|
|
| Hjælp mit blodtryk |
| Forfatter:  |
Conni Jensen |
| Dato:  |
03-05-2004 12:14 |
|
Mit blodtryk er helt oppe og ringe.
Har været til lægen der siger at det er ret højt og har været det længe, venter på svar fra blodprøver og EKG i morgen. Jeg har ondt i hjertet og det hele sitrer.
Har lige læst på nettet hvor alvorligt det er, grundet stor risiko for pludselig og tidlig død... Sikke noget møg!!
Nogen der har det ligeså og nogen der har nogle gode erfaringer??
Conni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Motion... |
Hippocampus |
03-05-2004 12:19 |
|
motion og atter motion....
(når blodtrykket er reguleret ind igen...)
Hyg Anders lejlighed på fyn søges til leje i Svendborg eller omegn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke altid motion hjælper |
|
|
fik også for 7år siden konstateret forhøjet blodtryk,begyndte at motionere og tabte faktist 17 kilo,men mit blodtryk var lige højt,så var der kun medicin tilbage,1 pille(corrodil)hver dag holder mit blodtryk nede.Det er ikke noget jeg mærker noget til i hverdagen.
Dorte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hunderæd |
Conni Jensen |
03-05-2004 13:50 |
|
Jamen jeg får altså motion og har gjort det altid, jeg trænger ikke til at tabe mig en masse - OK jeg er kvinde så et eller to kilo drømmer man vel altid om - men jeg er ikke overvægtig. Spiser sundt - masser af grønt - 3-500 g. grøntsager dagligt.
Hvorfor hulen får jeg så forhøjet blodtryk og er det normalt at det gør ondt rundt om hjertet og stikker i hjernen??
Kan man tænke eller nurse sit blodtryk ned??
Conni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er du særlig stresset p.t.? |
JeanetteB |
03-05-2004 14:11 |
|
Det kan jo give forhøjet blodtryk, trykken for brystet og åndenød. Jeg synes jo det er ret væsentligt at finde årsagen til dit forhøjede blodtryk. Yoga/meditation siges at have en gavnlig effekt på blodtrykket. Men som sagt - find årsagen først. Og ja, psyken spiller en ret stor rolle i det spil .....
Har lægen givet dig medicin for det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Conni.... |
Hippocampus |
03-05-2004 15:05 |
|
som Jeanette siger, hvis du er stresset, eller føre en stresset hverdag, så kan det meget vel have indflydelse på dit blodtryk, også selvom du spiser godt med grønt, og får den motion der skal til...
(og det var nu ikke pga. af vægten jeg nævner motion, men fordi blodomløbet har godt af det  :-):-))
Prøv at se, om der er situationer hvor det forværres, eller føles værre end andre...
Hyg Anders lejlighed på fyn søges til leje i Svendborg eller omegn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stress |
Conni Jensen |
03-05-2004 15:09 |
|
Ja, jeg er kronisk stresset. Jeg lider af perfektheds og bekymringssyndromet
(og så er der den stress jeg får af problemer, jeg ikke liige kan gøre noget ved)
Lægen har endnu ikke givet mig medicin, da alle undersøgelser ikke er afsluttet. Kan næsten ikke vente, det er meget uhyggeligt at gå og være bange for sin krops reaktioner.
Det starter allerede når jeg vågner og føles som Man er bange - uden at være det, og som om man er totalt udmattet og i øvrigt har drukket 12 kander kaffe.
Overskygger næsten at jeg glæder mig til mit bryllup om... 12 dage og rejsen til Florida dagen efter - ØV!!
Conni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Conni .... selvom det er svært, |
JeanetteB |
03-05-2004 15:50 |
|
så prøv at tage det roligt, træk vejret dybt, luk øjnene og tænk på noget rart. Din angst for din krops reaktioner er selvforstærkende og jo mere du bliver urolig, jo mere reagerer din krop ..... Din psyke er meget afgørende for, hvordan du har det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Conni |
|
|
Der skal ikke så meget til med dine lidelser, et bryllup er en stor ting og mange ting skal falde på plads - mon ikke du pt bruger utrolig mange kræfter på dit bryllup hvad der selvfølgelig er forståligt.
Conni, vel er for højt blodtryk ikke sundt, men du kan være 100 % sikker på at hvis din læge var urolig, så var du blevet indlagt - prøv at tænke positivt, sæt dig ned og træk vejret helt ned i maven og tænk på f.eks. din dejlige kommende mand eller hvad der nu gør dig glad - og prøv også på at starte dagen med det! Mange spekulationer gør os urolige og gør ting ved kroppen på længere sigt - vi har kun dette liv, prøv at nyd det og smid de dårlige tanker væk.
