Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Grædefærdig over jobsituation:-(
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 10:21
Jeg ved ikke rigtig hvorfor jeg skriver dette, men jeg trænger virkelig til bare at læsse af på nogen og kæresten er vist kørt lidt træt:-(

Den 01.01.03 blev jeg ansat som elev på en uddannelse, der kun kan bruges til denne virksomhed og dette job (er f.eks. ikke godkendt af staten)... Jeg gjorde meget ud af at fortælle, at jeg generelt er stille og en privat person til jobsamtalen samt at jeg ikke havde prøvet at arbejde om natten.
Alt havde de stor forståelse for og forsikrede, at hvis jeg ikke kunne med nattevagterne, så skulle jeg bare sige til og med hensyn til det at være stille, så var der plads til alle.... Det lød jo for godt til at være sandt... Og det har vist at være tilfældet....

Allerede 2 uger inde i uddannelse fik jeg ad vide, at jeg var stille (jo tak, det havde jeg jo ligssom nævnt), men at det var ok... Hmm, hvorfor så gøre opmærksom på det?

I det første halve år arbejde jeg rent dagvagter fra kl. 7-15 mandag til fredag; og det næste godt halve år arbejde jeg 12 timersvagter fordelt med 7 vagter på 14 dage og hveranden weekend... Fint nok, selvom det tærede voldsomt på familielivet (vi var forberedte, men ikke på hvor hårdt 12 timers vagter er).
Her i novembermåned røg jeg så på dagvagt/nattevagt af 12 timer, hvor jeg arbejder en dagvagt, en nattevagt og 2-3 dage fri bagefter; en herlig vagt, hvis man kan arbejde om natten.
I starten gik det fint, men så begyndte jeg at blive fysisk syg af nattevagterne og mit forhold er helt ude på et skråplan (klart, eftersom jeg er syg imellem af vagtperioderne og arbejder 4 ud af 5 weekender).
Nu skal jeg så skifte vagtform igen og denne er da helt til hundene sammenholdt med mit privatliv og fritidsinteresser (men man har ikke et privatliv i dette firma:-( )....

Jeg har endvidere haft en udviklingssamtale med min chef (der iøvrigt er skiftet ud 2 gange på 1 år og disse samtaler skulle jeg have haft hver 14. dag gennem hele uddannelsen; jeg har haft 1).... Nu er det lige pludseligt et kæmpe problem, at jeg er stille, fordi så kender min 129 kollegaer mig jo ikke.... Og jeg citerere ordret: "Du sidder jo bare der og koncentrere dig om dit arbejde".... Tænk at det kan være en fejl.... Og hvis jeg ikke åbner mig overfor alle mine kollegaer, så bliver min elevtid forlænget og det skal ikke ses som en trussel... Hmm, hvordan skal jeg så se det? Og skal jeg lige nævne, at jeg er blevet mere åben på dette næsten halvandet år.
Jeg har desuden meldt ud at jeg bliver syg af nattevagter, hvortil svaret er: "Det var en skam, men det bliver ikke anderledes og har du fortalt dette til holdet?" Nej, jeg har ikke sagt det til mit hold; hvorfor skulle jeg? De kan jo ikke lave det om:-(

Jeg har nu fået min vagtplan på den nye vagt og på de første 2 uger skal jeg arbejde 9 ud af 14 dage af 12 timers vagter og det er fuldt lovligt iflg. min overenskomst..... Og så vender nattevagterne tilbage med fuld styrke:-(

Jeg er bare så nedkørt lige nu; jeg er skuffet over min leder, der ikke tager hensyn og jeg er så gal over det samme.... Lige nu lyder et rengøringsjob eller som kassedame mere tiltalende...... Og jobbene hænger jo ikke ligefrem på træerne i denne tid:-(

Undskyld jeg læssede af på jer, hvis der da er nogen, der kom helt igennem:-)

Triste hilsner
Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

Nattevagter
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 10:45
Hej Wivian

I mine øjne er nattevagter noget fanden har skabt.

En af mine kolleger har netop sagt sit arbejde op fordi han blev syg af at være på nathold og det var ikke muligt for ham at komme på dag- eller aftenhold. En anden kollega er langtidssygemeldt med rygsmerter, hans læge siger at det er natarbejdet der er skyld i smerterne. Hans krop kan simpelthen ikke forenes med at arbejde om natten. Så du er ikke alene.

Jeg synes du skal overveje om det her job/uddanelse er det værd. Personligt vægter jeg min personlige velfærd højere end job, derfor var jeg heller ikke i tvivl om at sige ja til et 25 timer job (jeg er lige blevet sagt op efter 8 1/2 år i samme firma), selvom jeg så skal tænke lidt mere over økonomien.

Caroline
Lykken er at ride sin egen Connemara pony

Dressursadler sælges
0
0
Svar på denne tråd

Overvej virkelig din situation.......
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 11:31
For mig lyder det virkelig til at du skal overveje om denne specielle uddannelse virkelig er det værd ?

