Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

min underligs mave 2
Forfatter: 
Dato:  23-04-2004 09:44
Jeg skrev herinde for en månedstid siden omkring min mave. jeg havde nogle underlige smerter i den, noget ligende svage Mens smerter, muskelsmerter og negative graviditetsprøver. Jeg fik nogle gode svar.

Nu har jeg været ved lægen og hun kunne ikke mærke noget pga. mine mavemuskler er for store. Men jeg ligner efter hånden en som er gravid i 4 måned så stor er min mave ved at være.

Hun (lægen) tror at det måske kan være en vandcyste på æggestokkene, og derfor skal jeg scannes.

Nu vil jeg gerne vide, om der er nogle af jer som har prøvet at have en vandcyste, og hvilke symptomer I havde.
0
0
Svar på denne tråd

så tag det roligt
Forfatter: 
Dato:  23-04-2004 09:49
hvis du har en vandcyste skal du ikke være så bekymret, den skal naturligvis fjernes, for den kan faktisk blive ret stor, og skal jo ikke være der, men man skal ikke male fanden på vægene, og i de fleste tilfælde er det en harmløs, men irriterende ting, så lad nu scanningen fortælle om forholdende og tag det så derfra, det kan ikke batale sig at være bekymret for noget der sansynligvis er uskyldigt.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

jeg har en stor vandcyste . . .
Forfatter: 
Dato:  23-04-2004 10:06
på str. med et stort hønseæg.
Jeg har haft den i mere end 15 år, og div. læger mener ikke at den behøver at blive fjernet.

Jeg bliver scannet ca. en gang om året, for lige at holde øje med "skidtet".

Af og til har jeg meget ondt, der er også tit kludder i mine "perioder", men lægen siger at det sikkert ikke er vandcystens skyld.

Jeg er blevet tilbudt en operation, men tager kun imod tilbuddet hvis jeg er sikker på at det vil hjælpe.

Du blev sikkert ikke klogere af min besked, så jeg vil også gerne vide mere om cysten, så jeg følger lige denne tråd i de næste par dage.

mvh Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Hvis det
Forfatter: 
Dato:  23-04-2004 10:09
er en vandcyste, så skal du have foretaget en kikkertoperation. Det er ret så smerte frit. Det eneste er, at man skal i fuld bedøvelse (hvilket jeg faktisk ikke syntes var så slemt alligevel).
Jeg fik lavet et lille hul i navlen og 3 langs bikinilinien. Navle-aret akn man overhovedet ikke se, og de 3 andre sidder godt nok lige over hårgrænsen, men jeg er sikker på, at de også forsvinder.

Jeg skulle også have fjernet en vandcyste, men ved nærmere undersøgelse, fandt de ud af det var en dermiod (staves?). Det kaldes populært en tvilling. Min var 12 cm gange 7 cm, lægen sagde at jeg ville være i næsten 4 måned, hvis det havde været en graviditet.

Den sad på højre æggestok, så risikoen var der, at de måtte tage den med. -Men de lod den sidde.

Jeg har klaget over underlivssmerter i godt 5 år og et var et sidste forsøg, der endelig gav resultat. Det sidste år havde jeg også nogle ekstreme jeg igennem underlivet. En gang gik jeg direkte i gulvet pga smerter. Men det varede kun et par sekunder også var det overstået.

Desværre, viste det sig, at jeg havde kræftceller i cysten, så jeg skulle ind en gang til og have fjernet æggestokken og leder plus have taget biopsi af de fleste indvendige organer (hvlket resulterede i mærkelige blå mærker overalt på kroppen). Den op. var lidt slemmere, og det tager en del længere tid at komme over den (døjer stadig med koncentrations besvær og ekstrem træthed), men smertemæssigt meget nem at klare (ok, jeg ville lyve hvis jeg ikke sagde de første 3 dage efter op'en ikke var slemme).

Sådan som jeg fik det forklaret, så er det yerst sjældent at de finer andet end vand i cyster og det er en rutine operation får dem. Man er indlagt 3 dage: dagen før op'en og frem til dagen efter. Man fungere rimelig normalt efter en uges tid.
Mvh. Tine
Nu også med hjemmeside

Se den her!
*stifter og æresmedlem i FHS, fiskehviskernes klub*
vi udøver og træner med FMS
0
0
Svar på denne tråd

cyste....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2004 10:20
for 18 år siden fik jeg fjernet en blodcyste.. dengang var det et bikinisnit og en lille uge på hospitalet.. jeg har ikke haft gener af det siden.. men smarterne er da heldigvis væk, de var så kraftige at jeg besvimede af det... hæhæ vagtlægen mente at det var kraftig ægløsning... wow mand

Sussie

Check vores hjemmeside - Linedance,westernridning og hygge i Fuglebjerg
Dancing Joyriders :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider