Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Liggetøring af strikbluser-hvordan gør I?
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 21:02

Ja som overskriften siger, hvordan liggetørre i jeres tøj?
Jeg kom i tanke om det igår da jeg stod og vaskede tøj. Min kæreste har 3-4 strikbluser som skal liggetørre. Jeg plejer at ligge dem på et håndklæde og så kan de ligge der og tørre, men for h... de fylder jo godt op.
Jeg tænkte på om man ikke godt lige kunne give dem en lille tur i slyngen (bare lidt >o< ) efter vask, eller er det en meget dårlig ide? For det er jo mok ikke så godt at proppe dem i tørretumbleren, og vi har desværre ikke tørreskab.
Hvordan gør i? De bliver jo dobbelt så lange hvis man hænger dem på bøjle..

0
0
Svar på denne tråd

prøv du bare
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 21:08
at give dem en tur i slyngen :-D

-så har I en glimragende hængekøje bagefter ;-D

Jeg har et vinge-stativ inde som jeg breder trøjerne ud over og da vi har en god varme herinde kan jeg sagtens hænge noget tøj alm på klemmer nedenunder uden at det kommer til at lugte af fugt :-)

og det fungerer fint!

Jo mere håndklæde du pakker trøjen ind i jo længere tid tager det om at tørre, evt kan du hænge dem over en stoleryg op ad en radiator så går det lidt kvikkere med at tørre og det fylder ikke så meget :-)

-ellers må du fortælle kæresten at striktrøjer kun er til fint brug dvs 2-3 gange om året :-D -og at han iøvrigt selv skal vaske og tørre dem når han har haft dem på :-D

June

En kujon er en der tænker med benene i farlige situationer

0
0
Svar på denne tråd

Ruller
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 21:11
Hejsa.

En god stak aviser bredt ud i blusens størrelse, derefter et håndklæde. Trøjen lægges pænt, et håndklæde mere lægges på, ærmerne foldes pænt ind over håndklædet og det hele rulles sammen til en pølse.

Efter ½ døgns tid rulles de ud og hænges til tørre...en let trøje på bøjle, tunge trøjer over en stoleryg eller bredt ud på tørrestativ.

Skal det gå meget hurtigt med at tørre, kan man skifte aviser og håndklæde ud efter 1 times tid, "gi' den tørt på igen og efter et par timers tørring igen brede den ud.

Håndklæderne kan efter tørring sagtens anvendes.

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 21:38
Jeg tror jeg vil prøve det med at rulle. Vi har godtnok også et tørrestativ med vinger, der er bare ikke plads nok, og vi får det meget hurtigt meget fugtigt i en lille et værelses :-(
Han bliver nok ikke så glad for hænkekøjer, vi har hverken plads, eller kroge i vækken og i øvrigt har vi en ganske udemærket seng (og så sover jeg helst på maven) ;-D
Og han er skam flink til at hjælpe, vi er somregel to til at vaske. Jeg har bare lidt mere tålmodighed end ham, og så er jeg nok også lidt mere sart med hvad der sker med mit tøj. For hans skyld kunne vi nok godt putte det i tørretumbleren og så bare hive lidt ekstra i det, når det er tørt :-P
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 22:21
at trykke så meget vand ud som muligt- *ikke* vride/trække. Så rulles trøjen ind i to badehåndklæder, og jeg trykker på pølsen igen.

Derefter kan trøjen bredes ud på et andet håndklæde og tørre på et vingestativ. Eventuelt kan den rulles ind i to nye håndklæder- men så skal den op at hænge på bøjle næste dag. Gerne de oppustelige. Evt med en klemme eller to i en søm, hvis det er en tyk sweater.

Det er frygteligt upraktisk, så jeg har ikke ret meget tøj, der skal dryp-/liggetørre, vi får bare *mere* fugt i hytten, og der er alt rigeligt.

Livet er for kort til upraktisk tøj.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

jeg centrifugerer altså
Forfatter: 
Dato:  05-04-2004 12:33
både mine og kærestens! Der er både billigere, dyrere og hjemmestrikkede i mellem.
Det er fortrinsvis rene uldtrøjer.. Efter centrifugeringen lægges de på tørrestativ ovenpå et badelagen- de er tørre på en halv dag...
Der er ingen garantier, men prøv det da på en af de knap så lækre trøjer..

Mvh
Ditte
0
0
Svar på denne tråd

Hans trøjer
Forfatter: 
Dato:  05-04-2004 15:13

er 100% bomuld, har det noget at sige?
0
0
Svar på denne tråd

Bomuld bliver
Forfatter: 
Dato:  05-04-2004 15:34
bare længere og længere, så det skal behandles med en vis varsomhed. Anbefales det, at trøjen liggetørres, så skal du gøre det.

Ellers vasker jeg uldne trøjer på skåneprogram med skånecentrifugering, og det overlever de fint- også uden at liggetørre. De skal så lige trækkes i facon, ved at man forsigtig(!) tager fat i skulderen og den diagonale nederste kant- og så i den anden side. Ærmerne må man *ikke* trække i.

Er du i tvivl, så følg *altid* vaskeanvisningen på tøjet eller garnet.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider