Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Den svære beslutning..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2004 23:18
bliver heldigvis ikke min, men jeg kommer nok til at udføre konsekvensen af den.

Mine forældres gamle jagthund er meget syg og min far er i udlandet. Hvis hunden stadig er syg i morgen og min far beslutter sig for aflivning bliver det nok mig, der skal til dyrlægen og få den sidste sprøjte.
Det bliver hårdt, men han er 11 år gammel og har oplevet mange gode timer, så han skal have lov at have fred, når han nu ikke kan mere.

Er der nogen af jer der ved hvad det koster på klinikken kontra at få dyrlægen ud og aflive hunden hjemme (vi befinder os i sønderjylland)?
Hans liv skal bestemt ikke gøres op i penge, men det ville rart at have en fornemmelse af omfanget.

Håber der stadig er nogle oppe på dette sene tidspunkt.

Puskin
0
0
Svar på denne tråd

da mor og far
Forfatter: 
Dato:  06-05-2004 23:24
fik aflivet deres gamle berhard der hjemme kom de af med 500 alt incl de beholdt så berhard og begravede ham selv så der var ikke gebyr på til daka!!

det var så i nordjylland-

kram berit
0
0
Svar på denne tråd

Ikke til Daka
Forfatter: 
Dato:  06-05-2004 23:29
Han skal begraves hjemme i mosen, hvor han har været med på jagt så mange gange.

Men nu må vi se, hvordan han har det i morgen tidlig, men er det tid så er det tid.... :{-(
men man kan jo ikke lade være med at håbe bare en lille smule :{-(
0
0
Svar på denne tråd

han har jo en flot
Forfatter: 
Dato:  06-05-2004 23:33
alder og det skal man som dyre ejer tage med i sin beslutning om hvornår der er tid, hellere lidt for tidligt end lidt for sent.

men det er frygteligt hårdt, da berhard blev aflivet var vi alle sammen hjemme i stuen med ham og alle fik aet og sagt ordenligt farvel til ham.

trøstekram berit
0
0
Svar på denne tråd

Sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 17:51
men som en klog person (?) har sagt, så køber man en sorg hver gang man køber en hund. Jeg synes det er godt at I stopper inden han bliver for syg for længe.

Mht prisen, så tror jeg det afhænger meget af hvilken dyrlæge du har. Hvis du har en dyrlæge, der også praktiserer store dyr, så er de jo vant til at køre ud til folk og tager nok ikke så meget for kørslen hvorimod en by-dyrlæge nok tager sig betalt for det. Men jeg ville da lige høre dyrlægen ad, hvis det bliver nødvendigt med hans besøg.
0
0
Svar på denne tråd

Det er slut
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 09:24
Jeg kom hjem fredag eftermiddag og han var meget træt og ville ikke spise kun drikke vand. Vi besluttede at lade ham hvile sig, idet han ikke lod til at have smerter.
Da jeg kom hjem fra besøg hos nogle venner, var han sovet stille ind, så han har fået fred nu.
Det skal lige siges, at han selvfølgelig ikke var alene hjemme - min mor var der hele tiden og holdt øje med ham.

Han ligger nu oppe under æbletræet i haven. Min far og lillebror kom hjem lørdag eftermiddag og vi hjalp hinanden med at begrave ham.

Så tak for de trøstende ord - det var rart når man står midt i det.

Mvh Puskin
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider