Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

"hegnsfaste" miniatureheste grrrrrrr
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 12:26
Har en "hegnsfast" miniaturehoppe (dette var ihvertfald hvad ejeren fortalte da jeg fik hende ud!) Ja hegnsfast og min bare......... Har lige brugt en ½ time på at jagte kræet rundt på 2,3 hk efter at jeg konstaterede at hun har tromlet væggen ind til boksen og rendte rundt ude i haven.... nå hun blev lukket over på marken med hingsten og jeg skulle lige over og hente de to andre og lukke en stor hest ud af boksen! Fint nok, da jeg kommer hen for at hente de små, hvem står så nok så frejdigt og undersøger foderspande???+ YES Tina!!!!! Hingsten benede frem og tilbage ovre på folden og vrælede som en åndsvag..... Fik fat i Trunte og Paw men næøhhhhhh nej ikke om det passede dronningen at komme hen og blive trukket over til de andre NIKSEN, mor skal sgu ha noget motion!!! Så hun begyndte at spurte rundt på foldene (hun kan komme under hegnet hvis hun bare sænker hovedet lidt og render stærkt mærker hun åbenbart ikke noget! Hegnet er oprindeligt beregnet på de store heste og ikke små fiser på 83 cm i stang) Jeg får de andre over på folden, hingsten render stadig forvildet rundt, Trunte tager opstilling ved leddet og ser ulykkelig ud, de store undre sig på den anden side af vejen over hvad der foregår, Tina render som en åndsvag og mig bagefter, man kalder med den mest indsmigrende stemme man overhovedet kan mobiliserer efter bare en kop morgenkaffe og ondt i ryggen, niks niks, så begynder man stadig med den indsmigrende stemme at overveje hvornår hun render igennem tråden og hvor og hvor mange lastbiler der kommer fræsende lige netop på DET tidspunkt som hun sikkert også lige skal "lege" med.... man spekulerer samtidig over hvornår de andre mister tålmodigheden derovre på den anden side og OGSÅ render igennem hegnet for nu har de jo fået vist hvordan det kan gøres!!!! og så ENDELIG får man fat i kræet (tror jeg vil omdøbe hende til Tina Houdini eller måske bare TRÆLS)og freden er genoprettet i første omgang (gad vide hvor længe det varer) Der er masser af græs på folden, masser af plads m.m. men det er åbenbart ikke godt nok, i lørdags vadede jeg rundt i TRÆSKO i ankeldybt vand for at få fat i hende og når man kalder på hende kan hun pludselig ikke huske hvad hun hedder!!! Hun lystrer ihvertfald ikke!!
I guder sikke en start på dagen, resten kan KUN blive bedre *GG*

mvh
Vipse

PS Men de er nu søde de små - billeder forefindes på præsentationen.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil finde en minidulle
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 13:04
til Min Smukke Ganger når han kommer hjem .

På den anden side så får man jo motion :-)Når de sådan løber " frit "

Må så bare " minisikre " folden med en lav tråd også .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 13:17
Tror efterhånden det er en god ide med fårehegn når man har sådan nogen små nogen, selv minisikre folde med tråd temmelig langt nede hjælper ikke, lørdag hoppede hingsten gennem trådene og der er altså ikke meget plads *G* Ellers må man bare sætte tråde op med ca 5 cm mellemrum??? Måske en ide *G*

Vipse
0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 13:20
kan lige forestille mig minidrengen komme fræssene mod hegnet for fulde gardine, hiver landingstellet op, kommer i gennem hegnet, slår landingstellet ned igen og så er den ude.

Mvh.
Enzo
0
0
Svar på denne tråd

hej enzo..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 13:23
Nahhhh det foregik ikke HELT på den måde, minidrengen stod længe med et spekulativt udtryk i hovedet over hvordan han nu taklede denne situation og så hopper man bare stille og roligt imellem uanset at må kommer trækkende med 2 af flokken og gjalder som en åndsvag for at få ham til at lade være *G*
Ja ja man keder sig ikke på landet!!!!!!! :-P

Vipse
0
0
Svar på denne tråd

selektiv hørelse
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 13:25
hehe det er vel hvad man kan kalde det

Mvh.
Enzo
0
0
Svar på denne tråd

måske snarere....
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 13:29
vil døv *G* Hun er blevet noget af en lille strigler hende hoppe og det smitter vist desværre af på junior kræet, på nogen områder er han lidt for lærenem *G*

Vipse
0
0
Svar på denne tråd

men du holder
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 13:40
jo af dem alligevel hehe men måske noget fårehegn ville være en god ide hehe

Mvh.
Enzo
0
0
Svar på denne tråd

en "almindelig" shetlænder...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 19:40
...opgiver ikke nabovisitterne uden god grund!
(for GitteL's to store westernheste SKULLE trues med tæv hver eneste uge! :-D)

En "god grund" var en el-tråd tyve centimeter over jorden...og een mere tyve centimeter højere oppe!
:-)

Så mon ikke, du skal sætte en 15-centimeters-tråd, en 30-centimeters og så liiiige en 45 centimetres ditto, for at holde den lille skid inde???
(i)

med venlig hilsen
atengstedt

Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd

bissetricks
Forfatter: 
Dato:  30-03-2004 21:58
og så lige et stykke ståltråd i grimen, så det stikker et stykke op mellem ørerne!!!!
Venlig hilsen Sprit.
0
0
Svar på denne tråd

gode råd.... *G*
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 13:56
har godt nok også overvejet en sprayflaske med vand på ryggen der holder pelsen fugtig *G* så kan det nemlig rigtig sige smæk problemet er bare at jeg altså tror damen har en telepatisk evne til at tælle slag fra den der transformator, så hun ved hvornår hun kan drøne igennem *G* men hun ser altså sjov ud når hun kommer spurtende på små korte tykke (pga vinterpelsen) ben og lige dukker hovedet, vipper med ørerne og vupti så er man igennem *GG* Ved godt at det er pædagogisk ukorrekt men hun er altså sjov *S*
Jo atengsted jeg har overvejet tråd hele vejen op, men på den anden side er jeg også lidt træt af at sætte tråd op, på den fold hun houdinier fra er der tråd temmelig langt nede, folden er lavet med henblik på de små, men engang imellem kan hun altså kravle på knæene for at komme under *GG* Lokalbefolkningen her har kunnet følge med i hvilke heste vi har fået bar eved at kigge på hegnet (gruer for når der kommer føl!!!), der er nemlig kommet flere og flere tråde på længerer og længerer nede *S*. Jeg har også overvejet det der halsbånd man engang kunne få til hunde, hvor man graver en tråd ned omkring det område hunden må gå på, de er bare så dyre (mener det er 3500,- pr halsbånd og dette ganget med foreløbig 3 uha uha) Det skal til Tina's forsvar siges at jeg ikke har måtte jagte hende (incl. lave boks) siden i mandags, kan være det har hjulpet *G*

mvh
Vipse

0
0
Svar på denne tråd

kravle
Forfatter: 
Dato:  01-04-2004 10:58
Min Lille Laban på 110, kan blive helt utrolig flad, når han har stået ved hegnet et stykke tid, med mulen 2,03mm fra tråden, så han har styr på om der overhovedet er strøm på, så knæler han ned, og glider frem under hegnet på maven, og med et ryk trækker han numsen til sig og står triumferende på den anden side hvor græsstet er lidt grønnere, det er lige når det passer ham og det gør det ikke så tit, og han går ingen steder, han bliver ved de andre, og han kommer ikke umidelbart i nærheden af vejen, han kunne gå løs som en hund, men jeg vil nu helst vide lige hvor de er alle sammen.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider