Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Op under neglen (auuuv!)
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 15:09
Jeg har fået en splint op under neglen på min langemand :{-( :{-( :{-( :{-(

det gør oondt. Lige da den havde boret sig derop forsøgte jeg med en pincet at tage den forsigtigt ud. Dette resulterede i at jeg fik knap ½delen ud, mens den sidste rest sidder langt opppe under neglen og er umuligt at komme til.

Hvordan får man det ud :{-( ?? (muntre forslag om at flå neglen af og vaske grundigt afvises venligst men bestemt) >:-(

kloge mennesker derude - kom med jeres forslag inden der går alt for meget betændelse i fingeren :{-(

ane

Det er altid for tidligt at give op
0
0
Svar på denne tråd

Sæbevand
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 15:19
masser af varmt sæbespånevand - ikke brun sæbe. Sid med fingeren i vand så længe at du får en væmmelig opvaskehånd. Så er hud og negl så blød at du gerne skulle kunne få fat på sjoveren. Klip evt neglen helt ned - helst lidt længere end ned.

Er du sikker på at der sidder splint tilbage - at det ikke "bare" er 'nas' fra splinten?

Det gør bare så modbydeligt ondt at lave sådan et stunt :(

mvh PiaR

quantum in me fuit.
Stutteri Montana

0
0
Svar på denne tråd

piv piv
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 17:42
Tak for rådet (y)

det må jeg prøve. Jeg er ret sikker på at der sidder splint tilbage under neglen, jeg fik den ikke ud med pincetten. Håber den kan komme ud snart. Jeg har klippet neglen så langt ned som jeg kan uden at det gør ondt, men splinteresten er stadig uden for rækkevidde :-(

øvbøv - hvorfor er jeg altid så klodset

Ane
0
0
Svar på denne tråd

ane.......
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 17:54
hvis du ikke kan få den ud, så må du en tur på skade-stuen.... det lyder godt nok ret så ubehageligt... sidder her og krummer tæer ved tanken....

Hyg
Anders

Comfort the disturbed.
Disturb the comfortable.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis den
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 17:55
ikke kommer ud ved det råd ovenover, så vent et par dage til der kommer lidt betændelse - så kan du presse den ligeså nemt ud :)

Hilsen Rikke

Min søsters store dejlige vallak er til salg for kun 25.000 - se på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Det kan man jo
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 17:57
for det meste - lige så nemt som at smutte en mandel :D

mvh PiaR

quantum in me fuit.
Stutteri Montana

0
0
Svar på denne tråd

Flis/splint
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 18:15
Jeg render også selv rundt med en splint/flis - dog ikke i fingeren ligesom dig, men i låret..

Jeg fik at vide at den kom ud af sig selv efter 3 dage, men den er ikke "dukket ud" endnu, så det sidder nok og hygger sig :-P

Den har siddet i mit ben omkring 5 uger, og der er ingen læge der får lov til at "rode" i mit ben. Hvis den ikke selv kommer ud, skal jeg nok selv hive kniv og pincet frem ;-)

Driv ikke en hest med hug
men med havre

Knus Rikke & Bianca

0
0
Svar på denne tråd

smutte den?
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 18:18
altså jeg kender godt metoden, den er jo super til almindelige splinter.. men hvordan 'smutter' man en splint under neglen? man kan jo ikke rigtig klemme sammen om den ?:-) ?:-)

forklaring ønskes :-D

ane

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle far
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 19:01
brugte en synål til at fiske splinter ud med, det samme gør jeg. Man skal lige holde nålen over en flamme først, så den er steril. Min far brugte en finmekanisk lup (fiks lille dims), selv bruger jeg en almindelig.

Men ja, masser af varmt sæbevand (håndsæbe kan bruges i mangel af spåner), det er også godt mod betændelse.

Apropos splinter og den slags: Min bror fik engang en knækket nål ind i underarmen, og den begyndte at vandre, så den blev opereret ud af håndfladen. Hvis den ikke var blevet fjernet, så kunne han have fået en stiv finger.

Så pas lidt på med splinter, der ikke vil ud.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Der er splinter - og så er der splinter
Forfatter: 
Dato:  16-04-2004 12:09
altså, der er en forskel :-D

Ja, altså vi fik i sin tid at vide på skadestuen, at vi ikke havde været helt heldige med valg af behandlingsmetode, da vi havde behandlet et 'tilfælde af træ-splint' med badning i sæbevand. Træsplinter udvidder sig nemlig ;-D når de kommer i sæbevand. Og sidder dermed endnu bedre fast.

Er der tale om en stålsplint, er sæbevand derimod den helt rigtige behandlingsmetode.

Så jeg ville anbefale en tur på skadestuen for at få træsplinten fjernet.

Historien om 'vores' træsplint:
Vor yngste havde som lille (ca. 3 år) kravlet rundt på et gammelt havebord. Da vi senere skulle spise til aften, sad hun ikke helt stille og sagde noget med at det gjorde av. Den onde mor, mente ikke det kunne være så slemt og bad barnet spise videre :-*
Da barnet bagefter skulle bades og i seng, ku' jeg godt se, at der var noget rivende galt, der sad en splint i den ene endeballe og jeg satte resolut den unge dame i dejlig varmt sæbebad - hvor hun sad på knæ en halv times tid.
Men splinten ville ikke ud.

Så afsted til skadestuen, hvor lægen fjernede en over 2 cm lang splint, som var gået direkte ind i rumpen på det stakkels barn. AAVVVV. Og lægen fortalte, at det med at putte træsplinter i sæbevand, var en rigtig dårlig ide. Fik moderen dårlig samvittighed - YES.

Så afsted til lægen med umulige træsplinter.
De bedste hilsner,
Lotte K.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Er den
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 12:48
kommet ud nu, Ane? :-(

C
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.

Sommerhus sælges
0
0
Svar på denne tråd

sej splint
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 15:36
hø hø jeg sad lige og skrev et indlæg om at den ikke var kommet ud, men heller ikke gjorde ondt, men så tænkte jeg at jeg da lige måtte prøve en gang til og vupti :-) :-) - jeg fik den!!!! hurraaaa

tak for at du skrev det indlæg Céleste ;-) ;-)

Ane

0
0
Svar på denne tråd

Sender
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 13:01
straks et pust så fingeren bliver god igen *puuuuuuust* ;-D Dejligt at den endelig kom ud :-)

Céleste

Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.

Sommerhus sælges
0
0
Svar på denne tråd

He he ja "pust"
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 13:09
Kan kurere hvad som helst hos børn. :-) Nørdeleven blev som lille stukket af en hveps på øret, og jeg røg ind og hentede en frys-selv-is til at køle øret med og mindske hævelsen.

Men da ungen så isen, så var øret kureret straks. ;-)
Nå ja, den virkede vel ligeså godt indefra.

Jeg sværger nu stadig til sæbevand til splinter, også fordi, splinten alligevel suger fugt af betændelse og dermed bliver større. Med sæbevand er det da rent, og jeg synes, det er nemmere at få fat i splinterne.

"puuste"-hilsen (Y)

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider