|
|
| jeg slår dyr ihjel |
|
|
Nu har jeg 2 dyr på samvittigheden.
Engang i Østrig og så i går aftes. Jeg kommer kørende med det lange lys på, og lige foran mig løber en hare, og smask røg den under bilen. Jeg standsede og vente bilen, for at se hvor den blev af. Men jeg kunne ikke se den i mørket.
Ihvertfald havde jeg ramt den, så den dør vel af indre kvæstelser. Jeg har det skidt med det.
Hvor mange dyr har I på samvittigheden?
Appaloosa 4 u 2 Jeanette Få en appaloosa, Mere af hvad du vil have, alt hvad du nogensinde behøver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
| Forfatter:  |
Tralle-trold |
| Dato:  |
03-05-2004 08:40 |
|
1 som jeg ved om et pinnsvin sier i pinnegris?
Den perfekte ponny har ingen bestemt farge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Æeh - mange |
Conni Jensen |
03-05-2004 10:08 |
|
En hund på 80 kg. jeg fik aflivet, den angreb pludselig et barn. og udviste derefter truende adfærd overfor børn. Turde ikke lade den leve, den var alt for stor og stærk. Bjørn blev 8 år.
En syg kat aflivet.
Ex. svigermors kat, den var kronisk urenlig og blev aflivet.
Min elskede hest Tequila, var kronisk halt og blev slagtet.
Min vidundelige kat Kenzo havde åbenbart gemt sig i motorummet på min bil, ved ca. 80 kmt kravlede den nok ud i hjulkassen og blev trukket rundt en eller flere gange inden den røg ind under vognen, rejste sig og forsvandt ind i et buskads. Trods en måneds eftersøgning fandt jeg aldrig katten.
2 andre af mine katte er gennem tiderne forsvundet, men det er nok ikke min skyld.
En fugl fløjet ind i min bil.
Uanset om man vælger aflivning/slagtning af dyr eller der sker en ulykke er det en forfærdelig oplevelse og man føler sig ofte meget skyldig.
Mvh
Conni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øhhhhhh |
|
|
jeg havde engang høns..men ræven har taget de sidste... jeg må indrømme at jeg har kommet til at køre 2 over...ret ulækkert 1kvm høne... men de var så tamme at de rendte mig i møde når jeg kom ned af vores vej.. og havde jeg ikke en af ungerne til at løbe ned og give dem noget foder, så rendte de under bilen... både godt og ondt med fritgående høns..men de struttede af sundhed og lagde æg med orange blommer..
Sussie
Check vores hjemmeside - Linedance,westernridning og hygge i FuglebjergDancing Joyriders 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kat....... |
AnjaFP |
03-05-2004 11:07 |
|
Jeg har for en del år siden kørt en kat ned også jeg ledte efter den, men væk var den.
For et par uger siden kørte kæresten en kat ned, hvor jeg var passagere og med begge hjul, men væk var den. Der havde jeg det rigtig skidt, for vores egen var også lige blevet kørt over, men vi fandt ham heldigvis.
Min gamle hund fik jeg aflivet fordi han var syg og selvom det var hårdt var valget jo rigtigt.
Jeg har også i min tid på en svinefarm fået 5 grise aflivet, men det var også fordi de var syge.
Hilsen, Anja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhhhhhhh |
Kirsten (haflinger) |
03-05-2004 11:27 |
|
Hippie Lee (Sussie)
Jeg ved også godt hvordan 1 kvm fjerkræ ser ud. LOOL
Min gamle hane blev mejet ned af en af kommunens store lastbiler  Overvejede at trække værdien af ham fra på selvangivelsen, men det var nok blevet til torskegilde.) LOOL.
Resten af hans harem tog ræven sig af..
SÅ nu er der nul høns på vores matrikel.
Heldigvis har jeg ikke noget kørekort, og det er jo begrænset hvor mange dyr man kan "ramme" med en scoter.
Har dog engang kørt en "snog" over, bvadddrrr.
Dem har vi mange af, og den var pludselig midt på vejen.
Kærligst
Kirsten Lykkelig haflingerejer og avler !!!Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene Drejgårdens Haflingere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et ramt dyr, kan nem rende |
ElseG |
03-05-2004 11:45 |
|
..flere hundrede meter, inden det falder om...
Så den der med at vende bilen og lyse hen af vejen, den er lidt spinkel i sin søgen efter et påkørt dyr... For de søger i ly inde på markerne i stedet for at blive oppe på vejen... Især, når det blændende lys er væk, så kan de nemt se i mørket igen....
Haren kunne også bare være drattet ned i grøften, og dens farve gør også, at den er mega svær at få øjepå, især om aftenen...
Så jeg kan ikke sige, om dyrtet er dødt, bare fordi du ikke kunne finde det igen... Og jeg er lige ved at sige nej tværtimod, nu render det rundt med en masse kvæstelser, da en hare er noget af det mest hårdføre der findes...
M.K.H. Else. "Man lugter ikke af hest, man dufter!"
| "Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg nøjes |
|
|
med dem jeg uforsætligt har dræbt via min bil.
Første dyr var en lille harekilling. Midt inde i Odense by  en meget tidlig morgen på vej til arbejde. Den var desværre ikke helt død og der stod jeg så med alle mine talenter og var på nippet til panik. Heldigvis dukkede der en sød mand op, der frelste mig ved at sige at han helt sikkert troede, den nok skulle klare sig og han ville tage den med hjem og pleje den; han havde nemlig nogle andre dyr. Han har jo nok bare slået den ihjel efter jeg var kørt, men pyt...jeg slap for det
Så har jeg ramt nogle fugle men ellers er jeg ikke den store bøddel i en bil.
Til gengæld har jeg slået en del fugle og mus ihjel som kattene bragte til huset. Jeg kan nemlig ikke klare at se dem slå dem langsomt ihjel. Jeg kaster mig også glædeligt efter en rotte, hvis jeg ser en; dog kun hvis jeg har en skovl ved hånden. Hader de dyr...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stik den her... |
|
|
Jeg er kørt over en baby grævling... Nej nok en unggrævling. Kørte langsomt forbi den, da den kastede sig ud foran hjulene. Det var meget bevidst! Det var i min fars store firhjulstrækker, så der var ikke meget at gøre
Har også været over en hare (den forsvandt også) og i et par fugle 
Går det - så går det Og går det ikke - så går det nok
"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et styk kat... |
|
|
...og nej hvor jeg rystede i lang tid efter...
Jeg er bare ked af at finde ud af, at havde jeg ikke haft min far med i bilen, så var jeg kørt fra stedet, uden at tjekke. Jeg var så bange, og kørte bare...
Det er ikke en særlig fed tanke at rende rundt med...
** Trine **
Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst, for det er der jeg har mest brug for det...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I bil ikke ret mange.....men ellers.. |
|
|
I bil er det heldigvis ikke ret mange:
En lille fugl, optaget af at flyve rundt med en kommende mage. Det gør den så ikke mere efter et møde med mig 
Pindgris....den kunne desværre ikke ta det.
Og den sidste...og værste. Et dådyr. Jeg kørte i mørket og ud af et krat kom 2 dådyr, jeg satte farten ned og havde øjnene på dem. De forlod vejen og jeg fortsatte...desværre kom en tredie ud af krattet 4-5 meter efter de to første, og da jeg havde blikket på de to første, undgik jeg den desværre ikke.
Jeg var i en stor kingcap med stort frontgitter, så den var død på stedet. Rystet trak jeg den ind til siden, og næste morgen kom den lokale godsforvalter og hentede sit dådyr. 2 uger efter havde forvalterens kone 50 års fødselsdag, hvor vi blandt andet fik serveret dådyrsteg (!). Den smagte ikke så godt som den slags plejer...men den var mør.
Og det var det...i bil altså
Med mange års erfaring som kæledyrsejer har jeg gennem tiden desværre aflivet, fået aflivet og fundet nogle døde. Jeg kan nævne hund, marsvin, fisk og undulater...og man bliver sQ trist lige meget hvilken størrelse de har, selvfølgelig er det meget værrer med en hund end en fisk. Men alligevel ! *suk*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld... |
Piglet |
13-05-2004 22:29 |
|
Men kunne ikke helt lade være med at grinet lidt, selv om det selvfølgelig er en alvorlig ting.
Selv har jeg en del dyr på samvittigheden...
I bil:
En hare, som vi aldrig fandt...
En kat, som pludselig mente den skulle over vejen, da jeg kom forbi...
En måge, som dukkede ned foran bilen lige da jeg kom. Det var midt i efterårets markarbejde, og der var ved at blive pløjet på marken jeg kørte forbi...
En ræv; jeg havde ret travlt, og det havde ræven desværre også, så den rendte ud foran bilen, da jeg kom kørende med 80 km/t...
En grævling, som jeg egentlig godt havde set, men jeg havde lige hentet min far fra arbejde, og da det var midt om natten, og jeg var ret træt, reagerede jeg slet ikke. Heldigvis var det "kun" en ung grævling, men det gav nu et ordentligt bumb alligevel!
Div. småfugle, der er fløjet ud foran bilen...
Ellers:
Et stort antal grise, efter at have arbejdet i et par svinestalde. Dog var de jo syge...
fugle og mus, som katte er kommet slæbende med, men som ikke har været helt døde endnu...
En syg kylling...
Og senest til august kommer der en hund på samvittigheden også...
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|