Når du får ondt, så prøv at fjerne smerten ved at gør noget du elsker, men noget hvor det kræver din koncentration, måske hesten!
Jeg håber du kan klare aften og imorgen har du svaret!
Føler med dig og håber du kan bruge lidt af det skrevne
Jeg venter spændt på hvad din læge har sagt!
Helle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| akupunktur |
|
|
Hej Conni.
Jeg kan kun tilslutte mig de andres svar men vil derudover tilføje at akupunktur menes at have en gavnlig virkning på kredsløbet.
Derudover kan jeg anbefale et "få positive tanker og slap helt af bånd" som jeg bruger i stressede perioder og finder at det hjælper.
Det er et bånd af Louise Hay - jeg har desværre ikke titlen men det burde være til at finde hos en boghandler - det er et afslapningsbånd der også har til hensigt at øge selvværdet.
Camilla med heste-hunden
Der er friske billeder af hypsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rolig nu |
|
|
slap af, der er er enormt mange mennesker der har forhøjet blodtryk, og det kan man da gøre noget ved. Mit BT har været oppe omkring 200/90, og efter næsten et år og en masse piller, fandt jeg ud af at det udelukkende skyldes at jeg drikker for lidt læs: rigtig meget for lidt, det giver en høj blodprocent, og altså tykkere blod, der så skal mere til at pumpe rundt, så efter jeg virkelig er gået til vandposten er mit BT. igen blevet lavt og stabilt, så der er 1 mio årsager til forhøjet BT, og i de fleste tilfælde ved man ikke hvorfor, det er nturligvis også en ting der kan følge med alderen, og som andre siger, er stress den farligste af alle årsager til forhøjet BT, og så skal du nok ikke drikke 12 kander kaffe, uha det kan hæve BT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal også til lægen |
xtiny |
04-05-2004 10:12 |
|
Og have målt blodtryk osv. Jeg har haft nogen ret irriterende synsforstyrrelser- på trods af min nys overståede ferieuge. At jeg så bliver stresset og får nogen kanone hovedpiner, gør det ikke bedre- tværtimod. Min mor har apopleksi, så jeg *tør* ikke tage en hovedpinepille, hvis nu hjernen eksploderer.
Man kan godt have for højt blodtryk uden at være overvægtig, ligesom slanke personer godt kan have for højt kolesteroltal. Det er ikke usund livsstil, det hele, noget af det er idiopatisk (ukendt årsag).
Iøvrigt sænkes blodtrykket, hvis man opholder sig i vand, desværre kan man ikke leve sit liv i en svimmingpool.
MVH xtiny * @Lan plays with his privates. < Rintaun > ... < @Lan > I got these new toy soldiers < @Lan > They are really neat bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny... |
|
|
hvad er det med hovedpinepiller og eksploderende hjerner?
Sidder og bliver helt bange
Minski
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tag det roligt minski |
xtiny |
04-05-2004 14:18 |
|
Det var galgenhumor...
Det er fordi Magnyl (Hjertemagnyl) er godt, hvis man har tendens til blodpropper, men hvis man har fx hjerneblødninger i den nærmeste familie, så må man ikke tage visse typer medicin, der fortynder blodet.
Nå, jeg kom hjem med et glas vanddrivende tabletter, og så skal jeg til hovedeftersyn (hm!  ) om en 14 dage.
MVH xtiny * @Lan plays with his privates. < Rintaun > ... < @Lan > I got these new toy soldiers < @Lan > They are really neat bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyh xtiny.... |
|
|
Nå ja, det vidste jeg jo egentlig godt...var bare ikke lige så skarp
God bedring med skallen
Minski
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Connie |
xtiny |
04-05-2004 23:33 |
|
Jeg er åbenbart også havnet under fanerne...
Jeg har så en livsstil, jeg kan ændre  (Farvel engelsk lakrids og stegt bacon og... )
Men jeg er nok stadig i chockfasen, selvom intet egentlig har ændret sig siden sidste uge. Eller ugen før. Nu har jeg bare en krog at hænge trætheden, hovedpinerne og udmattelsen op på.
Og ja, så er der lige de 6 hårde uger med at lægge uvanerne om til gode vaner- pyha.
Ved du egentlig noget om, hvad man *må*- udover det sædvanlige: Spis grønt, spar på fedt og salt (sukker), hold op med at ryge og dyrk mere motion?
Jeg synes ikke, jeg lige har kunnet finde noget..?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|