Det er jo tydeligt at du er stresset over dit arbejde. Mange sygemeldinger bunder jo mere i at arbejdsmiljøet fysisk/psykisk er for hårdt for den ansatte. Og hvis man så faktisk også begynder at have problemer med at sove, bliver grædende, får problemer med familielivet osv. - ja så er man ude på et usundt skråplan :-(

Skiftearbejde er meget hårdt ! Især hvis man skifter med en dags mellemrum. Så hellere have 2-3 nattevagter i stræk, så fri flere dage og så have dagvagter flere dage i stræk. For kroppen kan simpelthen ikke omstille sig ellers.

Det er også enormt træls, når man oplever at ens ledelse ikke tager ens problemer seriøst >:-( Det tærer utroligt meget på ens psyke, at når man endelig får taget sig sammen til at fortælle ens leder, at man har det skidt - ja så bliver det negligeret og affærdiget med at sådan er det bare.

Problemet er bare, at når man er i sådan en træls arbejdssituation, hvor man jo så gerne vil have det til at køre ordentligt, ja så kan man lige pludselig ikke se sig ud af problemerne mere - og man tager ikke hensyn til en selv og siger fra. Det er sådan noget, som kan føre til udbrændthed og depression.

Tag en snak med familien, eller evt. med din læge, hvis du hellere vil høre en neutrals persons syn på sagen - og find så udaf havd du evt. skal gøre.

Held og lykke med det.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 11:32
Øv, det lyder som noget rigtig møg.

Du skriver, at du ikke kan bruge din uddannelse i nogen andre firmaer. Det betyder vel i grunden at der ikke er noget lys for enden af tunnellen. Og når du ved, at din krop, psyke og dit familieliv ikke kan leve på denne her måde, så er der kun én ting at gøre:

Kom væk derfra.

Få en sygemelding fra din læge, brug 2-3- uger på at komme ovenpå og kom så ud og find dig et andet job. Hvis økonomien kræver at du skal være i arbejde, så tag et job som kassedame i Netto i en periode, mens du enten søger noget hvor du kan bruge din tidligere uddannelse eller finder ud af hvad du så vil.

Hilsner
Diane

Verden er ikke sort/hvid

------------------------------------------------------

Husk at tilmelde dig den store HN fest, der afholdes 5. juni i Nærum (København). Tilmelding kan ske her
0
0
Svar på denne tråd

din uddannelse..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 02:07
Selvom din uddannelse er meget målrettet efter det firma du arbejder i, så giver du jo alligevel noget erfaring der kan bruges andre steder ... og der er jo ingen der kan tage det fra en som man har lært.. et job som fx. kørselsleder er der jo heller ikke nogen bestemt uddannelse til, du kunne måske også overveje en anden elevuddannelse hvor du kunne bruge noget af din erfaring.. personligt overvejede jeg en gang at blive speditør elev..
0
0
Svar på denne tråd

er du i fagforening
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 08:30
hør dem ad, det koster ikke noget.

Du bliver udnyttet som elev, helt grotesk, du er sku ikke fastansat. At du vil kunne lære noget om natten er en ting, men så mange nattevagter, tror jeg er fordi du er billig, og de ved at du ikke vil klage, fordi du er en stille pige.

Ret ryggen og tag en dyb indånding, og gå ind til chefen igen, evt. med en lægeerklæring fra din læge, hvorpå der skal stå at du ikke tåler natarbejde.

Held og lykke.

Appaloosa 4 u 2
Jeanette

Få en appaloosa, Mere af hvad du vil have, alt hvad du nogensinde behøver.
0
0
Svar på denne tråd

Et pip fra mig igen:-)
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 20:36
Jeg siger mange tak for svarene og vil da lige fortælle lidt mere uddybende.

Ja, jeg er i fagforening, men de vil ikke rigtig gå ind i noget som helst herude; pt. har de omkring 4 sager liggende latente, da de mangler nogle "beviser" og min arbejdsgiver bryder ingen love, da uddannelsen jo ikke er statsanerkendt.

David: Ja da, jeg får arbejdserfaring herude fra; specielt udviklet min evne til at holde overblik i stressede situationer og samarbejde bpde med folk jeg ikke fysisk kan se (en udfordring til tider *GG*) og folk jeg kan se. Men erfaring indenfor mit gamle felt (regnskab) får jeg jo desværre ikke:-(

Som det er lige nu overvejer jeg min læge, men vi har ikke et så godt forhold, så om hun vil samarbejde, ved jeg ikke (jeg er ved at finde ud af en ny læge, men jeg skal ud over min kommunegrænse og det er ikke så nemt).

Og jeg kigger jobannoncer som aldrig før og postvæsenet er ved at være trætte af mig:-)

Jeg takker for rådene; de hjalp mig trods alt til at være helt 100% på at det ikke kun er mig, der er noget galt med.

MVH
Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider