Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvorfor sååååå dyrt??
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 20:29
Ajjj jeg er ved at få grå hår.... da jeg for næsten to år sad og regnede på om jeg ville have råd til Lotte-hesten, regnede jeg med en halv dyr opstaldning =min.2000kr - min. 4gange undervisning måndtligt = min. 500kr - smed , dyrlægen + uforudset....
Det eneste jeg "glemte" at iregne var udstyr *ihhh nu fik jeg et gråhår mere... bare ordet* og gisp hvor er det pede dyrt....
jeg er , selvom nogle ikke tror det, bevidst om hvad mine penge er vær i arbejdstimer og vil jo helst undersøge og finde den bedste kvalitet til de billigste penge - så jeg har tjekket alt hvad jeg kan finde af online butikker og div. rideudstyrsbutikker rundt omkring... og det bliver bare dyrere og dyrere(og nej det er ikke billigt et sted fordi det er dyrt et andet *gg*)....
Arghhh jeg synes det er dybt uretfærdigt....

tag nu fx. bare neoprenklokker - de koster min.150kr (og det er de der "ud i et" skal man have de gode som er rundsyet skal man min. af med 200-250kr..)...

er det kun mig der er i rideudstyrshelvede???
0
0
Svar på denne tråd

rideudstyr
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 21:59
rideudstyr kan man altid købe sig fattig i...

Har nu været rimelig god til at finde billige ting på det sidste - fx. shop-amok til hingstekåring i Herning (der kan man finde mange gode tilbud), og ellers dyrke udsalg i forskellige rideudstyrsforretninger :-)

Overvejer at holde rideudstyr loppemarked i rideklubben, så kan man måske bytte/købe sig til en masse gode ting :-) Og få solgt noget at alt det man aldrig bruger :-)
Det kunne være du skulle foreslå det...

mvh. Heidi, Hekla & High-Line

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Det er en god ide..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 08:08
...at holde brugt-udstyrs-loppemarked i klubben.
Jeg har været med til det et par gange og det er faktisk smadder hyggeligt.

Men husk at annoncerer med det i god tid i din egen klub - og evt. også sætte sedler op i nabo-klubben, så kommer der flere folk og dermed måske også mere handel.

Mvh. Lotte_L
0
0
Svar på denne tråd

Udstyrshelvedet
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 13:16
Jeg har lige været sammen med nogle gamle erfarne avlere, som har været med i "100 år". De sagde at folk i dag brugte for lidt penge på at købe ordentlige heste og for mange penge på at købe dyrt udstyr.

Ligger du under for mærkevare manien? Skal der stå Rambo eller Masta på dækkenet eller er Harald Nyborgs eller Nettos tilbud lige så godt? Neoprenklokker, hvad med gummiklokker osv?

Man bestemmer selv! Og når du starter konkurrencer kan dommeren ikke se om hesten gik med Rambo eller Harald Nyborg dækken i vinters!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det kniber
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 13:48
lidt med kontanterne i perioder. Kan jeg anbefale hestenettets markedsplads. Der har jeg selv købt mere eller mindre brugte ting.
Jeg kan også godt anbefale www.tika-rideudstyr.dk de er heller ikke så dyre.

Tør heller ikke tænke på hvor mange penge jeg har brugt på rideudstyr gennem tiden...

Diana
:-)
0
0
Svar på denne tråd

For meget overflødigt grej
Forfatter: 
Dato:  06-05-2004 21:16
Jeg er begyndt at ride efter 10 års pause. Jeg har halvpart, så jeg kan slippe for mange af de faste og uforudsete udgifter ved selve hesteholdet.
Men... må indrømme at jeg er ved at gå fuldkommen bagover over alt det gejl man kan købe til sig selv og sin hest nu om dage. Jeg forstår ikke, hvorfor enhver hest skal være plastret ind i bandager, gamascher, gellypads, fluedækner, hovedtøjer med similisten og æblesmagsbid og hvad har vi.
Hvis hesten ikke fejler noget og ikke jokker sig selv over hoven -så er en grime, hovedtøj og sadel altså alt rigeligt. Da vi skulle bruge et skridttæppe i vinters købte jeg sådanet gråt hundetæppe til en 50'er og syede en halestrop i -grimt, men fungerer fint. Strigler fik jeg i Netto for 10,- (der var ikke så meget gang i dén uges kampagne i Kbh).
Det samme med rytterudstyr - jeg har købt mit herinde på nettet og sparet adskillige tusind kroner -og så kan det godt være det ikke er det sidste hotte (flaskegrøn er tilsyneladende SÅ meget på retur) -men er det ikke også flintrende, når man alligevel får savl, pels og hestelugt ud over det hele i løbet af 5 minutter?
MH Nana
0
0
Svar på denne tråd

Gummiklokker...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 05:39
...er faktisk mere holdbare, nemmere at holde rene - og på mange heste skarver de ikke så meget som neopren kan gøre det.

De er også billigere. :)

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider