Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Pinlig hest
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 18:56
I går kom Berit (berit&lukas) og besøgte mig. Hun skulle have de billeder jeg tog af De Dagda, og så skulle hun jo se min dejlige ROLIGE tinker-hoppe Epona.
Efter en kande kaffe og en masse smøger og hygge, gik vi ud til hestene. Vi skulle prøve at ride. Jeg har ikke redet Epona siden november, hvor jeg røg af hende (hun blev bange da jeg fiskede efter en stigbøjler jeg tabte og så satte hun afsted og jeg valgte at stå af i farten inden vi kom ind igennem skoven)
Nå, men den søde lille hest stod så fint da hun blev sadlet op og vi trak hende hen til den ene fold.
Jeg kom op og det var fint, red nogle få meter og drejede hende rundt -BANG sagde det, så tonsede hun op mod leddet og jeg blev stiv som en pind - dyret hoppede og dansede og jeg valgte - dog i enighed med Epona - at stå af !!!!!
Resultat : en meget øm krop og en forstrækning i højre håndled!!!!
Men heldigvis var Berit frisk - jeg syntes faktisk først at det var vildt pinligt at hun skulle se min hest for første gang og så gjorde dyret sådan noget.
Men Berit kom på dyret og lidt efter lidt faldt Epona til ro. Jeg fik lige en lille trækketur og det gik OK.
Berit har sagt at hun vil hjælpe mig med at få modet igen, så jeg kan komme til at ride. Det er jo skønt, for helt ærlig - det er altså træls at sadle op for at sidde deroppe i 3 minutter, og så ende med skader.
Det trøstede mig så også at de på skadestuen sagde at jeg var ca nummer 5 der var kommet efter frit fald fra hesteryg i går.
så lige nu sidder jeg og er en-armet - træls !!!
Hilsen
Line-ligach
Lykken er.. en broget hest...
0
0
Svar på denne tråd

det var da ikke
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 19:13
pinligt line, det er hvad der kan ske :-)
og når hun kommer og besøger dagda fyren så starter vi hende og dig lige så stille og roligt op igen og snart suser i afsted ud over stepperne uden ufrivillige afsidninger*G*
og havde du ikke sat dig op først,så havde det været mig der tog en flyvetur, nu var jeg trods alt advaret om at der var krudt i enden af hende ;-)

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

du er ikke alene
Forfatter: 
Dato:  01-05-2004 23:52
hvis det er pinligt at ryge af hesten, ja så skulle jeg ikke vise mig nogle steder.
Når man har valgt at have hest, har man også valgt at ryge en tur af en gang imellem. Der var en da sagde til mig engang " man er først en god rytter, når man er faldet af 100 gange". Så kan jeg kun glæde mig til at de sidste 75 gange er overstået.
Jeg tror ikke der er nogle herinde som kan sige " jeg er aldrig faldet af "
Det er ikke pinligt Line, og slet ikke når det er Berit, du er sammen med.

mvh. sulle
Der er lige så langt til Århus, som på cykel

shire hoppe til salg

0
0
Svar på denne tråd

Nej det
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 00:02
har jeg også fundet ud af mht Berit, men når man sidder og nærmest praler med hvor rolig ens hest er, og så går ud og tyger af med det samme - det var altså lidt pinligt. Men det var godt det var Berit der var der ! Hun var bare helt cool.
Men Susanne tak for de støttende ord - jeg har faktisk været ved at opgive at ride igen, men Berit har været efter mig......
Line-ligach
0
0
Svar på denne tråd

du skal ikke opgive
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 00:09
hvis du kan lide det!
og heste er heste. det eneste der er dårligt er at du kom til skade.
for mig viil det være pinligt hvis min heste opført sig normalt! det plejer de jo ikke. det er et stor lettelse når de opføre sig for andre som de plejer for mig.
0
0
Svar på denne tråd

Berit har
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 00:16

..en eller anden indre ro, der bare smitter af på en... :) :)

Når jeg har været helt nede, så har jeg enten skrevet til hende, eller endda vovet mig ud i, at ringe til hende... :) :) :) :)

Jeg er kun faldet af en hest, een eneste gang, så jeg har 99 gange tilbage, inden jeg bliver en habil rytter ... Ej hvor herligt at vide... :) :) :) :)

M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!" :-D

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

Gad nok vide
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 00:29
om de gange jeg faldt af i mine "unge dage" tæller med ? Nu har jeg prøvet to gange på Epona og tjaa en del gange da jeg var yngre/ung.
Men hvis det fortsætter som nu, så når jeg jo snart de 100 !!
Men du har ret Else - nu har jeg jo ikke kendt Berit så længe, men hun kan bare det der !!
Håber også hende Epona-hesten kan blive med føl, mon ikke det kan give lidt ro over det ??!!

Line-ligach
0
0
Svar på denne tråd

hvis du vil gerne
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 00:30
skynde dig igennem dem måtte du godt prøve tøsen. hun har noget med at sætte folk af. hun gav min venindes datter (MEGET erfaret rytter) en ordentlig skovtur da de skulle ha skridtet langs vejen. sidsteefterår fik jeg et par tur af carporten (nej, det er ikke høje nok) og stalden... sidste måned begyndt hun også med manden.

men det bedre jeg rider, det mindre ballade hun laver. så er det nemt at måle aftens ridning. og så får jeg også lært at komme igennem prøvelser.
0
0
Svar på denne tråd

bexie..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 00:35
jeg tror jeg springer over - min egen kan godt det der.
Dog tror jeg ikke hendes mening var jeg skulle af, men det kom jeg jo altså.
Det er jo ikke nemt at hænge på, når ens rolige 8-årige tinkerhoppe opfører sig som en unghest med forårskådhed....
Men hvor er det dog dejligt at jeg ikke er den eneste i verden, der har prøvet det ..
Line-ligach
0
0
Svar på denne tråd

heheheh...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 00:39
tøsen er en 10-årig fjordhest... af det tung type... og noget overvægtig.... det er utroligt hvad hun kan når hun vil. hun prøvet også at klatre op ppå naboens hus med mig på ryggen. men stalden, carporten, og huset var samme dag. hun havde ikke lyst til at ride væk fra de andre. denne dag kom jeg ikke af, men det har jeg nok andre gang. jeg tror hun skulle ha været en circus hest.
0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 00:43
den hest lyder da sjov - cirkus ja det tror jeg på. Så avanceret er epona dog ikke - min lille Buller kan dog godt finde på at klovne lidt rundt nogle gange.
Line-ligach
0
0
Svar på denne tråd

den anden dag
Forfatter: 
Dato:  02-05-2004 00:49
prøvet jeg lidt "pole bending" med hende. jeg havde set pæl omkring 6 meter fra hinanden til at lave en bane men havde ikke sæt bånd på enndnu. det var utroligt hvordan hun kunne igennem dem. hun blev bare vildt glad. men nu har jeg fået bånd på.

jeg tror at fejlen jeg lavet med hende var at vi red de første par uger vi havde hende uden saddel. og det har manden og jeg ikke balance til så at vi gled ret meget af... siden har det været svært at sætte hende på plads. nu ved jeg hvordan uerfaret folk kan "ødelægge" en hest.

hun er også meget klog.. hun er god til at lave ballade hvor vi kan lave undskyldninger for hende... "hun blev forskrakket af en fugl"... "hun er bange for hund" ... så bliver hun ikke sæt ordentlig på plads med det samme og prøver det igen. hvis jeg en gang kommer til at sælge hende bliver hun KUN solgt til erfaret rytter! hun har for stærk en vilje til uerfaret rytter.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider