Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Sover altid dårligt??
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 12:29
Hejsa
Jeg er snart desperat over min forstyrrede søvn. Igennem mange år har jeg lidt af at sove utrolig let og vågner mange gange i løbet af natten. Jeg bliver vækket af alle slags lyde og kan ligge vågen 1-2 timer, inden jeg skal op om morgenen. I weekenden har vi været på hotelophold, og det siger sig selv, hvordan jeg har sovet - slet ikke. Selvfølgelig sover jeg indimellem, men jeg bliver vækket mange gange og lider under det om dagen. Jeg er ligesom en zombie og har det skidt. I går var jeg utrolig træt til sovetid men var stadig vågen omkring midnat - skal op kl. 05.30. Endvidere var jeg vågen inden vækkeuret. Det samme gælder, hvis jeg skal noget (f.eks. stævne eller skal sove i rum med fremmede mennesker). Hvad kan jeg gøre??? Min hverdag er ikke stresset, og jeg har ingen personlige problemer, så det kan ikke være der, at skoen trykker. Jeg har prøvet at tage natursovemedicin uden held.
Er der andre ligesom mig??
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Jeps sådan
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 12:37
har jeg det også.

I en periode tog jeg endda en sovepille for at få sovet ud.

Det værste er at man er så ubeskrivelig træt om dagen.

Helle

Hvis du ikke vil have en prop så prøv en Irish Cob

0
0
Svar på denne tråd

Ørepropper?
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 13:05
Jeg sover også utrolig let, men nok ikke helt så let som dig... Når jeg skal rigtig tidlig i seng og før kæresten er jeg begyndt at sove med ørepropper og det er bare kanon. Det tager mig godt nok en gang imellem lidt mere end et forsøg for at få dem til at sidde godt. Men de er gode for mig.

Dyrker du noget motion? Min erfaring er at er kroppen så vel som hjernen godt stimuleret, inden jeg går i seng, så sover jeg som en drøm.

Hilsen,

Anja :-P

0
0
Svar på denne tråd

Afspænding
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 13:17
Jeg laver en øvelse med at starte fra tæerne og tænke: "Mine tæer er tunge"- og så kører hele vejen igennem kroppen og slutte med hovedet.

Det virker ret godt, da jeg er en ret anspændt type, der har svært ved at slappe af, og som døjer med søvnforstyrrelser i perioder.

Før i tiden kunne jeg snyde mig selv, lå jeg lå og gloede olmt ud i mørket ved at tænke:"Jeg står op og vasker køkkengulvet i stedet for at ligge her!" Bum- så sov jeg som en sten. ;-) Det virker bare ikke mere.

Dyrk ikke motion lige før sengetid, stress ned med dæmpet belysning og eventuelt varm kakao eller kamillethe ( Føj! :-P ). Læs i en lidt kedelig bog- og et et varmt bad virker også afslappende.

Undgå kaffe efter klokken 18.00 om aftenen. Alkohol virker søvndyssende, men giver en urolig søvn, så det duer ikke som sovemiddel. Undgå også tunge måltider før sengetid.

Jeg ved ikke med ørepropper, hvordan hører man så sit vækkeur? ?:-)

Man kan også købe Baldriantabletter i Matas, de virker mildt beroligende, min mor tager dem mod søvnløshed.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Suk...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 13:28
...ja, jeg kender det :-(

Jeg har især en slem periode lige nu - selv om jeg er tæsketræt kan jeg ikke falde i søvn...og da slet ikke før kæresten er kommet i seng.
Jeg vågner også tit om natten, med det resultat at man føler man sket ikke er faldet rigtiigt i søvn på noget tidspunkt.
... og så ligner man Døden fra Lübeck hele næste dag... :{-(

Hvis jeg så endelig kan falde i søvn/sove føler jeg mig sjældent udhvilet når jeg vågner.

Jeg har prøvet Baldrian - det hjalp ikke, og jeg har egentlig ikke lyst til at begynde på decideret sovemedicin...

I eksamensperioder er jeg solgt til stanglakrids... :-P

Øvøvøvøvøvøvøvøv....

;-D Chris, Fjederfoden & Grislingen

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Motion
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 13:31

Jeg har haft det på samme måde, og har det indimellem når jeg er på ferie og ikke foretager mig en sk.. ;-D

God motion som gør dig fysisk træt kan anbefales, det er forskelligt hvor meget der skal til, men jeg sover SÅ godt når jeg har undervist i Tae- bo hele ugen, og redet nogle gode lange ture.....

Prøv det det er ZZzzzå godt ZZzzzZZ..... ;-)
Venlig hilsen Gitte
Tae-bo
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 18:39
give dig præcis de samme tip som Xtiny.

Motion er godt men ikke lige før sengetid, da det får adrenalinen til at køre.

Pulsen skal være nede før du kan falde i søvn.

Men jeg har erfaret en ting mere. Da jeg havde søvnproblemer rykkede jeg min sengetid til en time senere, fordi jeg ikke ville vågne kl.2 om natten og være vågen i 2-3 timer. Det virkede et stykke tid. Men nu har jeg problemet med at være overtræt når jeg går til køjs kl.12 Og så kan jeg slet ikke falde i søvn før kl.1. Så nu tar jeg en lille lur sent på eftermiddagen i min massagestol. (For ikke at ligge for længe.)
Så er jeg ikke overtræt. Og det er meget bedre.

Så - Prøv dig frem med det her. Hvad der er godt for den ene, behøver ikke nødvendigvis ikke være godt for den anden.

V.H.
Denise

Uddannet hestemassør og healer.
Rytteren behandles gerne med. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

alkohol
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 23:04
jow jow har jeg en periode hvor jeg sover VIRKELIG skidt, så snupper jeg lige 3 af de der ICE eller hvad de nu hedder, ned med dem lyn børge og vupti 15 minutter senere sover jeg som en sten

en fordel når man ikke drikker til dagligt, så slår sådan 3 små RET hårdt hehe

Mvh.
Enzo
0
0
Svar på denne tråd

Det er heller ikke sjovt at have det modsat
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 00:42

Jeg kan sove hvor som helst og når som helst og gerne længe og mega meget tungt... Der kunne falde en atombombe, jeg ville ikke registrerer den... :(

M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!" :-D

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

For at være latterlig
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 14:22
Så sover jeg noget nær fantastisk i øjeblikket og har gjort det, det sidste års tid. Der sker det, at jeg lægger mig i seng, tankerne svirrer - og så bipper min tlf at jeg skal op... Jeg fatter det ikke helt, for før i tiden, hvis tankerne kørte rundt - så kunne jeg ikke sove.

Men jeg cykler også en del nu (20km om dagen) og så ridningen oveni, så jeg er temmelig træt, når jeg går i seng.

Så prøv at gør det - bevæg dig meget i løbet af dagen, og slap af om aftenen. Lad vær' med at spise for tæt på, at du skal i seng, for så er der gang i maven, og det er irriterende...

Ellers må du gerne låne én af mine katte - fantastiske sovepartnere er de ;o)

Mvh
Heidi

"Dogs have owners - cats have staff"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider