Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Åh, nej! Pletter på mit bord
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 09:32
Jeg er dybt ulykkelig :-(

Efter påskefrokosten i fredags er der kommet pletter på mit spritnye, møgdyre, hvidlakerede spisebord :-(

Dum som jeg var lagde jeg ikke en plasticdug under så snapsen er trængt lige igennem den røde velourdug og sidder nu som røde pletter på bordet.

Jeg ville så mene at når bordet er lakeret så er der ikke noget der skulle kunne trænge igennem. Kan det passe?

Og hvordan filan får jeg bordet hvidt igen uden at skulle male det?

Kan jeg klage til forretningen over at det har taget imod pletter?
Eller skal jeg opgive og istedet prøve at behandle pletten?
Når først jeg har prøvet med et middel så kan jeg jo ikke længere klage...

Jeg er grædefærdig.... :(-(
Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

æhhh???
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 10:18
altså så vidt jeg ved er en lakering en lakering og der bør ikke kunne trænge noget igennem ej heller snapsepletter. Er det virkelig en lakering eller er det oliepigmentering? For er det oliepigmentering er det ikke så "solidt" som en lakering ellers er.

Jeg syntes du skal smide bordet tilbage i hovedet der hvor du købte det hvis det er en alm. lakering.

Er det en olielakering/pigmentering kan du nok kun forsøge at slibe det ned og håbe det ikke går for dybt og så omlakere.

jeg håber andre har bedre råd til dig!!

Logo, design, tegning m.m. udføres af freelancer. Se min præsentation for galleri, information og priser.

Er du papegøje ejer? Så kig på dette link for legetøj, bure, håndopmadede papegøjer og meget mere til både store og små!!

link-papegøje sager og prima service!
0
0
Svar på denne tråd

I brochuren
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 10:48
I brochuren inden vi købte det stod der at det er hvidlakeret så jeg går ud fra at det er en lakering ?:-)

Bordet vejer 100 år og en sommer så jeg går ikke ud fra at det bare er et laminat oven på noget krydsfiner. Det er heller ikke det der står under salgsbeskrivelsen.

Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

ud fra..
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 10:57
din beskrivelse er der vist noget galt og du bør nok henvende dig hvor du har købt det. Men jeg er ikke 100% sikker så jeg håber andre kommer på banen og be-eller afkræfter min påstand (bare så jeg ikke får sat dig i en pinlig situation i tilfælde af jeg tager fejl)

Øv altså hva :/

Logo, design, tegning m.m. udføres af freelancer. Se min præsentation for galleri, information og priser.

Er du papegøje ejer? Så kig på dette link for legetøj, bure, håndopmadede papegøjer og meget mere til både store og små!!

0
0
Svar på denne tråd

Ærgerligt
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 11:31
Hejsa!

Samme nummer har jeg lavet....en rød velourdug på et malet bord....her var det så altså bare en fondue (en gæst..et barn, havde tippet spritbrænderen for bare liiige at kigge!!) og så gik der ild i dugen da jeg satte ild til. Det blev slukket med den nærmeste sodavand :-P, men nåede altså...udover brændemærket, at farve bordet rødt fra velourdugen.

Producenten kan simpelthen ikke stilles til last, fordi man er uheldig. Selv om bordet er lakeret, tager det jo imod farve, f.eks fra en tuschpen, kuglepen m.m. og altså også farven fra en våd dug, hvis man er uheldig. Og netop snaps, sprit m.m. er jo "opløsningsmidler", som kan trække farve ud, især af "dårlige farvninger", altså ikke kogefaste farver, som der f.eks. er i en velourdug.

Men jeg ville gå til en maler..en farvehandler el. lign, og spørge om et godt råd. Måske han har et?

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Dorte...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 11:35
øj ja det var godt tænkt at snaps jo faktisk er kradse sager...stakkels dig Tina...det ser skidt ud:/

Men mon ikke du også vil kunne købe en rigtig god hærdespray maling. Det er nemt og bliver meget ensartet, så du kan redde dit bord?

Og så husk plastikken næste gang ikk´ bare for at jokke i det;) *løber ud af tråden i en fart inden Tina dasker mig een*

:-P

0
0
Svar på denne tråd

Henvend dig
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 16:04
Hvor du har købt bordet og spørg, hvad du skal gøre, inden du selv kaster dig ud i noget.

