Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

til jer med børn hvornår begyndte
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 18:39
Jeres børn at ride? Jeg har en datter på 2 år og mine venner er begyndt at spørge om hvornår hun skal begynde og ride men jeg syntes det er for tidelig, jeg begyndte først selv da jeg var 8 år. Hvad syntes i ??
0
0
Svar på denne tråd

Tjah....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 18:45
når de gider. Jeg begyndte da jeg var 6, men jeg ved da at mange børn hvis forældre er i hesteverdenen starter meget tidligere.

Hun kan sagtens komme med ud og blive trukket på en lille, rolig pony og blive fortrolig med hestene nu.
0
0
Svar på denne tråd

da anne var 2 år
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 18:50
startede hun med at ride,på vores gamle shetlænder.
hun ville gerne selv, niels der imod vil ikke.

hilsen berit

Kåret tinker hingst står til afbenyttelse, se mere her

tinker hingst
0
0
Svar på denne tråd

hvordan gik det
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 18:55
Trak du bare rundt med hende? Hjalp hun med at strigle? Jeg syntes bare en time på rideskole hvor hun bliver trukket rundt er lidt kedelig.
0
0
Svar på denne tråd

Vores...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 18:55
er kommet op på en pony så snart de kunne sidde, vi holder dem så i starten... og kun hvis de selv har lyst til det...

Min ene datter har redet fra hun var 1 år, og rider stadig..
Min yngste er 2 nu, og er også vild med at ride.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

anne fik en hjelm
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 18:58
og var med til at strigle og så trak vi ellers bare der ud af og i skoven!!

ville ønske niels kunne fanges af det, men han har kun traktorer i hovedet*G*

hilsen berit

Kåret tinker hingst står til afbenyttelse, se mere her

tinker hingst
0
0
Svar på denne tråd

børn..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 19:03
Da jeg har en idiotsikker vallak, kom min datter med ud at ride omk. 1 års alderen. Nu er hun blevet 3 år og har nu fået sin egem ponny, som hun bliver trukket på. Hun får ikke lov til, at være sammen med nogen af hestene/ponnyen alene, da jeg ikke kan stole nopk på hende eller hestene.

Hilsen Tassen
0
0
Svar på denne tråd

Min...........
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 19:23
søn på 15 mdr. bliver da trukket lidt rundt nu og han syntes det er rigtigt sjovt. Har enda være oppe på store Rusla uden problemer. Selvfølig kan han ikke side selv endnu, men det er godt for hans balance osv.

Jeg har set og hørt om flere der er begyndt når de var ca. 2år. Så det er ikke noget problem. Men forvent ikke at det bliver en 1 time ad gangen, for det kan de slet ikke klare i den alder. På rideskoler med babyridning er det som regl en ½ time og som regl fra 3 år.

Men hvis i har en pony eller kender en i må låne, vil jeg da bare sig klø på. (y)

Mvh. Lene, Rusla og Alexander
;-)

http://www.alexander-mads.webbyen.dk

Se min dejlige hest og søn på min præsentation og hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Hjalte begyndt lige
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 21:06
inden han fyldte 2 år, vi havde muligheden for at låne en lille shetter. Men efter en tur i ufrivillig galop, hvor han drattede af, holdt han ½ års pause. Han er nu 5 år, og vi købte en shetter til ham forrige sommer. Den er kun 6 år, men roligheden selv og intet absolut intet kan skræmme den. Der kan gå uger imellem at han rider på den, det bestemmer han selv, nogle gange trækker han bare en tur med hans lillebror (som er 3). Men han elsker den højt og har megen glæde af den.
Hjalte og Batman i dag

Og lidt undervisning i vinters

;-) Bianca
0
0
Svar på denne tråd

Vores børn
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 21:56
Kom på hest da bleen kom af!

Claus

Har du problemer med PCen eller skal du have nyt isenkram så er der altid gratis vejledning at hente! Send en besked eller en e-mail.
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil
Forfatter: 
Dato:  25-04-2004 21:59
osse sige: Når hun selv siger til !!

Min datter fik sin første ridetur som 1 års, som 3½ års begyndte hun at bede om at komme med når jeg var i stalden på rideskolen og som 5 års meldte jeg hende til ridning.

hun gik til babyridning i 1 år, først red hun 15 min og senere ½ time, så kom hun på et hold for øvede og begyndte at ride i 1 time.

Nu er hun 8 og har haft sin egen hest i 2 år og er næsten istand til at klare hele opsadlingen og ridningen selv. Vi rider småture (på et par timer :-D) sammen og hun rider osse selv en tur op og ned af vejen og rundt om vores egen jord.

Jeg underviser hende selv nu, efter hendes lyst og behov og prøver så vidt muligt at lege alvoren i ridningen ind i hendes bevidsthed og indtil videre lykkedes det da meget godt.

Men hvis du "presser" din datter til at ride fordi du har lyst så risikere du bare at hun mister lysten i stedet for - og så bliver hun aldrig en hestepige :-D

June

En kujon er en der tænker med benene i farlige situationer

0
0
Svar på denne tråd

når han kunne sidde
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 12:52
Min knægt var oppe på en hest første gang da han kunne sidde selv. Så har han jævnligt været oppe og få en træktur, men det er først nu han rider næsten hver dag. Han er lige blevet to år i januar. Han er oppe og få en træktur hver gang han er med i stalden, hvilket er 3-4 gange om ugen. Og han vil selv, der bliver en fandens ballade hvis han ikke får lov. Men vi holder os til skridt og træktur, det er jo også en stor hest han rider på, for jeg har ingen pony.
Jeg begyndte selv at ride da jeg var 8 år, da en af min klassekammerater gik til ridning og tog mig med.

Stald Hestehaven - godt miljø for dig og din hest i Fuglebjerg
0
0
Svar på denne tråd

Mine piger
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 20:03
var 5 år (Anne) og 4,5 år (Lene) da de begyndte at ride. Anne startede på rideskole på et almindeligt børnehold med lektioner på 1 times varighed og Lene startede med at ride på et specielt småbørnshold med 1/2 times lektioner. Det sidste var det mest optimale, for børn i den alder kan ikke koncentrere sig om at lære at ride i en hel time.

Først da pigerne var 11 og 9 fik de egen hest og pony. Nu er de 19 og 16 1/2 og begge rider stadig. Anne har det endda som erhverv.

De bedste hilsner,
Lotte K.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

min venindes piger har
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 20:16
lige fået egen pony, de er 4 og 6.

Den bedste af pigerne er 4 år, hun kan springe og sætte hesten i galop.

De andre synes ikke det er så sjovt, begynder at græde hvis Tine er fræk og det har hun fundet ud af.

De skal selv trække hesten ind og strigle den, opsadling og "undervisning" tager mor sig af.

Julie på Tine:
- Life is the essence of you -
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider