|
|
| Hold da helt op |
| Forfatter:  |
M-B |
| Dato:  |
08-05-2004 00:01 |
|
Sikke en forskrækkelse vi lige fik 
Vi har været til konfirmation i Århus i dag. Da vi var ca. 10 min hjemmefra, på vejen hjem, lød der pludselig et ordentligt brag, og der var et ryk i bilen. Der gik vel et par hundrede meter før min mand standsede bilen, ikke fordi vi kørte stærkt, men han blev lige så chokeret som os andre.
Han havde set et hurtigt glimt af et dyr, men vidste ikke om det var en ræv eller andet, men da vi stod ud kunne vi se lyse hår, og forlygte, blinklys, en lille og en stor bule i forskærmen, døren havde manden svært ved at åbne, hjulet lød ikke som det plejer.
Vi kørte tilbage for at finde det vi var "ramlet" sammen med. Og efter lidt søgen fandt vi en stor råbuk med flot gevir. Det var synd men den var heldigvis død på stedet.
Det gav faktisk sådan et ryk i bilen, at jeg i et stykke tid efter kunne mærke det i nakken.
Nu må vi se hvad forsikringen siger, håber de tager det, for det bliver vidst ikke helt billigt.
Hilsen M-B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i fik forhåbentligt dyret med hjem også |
ElseG |
08-05-2004 00:10 |
|
det er jo lige til fryseren... MUMS
For jeg tvivler på, at i får andet ud af det... Forsikringen dækker ikke det andet...
M.K.H. Else. "Man lugter ikke af hest, man dufter!"
| "Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man må ikke |
|
|
tage dyret det tilhører lods ejeren.
og nej forsikringen dækker ikke skader på bilen ved påkørsel af vildt!!
hilsen beritkåret tinker hingst står til tjeneste se her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det den gummiparagraf... |
Kirsten Ø |
08-05-2004 00:28 |
|
...der hedder at "hændeligt uheld" ikke dækkes, der spiller ind her?
Man tager sig til hovedet!
Men jeg vil da nok sige, at I trods alt er sluppet heldigt fra det sammenstød - det kunne faktisk være gået langt værre for jer. Det arme dyr har nok næppe mærket meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var dog ærgeligt |
inger christensen |
08-05-2004 07:54 |
|
sådan en skade på bilen er jo ikke det man regner med, og især når forsikrings selskaberne er meget negative over for sådan noget.
Jeg vil dog anbefale dig at køre en tur på skadestuen og få tjekket din nakke samt få skrevet en raport fra skadestuen. Sådan et ryk i nakken kan senere hen få betydning for dig, og det er derfor vigtigt at du har det på skrift at der er sket en skade.
imc
min højde passer til mig det er min højde der ikke passer til min vægt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berit &Lukas |
ctengstedt |
08-05-2004 09:39 |
|
Hvordan kan du vide noget om hvad M-B`s kaskoforsikring dækker ?
Claus
Har du problemer med PCen eller skal du have nyt isenkram så er der altid gratis vejledning at hente! Send en besked eller en e-mail.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm, dagen efter. |
M-B |
08-05-2004 12:09 |
|
ja, vi har i dagslys været ude for at besigtige skaderne, og de er desværre ikke blevet mindre i løbet af natten  Faktisk har vi konstateret mere 
Forhjulet er også blevet fladt i løbet af natten, og der er flere buler ved nærmere eftersyn, øv 
Vi regner med at vores forsikring dækker det, der er udover selvrisikoen, men nu ser vi på mandag.
Tak for Jeres deltagelse
Hilsen M-B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring ... |
NinaL |
08-05-2004 23:49 |
|
Med mindre at råbukken havde tegnet en personlig ansvarsforsikring - er det bilens egen kaskoforsikring, der skal dække skaden.
Har man ikke en kaskoforsikring - så er det husholdningspengene ...
Surt show og en kedelig oplevelse - men godt, at der ikke skete noget mere.
Og få lige tjekket nakken og gem skadestuesedlen et godt sted, hvis der skulle blive brug for den senere.
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har heller aldrig fattet.... |
Lisbeth Sejberg |
09-05-2004 00:10 |
|
...at man skal kontakte Falck eller politi så lodsejeren kan få sit skadevoldende vildt ?? Mens man selv trods alt skal stå med udgiften til "strygning" af bulerne i bilen ?? Så jeg støtter ElseG`s forslag  Selvom jeg godt nok ikke lige helt ved, hvordan jeg pelser sådan et dyr  Godt der er jægere i nabolag og familie 
Mvh. Lisbeth
PS. Jeg vil naturligvis ringe til Falck, så de kan rekvirere en Schweishund, hvis dyret er ramt, men forsvinder i såret tilstand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lodsejere... |
ElseG |
09-05-2004 02:04 |
|
M.K.H. Else. "Man lugter ikke af hest, man dufter!"
| "Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frygter i morgen |
M-B |
09-05-2004 22:05 |
|
Ja, det gør jeg virkelig. Bilen skal jo på værksted og nogle af vores venner, mener at der stor risiko for at den er blevet skæv i karosseriet 
Vi mener selv at vores kasko dækker alt udover 3000 kr.
Jeg selv skal lige en tur omkring lægen, da der bliver ved med at være gener i/omkring nakke og ud i armen, øv.
Men jeg håber selfølgelig at det kun er lidt muskel problemer.
Heldigt at det kun er mig der "kom til skade", jeg synes jo stadig ikke det er noget særligt, men der er flere, udover Jer, der har anbefalet mig at gå til læge.
Hilsen M-B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snup dyret |
NinaL |
09-05-2004 23:34 |
|
.... en rigtig god idé!
HVIS vel at mærke - at der ikke er nogen der ser det!!!
Man får en klækkelig bøde (langt mere end dyret er værd)
Moralen er:
Tjaaa ....
Men dyret tilhører dén lodsejer, fra hvis stykke dyret løb ud fra.
Forøvrigt lå der et rådyrhoved med hals plus et enkelt forben vedhæftet nede i "min" å.
På vejen var der hårstrå, benstumper og blodpletter ...
HVAD kan der dog være sket?
(Hæhæ - ironisk ment) ... MEN "de" kunne dog have undladt at smide resterne i åen ...
Jeg ville ikke have åen forurenet - og det ER altså svært at samle et kvart rådyr op af åen med en rive.
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad er så den helt korrekte fremgangsmåde?? |
Lisbeth Sejberg |
10-05-2004 00:04 |
|
Er det "kun" ved påkørsel af klovbærende vildt, det skal meldes til lodsejeren ?
Hvis dyret ligger og er STENdødt, ringer man så til Falck eller politi og fortæller hvor dyret ligger ?
Og er det nødvendigvis ejeren der skal have dyret ? Hvis det altså er en anden end ejeren, der har jagtretten på jorden ?
Jeg prøver faktisk altid at være rimelig lovlydig, men hvad det her angår, har jeg lyst til ikke at være det 
Altså hvis naboens hund kommer drønende og laver en bule i min bil, så skal naboens hundeansvarsforsikring dække skaden.
Men hvis der fra naboens skov kommer et rådyr drønende og laver en bule i min bil, så skal naboen have udleveret "byttet" og jeg skal selv betale min selvrisiko for at få lavet skaden over min kaskoforsikring
Er der slet ingen retfærdighed til ?? 
Det næste bliver vel, at man får en bøde, da bukkejagten ikke er startet endnu ??
Med undrende hilsen 
Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine forældre |
|
|
Fik for år tilbage kørt berhard over, der skete ikke noget med berhard, men det gjorde der tilgengæld med bilen som kørte ham over,buler og en ødelagt køler, berhards forsikring dækkede ikke, det skulle mandens egen forsikring, for han måtte ikke køre en hund over!!
for nogle år siden igen kørte mor og far så en hund over bilen fik en mindre bule ikke noget at tale om, men hunden brækkede benet, det dækkede mor og fars bilforsikring tilgengæld!!!
hilsen beritkåret tinker hingst står til tjeneste se her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er jeg forvirret..... |
Lisbeth Sejberg |
10-05-2004 11:59 |
|
...på et højere plan 
Nej selvfølgelig må man ikke køre en hund (eller et andet dyr) over med vilje. Men hvad skal den lovpligtige hundeansvarsforsikring så dække, hvis det ikke er skader den forvolder, når den forvilder sig ud på offentlig vej, hvor den så vidt jeg har forstået ikke må rende rundt
Nu er det godt nok ikke den forsikring der tærer hårdest på pengepungen, men hvad skal vi så have den for ?? Udover at den giver os ren samvittighed, fordi vi har tegnet den 
Er der ikke lige en forsikringsmand M/K til stede 
Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundeforsikringen |
LdR |
10-05-2004 13:09 |
|
Dækker skader som hunden forvolder på personer eller ting, der ikke tilhører ejeren eller en person, der frivilligt passer hunden.
Når en person påkører et dyr eller en person, er det bilen ansvarsforsikring, der dækker skaderne på dyret eller personen, fordi bilen er den 'stærkeste part'. Bilens kaskoforsikring dækker så bilens egne skader.
Uanset om det er forsætligt eller ved uheld man påkører nogen/noget, så vil det altid være føreren af bilen, der får skylden, når der er en 'blød' trafikant involveret. Og lige præcis derfor bortfalder hundens eller personens erstatningspligt.
Du forventer jo heller ikke, at jeg betaler dine buler, hvis du kører ind i mig vel???  Selvom jeg rent faktisk har en ansvarsforsikring i min indboforsikring og derfor teoretisk set kan være erstatningspligtig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundeforsikring |
|
|
Jeg er ret sikker på, at min hundeforsikring dækker skader ved sammenstød?? Det må undersøges...
Typisk, det står der ikke en snus om... Men hvad forventes han ellers at spolere til 2 millioner? Et hus???
Går det - så går det Og går det ikke - så går det nok
"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ting... |
LdR |
10-05-2004 13:39 |
|
der dækkes op til 2 mio kr. kunne f.eks. være hvis din hund går amok hos en samler og ødelægger uvurderlige kunstværker....
Hverken min eller hundens ansvarsforsikring skal dække bilens buler, som er opstået, hvis vi bliver påkørt.
Så længe at genstanden på kørebanen er større end en hund er det førerens ansvar at undvige dyret/personen/tingen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har været ved lægen |
M-B |
10-05-2004 18:46 |
|
Ja, nu har jeg været ved lægen.
Og vi griner lidt af diagnosen, jeg har nemlig en let forstuvning i nakken  Det troede jeg ikke man kunne ha, men nu er der da en forklaring på, at det gør ondt 
Godt det ikke var piskesmæld, men det regnede jeg nu heller ikke med 
Vores bil er kommet på værksted, men vi har ikke fået at vide hvor galt det er.
Vores kasko, betaler alt udover vores selvrisiko
Hilsen M-B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mettebo... |
|
|
...et gæt ville være alvorlig personskade. En hund kan forvolde meget stor skade, men det sker da heldigvis sjældent.
Mette (Fjolle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mettebo... |
99E |
10-05-2004 22:43 |
|
Jeg holder også på alvorlig personskade.
Nu er din hund naturligvis sød - men hvis nu en helt ANDEN hund gnavede benet af eet eller andet postbud - så ville han nok blive ret bitter - og så ville din hunde-ansvarsforsikring dække. Forhåbentlig...
99E If your horse is recreation for you.... ...Can you be recreation for your horse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|