

Men på den anden side ville vi (dog måske nok mest jeg!!!) gå fuldstændig i spåner i et parcelhus.

Og økonomien!!!

Tjaee - det er da rart at vide, at først snupper skattevæsnet halvdelen af lønnen, så tager banken halvdelen af resten, og det der til overs det afleverer jeg bare hos den lokale trælast. :{-(

Så: DON'T WORRY BE HAPPY - det at bo sådan et sted er ikke bare et hjem, det er en livsstil og en hobby i et.

Go' fornøjelse

John
0
0
Svar på denne tråd

tja det første
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 21:02
hus tog 4 år at sætte i stand et rum af gangen var planen, det blev dog til alle rummene på engang!! men færdig og flot blev det......og så solgte vi og købte farmen hvor vi nu er startet forfra vi har dog lært lidt, vi piller ikke det hele fra hinanden på engang igen ;-)

penge hvad er forresten det ?:-)

fortsat børnefri ferie june til dig og gemal, hvad er i øvrigt børnefri ferie, det har jeg sgu aldrig prøvet ?:-)

hilsen berit

kåret tinker hingst står til tjeneste se her
0
0
Svar på denne tråd

Uha....
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 01:42
Hvor det lyder bekendt. Her bliver almisserne også brugt dels på dyrene og ellers på gården.
Vi blev færdig med garage og stald for et par år siden og bevæger os, langsomt, ind mod stuehuset.
Blomsterhaven blev lavet til græsplæne, og forbliver sikkert sådan de næste mange år.
Kunne jeg tænke mig et højtloftet hus og ingen mudderbade udenfor? JAAAAAA.
Vil jeg bytte? NEEEEJ
Glæder jeg mig til det bliver færdigt? JAAAAAAAAAAA

Venlig hilsen
Lotte

Tvivl er begyndelsen til visdom - Målet med livet er ikke at blive verdensmestre, men at lære at mestre verden

SE GUDERNES HEST GÅ PÅ VANDET
0
0
Svar på denne tråd

Skriv noget mere......
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 07:53
og vis please flere billeder - så kan jeg måske lære det - og blive boende i mit helt almindelige hus UDEN mudder mv *GG*!

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

den evige historie
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 09:54
vi startede i et lille hus i Rødovre ved København
Da vi slog det sidste søm i hin 11 september 2001 efter 6 år, var det solgt,til fraflytning d.15 september.
Derefter er det bare byggerod lasede væge, halvt køkken, og hestenes badekar i et, noget forældet badeværelse.
Men vi har fået spritny stald til hestene,nyt tag på hovedhuset, og køkkenet er ved at være færdigt, dog har vi måtte droppe 1.salen indtil lottokuponen kaster noget af sig, og ungerne har fået min ene stue, delt med en væg, i håb om at det er indtil videre og ikke for evigt, men vi har da også kun boet her i tre år, så der er god tid endnu

Og vil jeg bytte tilbage? nej det vil jeg ikke, men jeg vil gerne være færdig inden jeg skal på pension.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Vi flyttede
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 10:53
fra et sommerhus oppe i nordsjælland, ud til en rigtig hyggelig lille gård herover på sjællands odde d.1.02.04 og var begge enige om at det vi skulle starte med var at male oven på terpeten og vente til det blev sommer med at lave noget indendørs, meeeen så længe kunne det ikke vente.

14 dage før vi flyttede ind fandt vi ud af at alle gulve skulle skiftes inden vi kunne rykke ind da de var rådne, køkkenet som skulle være brugbart, ja det røg også inden vi flyttede ind det var lige så rådent som gulvene, men vores væreste oplevelse var da godt nok da vi fik åbnet lemmen til kælderen. Den var 170 dyb, men bare lige med 40-60 cm vand og rådent træ, den bjælke som skulle holde gulvet var så råden og medtaget at gulvet kun blev holdt af trappen op til første sal, men den er væk nu.

Stalden var et most at der skulle værre to bokse den dag vi flyttede ind herover, for mine heste skulle med samme dag og det kom de...

Nu ca 4 mdr efter har vi en brugbar stue og et soveværelse.