Jeg ville mene, at et lakeret bord burde kunne stå for en snaps, da snaps bare er sprit i en lidt anden udgave. Jeg har da sprittet min lakerede reol af nogen gange, det skete der ikke noget ved. Sprit er et opløsningsmiddel, men ærlig talt- et bord, der ikke kan stå for en snaps? Det skal måske blot stå til pynt?

Og så vil jeg lige sige: Spånplader er *tunge*, mit pcbord er lavet af lamineret spånplade med bøgekanter, det vejer pænt til, men massivt træ er det ikke.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Ikke snapsen, men farven
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 16:44
Hejsa!

Det er ikke snapsen et lakeret/malet bord tager skade af, men den farve den kan trække ud af en ikke farveægte dug. Hvis man så heller ikke har opdaget at der er spildt, ja så kan den jo ligge i timer og afgive farve. Og velourduge ER slemme til at smitte af.

Men salmiakspiritus eller grundrens kan måske tage det af?

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Salmiakspiritus tager
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 16:54
ihvertfald lakken med af! Jeg har brugt det til at afrense et teaktræsbord for lak. Så det vil jeg ikke eksperimentere med.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Oplvevet det samme...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 08:00
Jeg har oplevet noget nær det sammen engang, her var det våde serpentiner nytårsaften, der var skyld i, at det fine hvidlakerede sofabord pludselig fremstod i mulit-colour... Her var der desværre ikke andet at gøre end at ofre en tur til en møbelsnedker, hvor bordpladen blev slebet ned og omlakeret... :-( Heldigvis var det ved en venindes far, så det blev ikke så dyrt.
Såeh... Gang i telefonbogen, tror ikke, der er andet at gøre. Men hvis du skulle være så heldig at få butikken til at betale for dig (hvad jeg tror er umuligt), så skal de i hvert fald se skaden før...
Pøj-pøj med det!
0
0
Svar på denne tråd

det er noget rod
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 09:10
forsøgsvis kunne du da prøve en sjat vanish oxi action det kunne da være, jeg ville jo heller ikke gå af vejen for en gang klorin, men spørg lige hvor du har købt det, de har måske hørt det før, jeg tror nu at farven er trukket ned i det øverste lag maling, og det er svært at komme til livs, salmiakspiritus bør ikke opløse lakken, men det affedter enhver glat overflade, og er forøvrigt sikkert ikke særlig virksom overfor din røde plet, til gengæld skal du slet ikke komme i tanke om hverken acetone eller celulosefortynder, da det vil opløse det øvre lag, og gøre bordet mat med det samme.
uanset hvad du kommer i tanke om, så prøv på undersiden af bordet ,så du kan se hvad du går ind til.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 09:33
Tak for alle de gode forslag :-)

Nej jeg tror heller ikke der er noget at hente i butikken.

Jeg vil prøve med enten Vanish eller klorin og så vil jeg tage et smut ned til den lokale materalist og høre om han har nogle gode ideer :-)

Ellers må jeg gå den tunge vej til snedkeren og vare den erfaring rigere...

Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

Vi var også uheldig med
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 10:52

et nyt bord engang, og vi klagede til forhandleren og fik et nyt bord... SÅ det kan godt betale sig at klage... Farven ned i lakken, er fordi producenten bruger en for billig lak i forhold til, hvad bordet skal kunne holde til... :)

Nu havde vi også den fordel, at Chris på daværende tidspunkt selv var på lakgangen på en møbelfabrik, så han vidste lige hvilke knapper han skulle trykke på i forretningen... :) :) :)

SÅ bare ned og klag over en elendig gang lak, på et ellers dyrt nok bord... :) :) :)

M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!" :-D

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

For sent, Else
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 13:16
Nu er det for sent at klage for jeg har behandlet pletten.

Jeg købte noget sprit eftersom der jo er sprit i både snaps og sprittuscher og jeg ved at sprit kan fjerne sprittusch så jeg prøvede.

Jeg vil ikke sige det er gået helt af, eller også er det mig der har røde pletter på hornhinden, men det er næsten utydeligt, heldigvis :-)

Og så vil jeg lige følge Isa´s råd om plastic under dugen fremover ;-D

Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

hihi....
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 14:20
godt du fik den klaret :) meget kan man sige om moderne teknologi men halleluja for plastik ;) *g*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider