Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvilken bank til studerende ?
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 18:07

Jeg er ikke tilfreds med min bank (Nordea) og overvejer MEGET kraftigt at flytte til en anden bank.

Jeg er som sagt studerende, og kaster derfor ikke omkring mig med penge :-P

Jeg skal i praktik til sommer (= flere penge), og vil i mellemtiden gerne have en kassekredit for at klare udgifterne.

Men banken vil på nuværende tidspunkt ikke give mig en...
Jeg kender andre der har skiftet fra en anden bank til Nordea, og de har fået en stor kassekredt uden nogle problemer.
Det sker at jeg engang imellem trækker over, og netop derfor tænkte jeg at det ville være smart. Pengene er dog altid blevet rokeret (har flere kontoer) eller sat ind inden for rimelig tid.

Noget andet der undrer mig er, om banken må "rokere" om på ens penge uden tilladelse fra en selv ?
Også selv om der er overtræk ? Jeg troede faktisk at de skulle kontakte en først ?
Men bankdamen talte udenom, og sagde at jeg jo også overtrak på kontoen. Skulle det at jeg har gjort noget forkert gøre det ok for dem ?!

Men søger gode og dårlige erfaringer med de forskellige banker. Hvilke er mest "studievenlige" ?

Håber på nogle gode råd :-D

0
0
Svar på denne tråd

Du har skrevet under...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 18:27
... på ved oprettelse af de forskellige konti, at banken til hver en tid på modregne, når der opstår overtræk.

Så nej - banken skal ikke kontakte dig først ved overtræk.

Hvis du har haft mange overtræk gennem en længere periode (overforbrug?) og dit rådighedsbeløb måske er meget lille (det er det jo som regel for en studerende), så kan banken ikke tilbyde en kassekredit, da det så ser ud som om, at den "bare" skal finansiere et overforbrug og så er du og banken jo lige vidt.

Nogen banker har specielle studieordninger, men jeg kan ikke huske hvilke.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 19:59

Jeg skiftede for lidt over 1 år siden fra arbejdernes landsbank til Jyske Bank, og det har jeg ALDRIG fortrudt..

JEg er også studerende, og havde i forvejen en kassekredit på 20.000 kr. Det var ikke noget problem overhovedet.. jeg måtte endda beholde mit dankort, hvis jeg havde lyst.. valgte dog selv at sige nej tak..

har så i min uddannelse været i praktik, bl.a på ærø sygehus i 2,5 måned. i den periode var det derofr ikke muligt at tjene de ekstra penge, jeg normalt gør.. Så satte vi da bare kassekrediten lidt op, så jeg kunne klare mig igennem uden arbejde i den tid..

Vil helt klart anbefale Jyske Bank.. ved ikke hvor du bor, men er der en Jyske Bank, så tag ned og få en snak med dem.. de er meget meneskelige, og har stor forsåelse for, at man er studerende.

knus fra Monica.
0
0
Svar på denne tråd

sydbank
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 20:17
har en speciel konto for studerene med mulighed for lån og kassekredit.
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

banker.....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 20:23
er et personligt valg.... svært at råde...

jeg har altid prøvet at holde mig til lokalbanker, har haft 3 banker i alt...

Næstved Diskontobank = meget stor tilfredshed

Sydbank =

Lokalbanken Nordsjælland = Meget tilfreds

Hvad med Amager Banken ?

Tag på et Bank raid, se hvad de kan tilbyde, og se hvilken rådgiver du bedst kan lide...

Hyg
Anders

Comfort the disturbed.
Disturb the comfortable.

0
0
Svar på denne tråd

Som SU-studerende
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 20:36
er Forstædernes bank den med de bedste renter i KBH området. Det er ihvertfald resultatet af en undersøgelse i Handelshøjskolens blad får et par numre siden.
Jeg er i en nu, og får godt 2% (!) i renter. Danske bank grinee af mig da jeg fortalte at jeg da også ville have så meget i rente og de sagde at det var svinddel og pakket ind i gebyrer. Tja, jeg har ikke betalt et gebyr endnu og jeg fik skam, på trods af min dårlige økonomi, en slat penge udbetalt.

