Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvilken bank til studerende ?
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 18:07

Jeg er ikke tilfreds med min bank (Nordea) og overvejer MEGET kraftigt at flytte til en anden bank.

Jeg er som sagt studerende, og kaster derfor ikke omkring mig med penge :-P

Jeg skal i praktik til sommer (= flere penge), og vil i mellemtiden gerne have en kassekredit for at klare udgifterne.

Men banken vil på nuværende tidspunkt ikke give mig en...
Jeg kender andre der har skiftet fra en anden bank til Nordea, og de har fået en stor kassekredt uden nogle problemer.
Det sker at jeg engang imellem trækker over, og netop derfor tænkte jeg at det ville være smart. Pengene er dog altid blevet rokeret (har flere kontoer) eller sat ind inden for rimelig tid.

Noget andet der undrer mig er, om banken må "rokere" om på ens penge uden tilladelse fra en selv ?
Også selv om der er overtræk ? Jeg troede faktisk at de skulle kontakte en først ?
Men bankdamen talte udenom, og sagde at jeg jo også overtrak på kontoen. Skulle det at jeg har gjort noget forkert gøre det ok for dem ?!

Men søger gode og dårlige erfaringer med de forskellige banker. Hvilke er mest "studievenlige" ?

Håber på nogle gode råd :-D

0
0
Svar på denne tråd

Du har skrevet under...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 18:27
... på ved oprettelse af de forskellige konti, at banken til hver en tid på modregne, når der opstår overtræk.

Så nej - banken skal ikke kontakte dig først ved overtræk.

Hvis du har haft mange overtræk gennem en længere periode (overforbrug?) og dit rådighedsbeløb måske er meget lille (det er det jo som regel for en studerende), så kan banken ikke tilbyde en kassekredit, da det så ser ud som om, at den "bare" skal finansiere et overforbrug og så er du og banken jo lige vidt.

Nogen banker har specielle studieordninger, men jeg kan ikke huske hvilke.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa..