Nu ved jeg jo ikke, om det er af samme årsag, som ved mig, men mit umiddelbare bud er, at du skal en tur til fysio og få nogle rigtig gode øvelser der. Jeg har selv hypermobile led, hvilket bl.a. udmønter sig i, at mit korsben går af led. Af samme årsag bruger jeg ikke penge på kiroprakter, da det er jo kun et spørgsmål om tid, før det går galt igen. Desuden har hypermobile led ikke særlig godt af at blive "knækket" på plads, det er i hvert fald, den besked jeg fik fra både læge og fys i sin tid. Min fys har givet mig øvelser, som styrker mavemuskulaturen. Det skal den fordi, når ikke leddet kan holdes på plads bagfra af mine ellers ret så stærke rygmuskler, så er man nødt til at få stabiliteten forfra. Jeg ville gerne anbefale dig min fys, men der er nok lidt lang vej til Sønderborg for dig...

Udover fysioterapi bruger jeg også min veninde, der er uddannet massør og i gang med at uddanne sig til akupressør, det synes jeg også er rigtig godt, især at få masseret hele "understellet" dvs ben, baller og lænd.
Men et godt udgangspunkt er altid er prøve det en gang, virker det ikke, så prøv det næste, det er jo forskelligt fra person til person, hvad der virker.
Ridemæssigt har jeg haft stor glæde af en gele seat-saver, der tager en del af for de stød, man nogle gange kan få på hesteryg.
Jeg går ud fra, at du har været ved din læge allerførst, ellers kunne det jo være en god ide, evt besøge ham igen, og høre, hvad der er af andre muligheder...
Held og lykke