At de ikke har hævemaskiner på hvert et hjørne, tænker jg ikke på. Og servicen er i top. -Ihvertfald langt bedre end Danske bank!
Mvh. Tine
Nu også med hjemmeside

Se den her!
*stifter og æresmedlem i FHS, fiskehviskernes klub*
vi udøver og træner med FMS
0
0
Svar på denne tråd

Den Danske
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 20:58
Bank er under AL kritik! -Siger jeg der fortsat har Den Danske Bank. -Skal lige tilføje at du skal have en fantastisk god økonomi for at skifte til sådan noget som Basisbank som er rent internet baseret. Grunden til at man skal have en tæske god økonomi er at de ikke vil miste penge!

Som de andre skriver lav et raid rundt til forskellige banker og se hvem du kan li' og hvem der VIL ha' dig.

Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.

Sommerhus sælges
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 21:13
ENORMT glad for Sydbank.

Deres løsninger til studerende er helt iorden og jeg har med fordel kunne blive i min bank gennem min uddannelse med en U-konto.

Men det er jo smag og behag hvad man vælger. Mit forslag er at tage rundt til de forskellige og finde dig en god rådgiver og bank. Det tager lidt tid men vi taler trods alt om nogen der skal "holde øje" med dine penge.

Kirsten

*Se min dejlige, smukke pruhest i min præsentation!*
0
0
Svar på denne tråd

forstædernes bank
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 21:19
Jeg havde også Forstædernes bank mens jeg boede i KBH og var på SU. Da jeg flyttede var den dog ikke meget bevendt, da det ikke lige var deres område at låne penge ud til landbrug 8-).
Men så længe man er på SU, så er den rigtig god.
0
0
Svar på denne tråd

sydbank
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 22:23
plejer faktisk at være nogenlunde meneskelige (altså af en bank at være)
0
0
Svar på denne tråd

Sydbank
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 07:50
Jeg har osse Sydbanks U konto og jeg har ikke haft nogen problemer og kasse krediten fik jeg samme dag jeg åbnede kontoen.Jeg syntes Sydbank er en rigtig god bank og de er flinke og hjælpsomme.Og så er renten på kasse krediten til at leve med.

Sydbank u-konto
0
0
Svar på denne tråd

thumbs up for
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 08:21
Sparekassen Kronjylland herfra...

De er gode og forstående over for studerende

Hilsen
-Matilde og Snigerdyret :-D-

0
0
Svar på denne tråd

Forstædernes Bank
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 14:22
Jeg brugte Forstædernes Bank, da jeg boede i KBH. Rigtig gode forhold for studerende. Gratis visa-kort, gratis webbank, mulighed for at få kassekredit op til 15.000 kr. uden spørgsmål (4,75 i rente !!!!!). Ingen oprettelsesgebyr. Og mere. www.forbank.dk
B8
0
0
Svar på denne tråd

Har nu gode...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 14:47
...erfaringer med DDB.
Da jeg i efteråret af forskellige grunde blev nød til at flytte tilbage til aalborg fra Sjælland, gik jeg til min rådgiver i Slagelse for at høre hvad mine muligheder var for en kassekredit. Jeg havde regnet på jeg skulle bruge ca 25000 ialt, men for en sikkerheds skyld mente hun nu jeg skulle få den på 30 - hvis nu der kom noget jeg ikke lige havde regnet med.

For et par måneder siden fik jeg en tandlægeregning på næsten 5000, igen intet problem at forhøje.

Nu har jeg fået ny rådgiver i Aalborg - igen det sødeste og mest forstående menneske. Jeg har så pt. dyrlægeregninger for næsten 5000, og denne gang er de igen til at snakke med (skal dog arbejde i en måned i sommerferien hvor jeg får ca 15000 udbetalt, så selvfølgelig har jeg givet lovning på at hovedparten af dem går til kassekreditten).
Jeg er meget begejstret for DDB, men det skal nu også siges at jeg til enhver tid overholder mine aftaler med dem - både mundtlige og skriftlige - og skulle aftalerne ændre sig fra min side, giver jeg altid besked om det.
Selvfølgelig kunne jeg have rendt ind i en rådgiver jeg ikke kunne snakke med, men så må man jo bare finde én man er på bølgelængde med. Og havde jeg ikke kunne finde én i aalborg, havde jeg beholdt hende i Slagelse.

Men held og lykke i din søgen.

Rikke L
hesteterapeuten.dk

"At turde er at miste sig selv for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid"
Søren Kierkegaard

Se de nye billeder i min præs fra mit seneste fotojob
0
0
Svar på denne tråd

Danske Bank
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 15:10
Med de rigtig store banker er det ikke selve banken, men mere et spørgsmål om man får en god rådgiver.

Jeg havde en masse kreditkort (magasin, diners osv) og købt tv + video på afbetaling, og den gæld ville jeg gerne samle hos min bank - i alt ca. 100.000 kr.

I min egen afdeling af Danske Bank, kom jeg til møde hos en filipensbefængt elev, som var 10 år yngre end mig selv. Og at skulle sidde og forklare ham hvorfor jeg ville have pengene var ikke nogen fornøjelse. Specielt fordi jeg vidste, at han bare var sendt ind for at give mig afslag. Alligevel insisterede han at få forklaring på hvorfor jeg ville låne pengene. NAR! :-) Og her havde jeg været kunde i 13 år!!!

Vi gik så til min mands afdeling også Danske Bank og talte med hans rådgiver. Ingen problemer med at låne pengene. Jeg skulle bare klippe kortene over og love, at jeg ikke ville oprette flere før gælden var betalt.

Som sagt så gjort - vi fik lånet og betalte det af på rekordtid.

Hilsen
Lotte

Vil du lære at dykke. Se her: www.nolimitsdiving.dk
0
0
Svar på denne tråd

Kreditbanken
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 15:43
Tja, som overskriften siger, så er mit personlige hit Kreditbanken. Men de har altså ikke filial i KBH, kun hernede i det dejlige Sønderjylland. Jeg havde tidligere S(n)ydbank, har en onkel, der er direktør der, så det har alle dage været et naturligt valg for hele familien. Men da jeg på et tidspunkt var kommet i noget af en katepine og gerne ville forhøje mit lån fra 5000 til 10000, fik jeg den besked, at når jeg ikke længere havde min børneopsparing som sikkerhed, ville de ikke låne mig flere penge! Ok, havde forstået det, hvis det drejede sig om 100.000 eller hvis jeg på nogen måde havde misligeholdt mit lån, men ingen af delene var på tale her, såeh... Tja, jeg blev så gal, at jeg smed røret på og marcherede ned i Kreditbanken her i Sønderborg, hvor jeg ikke bare kunne låne de 5000, jeg bad om, jeg blev endda spurgt, om jeg ikke ville have mere... Har haft banken siden (7 år) og har aldrig fortrudt. De lever virkelig op til sit navn. Hvis jeg akut står og mangler penge, som da jeg skulle til Herning (hmm...), er der aldrig nogen problemer, der bliver ikke engang spurgt til, hvad man skal bruge pengene til.
Min generelle opfattelse er, at man skal holde sig fra de store banker. Der er for mange gebyrer, og betjeningen er ofte for upersonlig og uhøflig... Specielt når man står som fattig studerende og bare lige skal bruge 200 kr i overtræk, så man kan klare den sidste uge inden man får S.U...
Er der sikkert menge, der kan nikke genkendende til...
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 16:18
altså også det handler mest om hvilken rådgiver man har og hvorvidt de opfatter en som en "god kunde".

Både mig og min kæreste er studerende og har begge 2 Nordea og der har aldrig været nogen problemer med at få kassekredit/Lån osv.

Vi blev på et tidspunkt indkaldt til møde i banken fordi vores budget konto var i underskud hver måned, men da vi sagde at det egentlig bare var fordi at vi lige var flyttet for et par måneder siden og huslejen så var steget, men vi ikke lige havde fået ændret beløbet der blev sat ind, ja så var der ingen problemer. Han ændrede det der blev sat ind på budget kontoen, forhøjede min kærestes kassekredit og gav mig en også. Han kiggede vores forsikringer igennem og tjekkede at de nu også dækkede alt hvad vi havde brug for i den nye lejlighed, ændrede det der skulle ændres og ordnede det hele med forsikringsselskabet.

Vi er altid blevet behandlet pænt af Nordea.

MVH Line

:-) Jeg leder med lys og lygte efter vores gamle heste/ponyer, så slå et smut forbi min præsentation og se om der er nogen du kender :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider