er en vandcyste, så skal du have foretaget en kikkertoperation. Det er ret så smerte frit. Det eneste er, at man skal i fuld bedøvelse (hvilket jeg faktisk ikke syntes var så slemt alligevel).
Jeg fik lavet et lille hul i navlen og 3 langs bikinilinien. Navle-aret akn man overhovedet ikke se, og de 3 andre sidder godt nok lige over hårgrænsen, men jeg er sikker på, at de også forsvinder.
Jeg skulle også have fjernet en vandcyste, men ved nærmere undersøgelse, fandt de ud af det var en dermiod (staves?). Det kaldes populært en tvilling. Min var 12 cm gange 7 cm, lægen sagde at jeg ville være i næsten 4 måned, hvis det havde været en graviditet.
Den sad på højre æggestok, så risikoen var der, at de måtte tage den med. -Men de lod den sidde.
Jeg har klaget over underlivssmerter i godt 5 år og et var et sidste forsøg, der endelig gav resultat. Det sidste år havde jeg også nogle ekstreme jeg igennem underlivet. En gang gik jeg direkte i gulvet pga smerter. Men det varede kun et par sekunder også var det overstået.
Desværre, viste det sig, at jeg havde kræftceller i cysten, så jeg skulle ind en gang til og have fjernet æggestokken og leder plus have taget biopsi af de fleste indvendige organer (hvlket resulterede i mærkelige blå mærker overalt på kroppen). Den op. var lidt slemmere, og det tager en del længere tid at komme over den (døjer stadig med koncentrations besvær og ekstrem træthed), men smertemæssigt meget nem at klare (ok, jeg ville lyve hvis jeg ikke sagde de første 3 dage efter op'en ikke var slemme).
Sådan som jeg fik det forklaret, så er det yerst sjældent at de finer andet end vand i cyster og det er en rutine operation får dem. Man er indlagt 3 dage: dagen før op'en og frem til dagen efter. Man fungere rimelig normalt efter en uges tid.
Mvh. Tine Nu også med hjemmeside Se den her!*stifter og æresmedlem i FHS, fiskehviskernes klub* vi udøver og træner med FMS
|