Køkken og badeværelse må vi tænke os til da alt dette ikke findes i huset endnu.. ( vi har dog et rigtigt wc.. (y)......) Men alt hvad der hedder madlavning, vaske tøj, vaske op og gå i bad forgå ude i vores fyrerum..

Vi har da snakket om at vi kom fra noget som var perfekt, men vi ved at vi kommer til at få noget som bliver bedre end det perfekte vi havde, vi er nok færdige om små 15 år og måske aldrig, men drømmen er jo blevet opfyldt...

Det med økonomien kan jeg så ikke helt sige jeg kender for jeg synes vi har mere økonomisk frihed nu end før.....

De venligste hilsner Heidi.....
0
0
Svar på denne tråd

tjahhh vores paradis
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 11:17

Der skal nye vinduer i overalt, næsten... Køkken, hvad er det for noget.??? badeværelset er funktionelt, men trænger til nye skabe... :) :)

Ja ja, vi har da tog over hovedet, godt vi ikke bor ude i stalden, for der er der indlagt automatisk brusebad i regnvejr... :) :) :)

M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!" :-D

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

Åhhr hvor det trøster
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 21:17
at se jeres andres ruiner :-D

Hvis bare jeg havde et digicam ville jeg lave en tråd der hed "se mit nedlagte mareridt" ;-D

Jeg ELSKER at bo herude og jeg savner hverken tv eller at ligge i sengen en hel weekend (sammen med gemalen ;-D )

Jeg nyder at kunne gå ude fra tidligt til sent og jeg nyder at have mine heste herhjemme og kunne ride en tur når det passer mig :-D

Men når man står der og kigger ud over rodet og tænker "hvem der havde en plan over hvor man starter og slutter henne"
Ja så skal jeg indimellem bekæmpe en inderlig trang til at smide mig på sofaen og trække tæppet op over hovedet og bare glemme alt om alt det der burde blive gjort - jo før jo bedre - og så bare kunne holde FRI! 8-)

Men nu har vi valgt og selvom det er hårdt så er det også dejligt :-D
Og ret utroligt sådan en forskel der er på at fejre bryllupsdag i "før vi fik gård" og så "nu har vi fået gård" :-D :-D :-D

Mit motto har altid været "det der ikke dræber mig gør mig stærkere" så om føje år er jeg forvandlet til en håndværker uddannet superqvinde :-D

June

0
0
Svar på denne tråd

ja puh ha
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 10:20
vi var næsten færdige med vores første ejendom da vi solgte og købte denne...!!

på 7 år har vi
1) ryddet op i buske og træer og flamingokasser..
2)lavet folde og læskure..3 stk
3)plantet 3000 stk grantræer
4) lavet ridebane og roundpen
5) mega brændeskur, hegn til naboen
6) nye veje, til ejendommen og til ridebanen
7) nyt tag på hele ejendommen
8) ny første sal
9) el og vægge i stue
10) heste stald
11) brændefyr..

og så mangler vi lige..nye vinduer i stue etagen.. nyt køkken,bryggers,badeværelser, kloak,udbygningen, terasse....og og og...

fritid er der ingen af hvis her skulle se pænt ud..haven er ca 2 tndr land...

men men jeg ville ikke bytte for 2 mio... jeg har sagt at hvis jeg skal flytte så bliver det til et sted hvor der ER i standsat og der skal være ridehus looool...
så vi bliver nok på vores dejligeplet i skoven v Sorø

Sussie

Check vores hjemmeside - Linedance,westernridning og hygge i Fuglebjerg
Dancing Joyriders :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg er misundelig...vil gerne bytte...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 23:27
Jeg bor i en splinter ny lille lejlighed . . .ØV
med udsigt over limfjorden . . . (dejligt nok)
(men jeg vil hellere have mark og skov)

Jeg tigger min mand om en lille bitte gammel utæt gård . . . (næsten hver dag)
og han har lovet mig, at ligeså snart jeg har fået fast arbejde, ja...så køber vi gård...jubiii

Håber at jeg snart får arbejde...mvh Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider