Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  15-05-2004 23:04
Hej
Jeg hedder Jan og leder efter en reel og ærlig hest til min datter.
Jeg har mailet med flere flinke hesteejer,blandt anden en dame fra Fyn,som har flere heste til salg,der var en hest der lød til at være noget for os, men blev desværre solg.
Her kommer så , det jeg ville høre jer om, damen skriver så til mig , at hun har en hoppe til 40,000kr med føl, skal lige sige , at den anden hest stod til 18000kr men denne hest er svær ride og hun skriver det er på eje ansvar, at sætte sig op på den.
Jeg ville aldrig sætte min datter op på sådan en hest.

Det undre mig at læse at damen selv søger flinke heste til 5000kr

Hvad mener i ??
Er hun en useriøs hestehandler???
0
0
Svar på denne tråd

Personligt
Forfatter: 
Dato:  15-05-2004 23:11
... ville jeg aldrig købe hest hos en hestehandler...

Men ellers synes jeg da hun lyder reel nok... Især fordi hun advarer om en uridelig hest. Det tror jeg ikke der var så mange uhæderlige handlere der ville gøre...

Men når det er sagt så har du ret i at 5000 kr. lyder som lige vel lidt... Og man får tanken ind om heste der havde haft bedre af at blive sendt til slagt.

Men når du køber hest - så tag din dyrlæge med på råd. Han skal nok sortere revlet og krattet væk.

Dette gælder selvfølgelig også hvis du skulle finde på at handle privat.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2004 23:24
... Tror godt jeg ved hvem du snakker om. Har lige set en annonce fra hende...

Men hvis du vil til en hestehandler, kan jeg varmt anbefale Eliasen i Slangerup eller Torben i Rønnede. Der er lige to fra " min" stald der har købt hest hos Torben i Rønnede og han virker bare super reel.

Men også Eliasen virker rigtig sympatisk. Har været deroppe og set på heste et par gange. Min veninde og jeg skal derop på mandag for at hører om de heste vi har udset os kan gå igennem vores beriders skarpe krav...

Tina

Super teamet Tina,Ársól,Christopher, Lick og alle de andre
0
0
Svar på denne tråd

Never never never
Forfatter: 
Dato:  16-05-2004 08:13
Hej Jan

Damen du fortæller om lyder sådan umiddelbart reel nok, men stop nu her - hvorfor finde en hest hos en hestehandler???? Du kan ikke få baggrundsviden nok om en hest købt sådanne et sted! Find Jeres hest hos private mennesker, de kender som regl deres heste og kan fortælle ting om hesten som ikke har noget med selve handlen at gøre, men bare sådan helt almindelige ting som kan gøre dagen nemmere for din datter og hesten! Det er så vigtigt at få købe den rigtige for man binder sig jo til de dejlige dyr - Mit råd til jer er at købe den hos private reele mennesker, men tag din dyrlæge med og forinden fortæl ham hvad i er på udkig efter og lyt så til ham!
Held og lykke - jeg håber i finder den rigtige!

Helle :-D
0
0
Svar på denne tråd

Tina....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2004 08:29
Vil du ikke sende mig linket til hendes annonce i en privat besked?
Team Smølf
*Monica & Månedyret* {>

Over-præsident i FHK

Fiske-adfærdsproblemer?Kontakt os!
-alt fra Piratfisk(iført mundkurv) til dåsetun konsulteres
0
0
Svar på denne tråd

jan+andre
Forfatter: 
Dato:  16-05-2004 09:40
Dem der jævnligt kigger mpl. ved hvem sælger er. Undrer mig også tit over de lidt mærkværdige annoncer ?:-)

Mht. hestehandlere, så er de ligeså reele som andre mennesker. Har desværre oplevet flere privat der også prøver at lyve, presse folk til hurtigt køb, sælge heste med handelsfejl uden at oplyse køber osv.

0
0
Svar på denne tråd

hmm... ikke mere eller mindre!
Forfatter: 
Dato:  16-05-2004 12:52
Jeg syntes ikke hestehandlere er hverken mere eller mindre uhæderlige end private sælgere...
Der er reele og ureele sælgere i begge lejre!

Jeg har besøgt Eliasen, Bente virker kompetent og ærlig... giver sig tid og omtanke til at vise nogle heste frem der matcher dine behov. Priser er lidt højere end køb hos private. Flere heste der var værd at se nærmere på.

Min veninde og jeg har også besøgt Sølvmosegård, der var man meget overladt til sig selv... men kunne ved telefonisk aftale, se heste under rytter + ride selv... priserne virkede højere end når du køber privat. Flere gode heste, mange mange heste samlet på et sted ( stemningen i stalden var tætpakket og lidt agressiv, hestene altså!)

Vi besøgte også ved den lejlighed, Frederiksen ved skibby, der var også både gode og knap så lækre heste, priserne var fornuftige og der var en meget sød/ærlig og kompetent sælger der viste rundt. Flere gode heste, men virkede stalden virkede lidt "udsolgt"

Jeg har været meget rundt hos Private og småhandlere og må nok sige jeg har set både godt og skidt begge steder... var ude hos en ældre bonde, der fik jeg helt ondt i maven ved at se de betingelser hestene levede under... skidt og møg, bælgmørke. og hos en af de mindre handlende lod forholdene også meget tilbage at ønske sig, men hestene virkede meget rolige og imødekommende.

0
0
Svar på denne tråd

Køb ikke hest
Forfatter: 
Dato:  16-05-2004 14:00
Hej Jan

Jeg tror ikke du skal købe hest det sted. Der har været flere tråde om det sted her på Hn, de er meldt flere gange for dyremishandling.

Har også set *Hun* søger billige heste, de skal kunne det hele, være reel ridelig og hun vil sørme også have transporten betalt ?:-)

Skægt nok sælger denne dame altid heste igen og til dyre priser og 40000kr for en hest der ikke kan rides og i den størrelse PLUS den har et føl efter en ukåret hingst når hoppen har papir!! Fatter man jo ik hun har gjort. Føllet er jo ingenting værd, bare en blandingshest. Det er alt for dyrt..

Jeg syntes du skal kigge på andre annoncer herinde, der er rigtig mange tilsalg også til billige priser.

Håber du finder en sød og reel hest til din datter

Hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

Eliesen
Forfatter: 
Dato:  16-05-2004 23:21
Jeg vil tilslutte mig de andre, der anbefaler Eliesen, idet han er en reel hestehandler (jeg har købt 3 heste hos ham til mig selv, og adskillige flere til andre).

Eliesen beder også altid om, at man sender sin dyrlæge op og godkende hesten, inden man får den hjem.

Hvis man efter et stykke tid finder ud af, at hesten ikke lige passede, kan man altid få den "byttet". Måske mister man lidt på det, men det er da rart at have den garanti. Hvis man køber privat, har man ikke den mulighed.

Det gode ved at handle hos en hestehandler er også, at man kan se flere heste samme sted, så man ikke behøver at køre land og rige rundt i jagten på en hest.
0
0
Svar på denne tråd

Har også set det...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2004 12:10
Jeg ved også godt hvem der skrives om.

Den hoppe hun nu har tilsalg til 40.000 kr. var også tilsalg for 2 år siden, der kostede den 90.000 kr. Jeg var dengang på udkig efter en god dressurhest, der ikke var for stor, og henvendte mig derfor til hende. Da hun oplyste prisen, falmede min interesse dog, da jeg havde regnet med at skulle betale lidt mindre for en hest på den størrelse.

Den har jo så åbenlyst ikke været de penge værd, og da slet ikke når den ikke kan rides. Jeg håber virkelig heller ikke, at der er nogen der er dumme nok til at købe den for 40.000 kr.

Det er også forfærdeligt, at der er nogen der falder for hendes købsannoncer, hvor hun lover super godt hjem mod at betale næsten ingen penge for hesten. (set i indlæg på hyggesnakken). Det overholder hun jo ikke.

Når man ser hendes annoncer tænker man at både det hun vil sælge sine heste for og det hun vil give for heste hun køber er fuldstændig urealistisk, men der må jo være nogen der hopper på den, ellers var hun nok stoppet for længe siden. Hun får jo også konstant nye heste at sælge af. Hvor ville jeg ønske at det ikke var sådan.

Mange hilsner Mette
0
0
Svar på denne tråd

Til mette....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2004 12:43
Mette......mon ikke det er slut nu ?

de fleste af hestene er til salg og det samme er gården

0
0
Svar på denne tråd

Eliasen!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2004 14:30
Har selv købt hest hos Bente Eliasen.

Hesten var krybbebider, men det blev oplyst allerede ved første telefonsamtale. Prisen var sat derefter og i den tid den stod i deres salgsstald, var den faktisk blev trænet ret godt i dressur.

Tip-top behandling og kan kun anbefales.

0
0
Svar på denne tråd

Jan.,..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2004 15:53
Hvis jeg nu var dig ville jeg få en erfaren ridelærer eller anden hesteperson til at hjælpe dig. Det er enormt nemt at købe katten i sækken, hvis man ikke er så erfaren ud i hestekøbets svære kunst.

Få i stedet en person med ud, der kan vurdere priser og kvalitet, så i ikke ender med at købe hest udfra følelser eller en driftig sælger...

PJ

"Det er indlysende, at i et samfund som er opdelt i herrer og trælle,
kan virkelig frihed ikke eksistere.
Den vil ikke kunne eksistere så længe der findes udbyttere og udbyttede,
nogen som styrer og nogen som styres."
(Kropotkin)

0
0
Svar på denne tråd

Eliasen
Forfatter: 
Dato:  17-05-2004 20:13
Jeg kan også kun tilslutte mig Eliasen - vi har købt næsten alle rideskolens ponyer der, og der har intet været at klage over... Vi havde også en der ikke fungerede som rideskolepony, og den fik vi byttet...

Kan kun anbefale dem...

De er også søde til at oplyse om tidligere ejer (medmindre de har frabedt sig at blive kontaktet), hvis man gerne vil høre om hestens fortid...

mvh. Heidi, Hekla & High-Line

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2004 18:29
Kostede den ikke kun 80.000? :-) Kan huske at man dengang ikke måtte prøve den, da hun ikke kunne finde en sadel der passede. Ja ja den sidste idiot er vel ikke født endnu, men jeg ville holde mig langt fra en sådan hestehandler.

Venlig hilsen Tine :-) - it's never personal!

"So sue me- everyone else is"

Jeg fandt mine katte HER
0
0
Svar på denne tråd

tjaaaaa...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 09:48
som tine-lykke mindes jeg også da, den omtalte hest kostede 80.000 kr....?:-)

og, ja jeg synes det er useriøs og ville ikke købe hest sådan et sted - blot min helt personlige mening.
0
0
Svar på denne tråd

Special price for me!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 10:19
Da jeg læste hendes annonce, havde hun ikke skrevet pris, så den oplyste hun mig, da jeg skrev en mail til hende.

Andersen og Tine-lykke I skulle da ha' slået til! I kunne ha' sparet 10.000 kr. 10.000 kr sparet er 10.000 kr tjent. :-D 8-)

Det er simpelthen for griner!

Mange hilsner Mette
0
0
Svar på denne tråd

Burde have slået til...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 19:07
....hvis jeg efterfølgende kunne have solgt den til dig for 90.000 :-)

Venlig hilsen Tine :-) - it's never personal!

"So sue me- everyone else is"

Jeg fandt mine katte HER
0
0
Svar på denne tråd

hestehandler
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 01:02
Jeg må sige at de gange jeg har handlet med en heste handler er jeg blevet yderst reelt behandlet!

Jeg er én gang blevet decideret snydt, og det var af en privat sælger.

En hestehandler har jo ofte sit gode navn og ry at passe på.

Man kan godt finde en sød og rar hest til under 20.000 kr. medmindre man har nogen helt særlige krav til den.
Sørg for at få den dyrlæge tjekket og uanvendeligheds forsikret, så kan det ikke gå helt galt. :-)
0
0
Svar på denne tråd

er jeg vågen eller
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 09:17
hvodan kan folk drage sammneligning mellem en dame på fyn og så Eliasen på sjælland ?????

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 20:54
Hejsa
Jeg kender en rigtig rar og reel hestehandler han hedder Per Thybo og bor i Viborg han har alle slags heste og ponyer på alle niveauer og hvis den hest du tager på prøve ikke duer kommer han og henter den og kan evt. tage en anden med til jer ellers kan i selv finde en anden hos ham og han tager ikke en formue for hans heste min veninde købte en lucky light dv hoppe med papir på 5 år som rider lc niveau til 10,000
og det er den perfekte hest..
Tanja
;-D
Travfreak
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider