Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Når jeg får en hjerne - netværkshjælp...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 12:11
Jeg installerede trådløst netværk hjemme sidste weekend, men lige siden har det været nede. Min familie har kabelnet, og den nye router er koblet direkte op til kabelmodemet.

Den ville først ikke virke, så ville den - og kørte hele weekenden, men da jeg forlod slottet, gik l..... ned.

Routeren er fra Amitech - og ifl. sælger idiotsikker, men altså ikke Mette-sikker. Brugsvejledningen er ren vildledning, softwaren mangler og hot-linen kører alene Win2000 support (vi har Win98). Desuden er den aldrig tilgængelig, når jeg er hjemme.

Skal den ikke virke, når den bliver koblet til? Det gjorde den jo, men altså ikke længere. Forbindelsen fejler intet, netkortet viser, at den har kontakt til routeren, men internettet kører ikke længere...

Logik for burhøns..?

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Prøv...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 12:13
at pille strømmen fra modem og router. Så sætter du først strøm på modem, venter lidt til det har fået forbindelsen, og så strøm på routeren...

Mit grej laver nogle gange sammen nummer, og jeg når gerne at få hidset mig om, inden at jeg kommer i tanke om at resette det :-)

Mvh Jan
0
0
Svar på denne tråd

Det samme her.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 12:33
Og det kan gøre alle i husstanden helt vanvittige.

Vi resetter på samme måde som Jan. Det plejer at hjælpe. Bare irriterende at det skal være nødvendigt.

Mvh Allan
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 13:26
...det vil jeg prøve. :)

Om ikke andet, så hjælper det da at vide, at jeg ikke er alene om at være mystificeret.

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

trådløst netværk
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 15:22
trådløst netværk, er i min mening noget fanden har skabt.

Der er altid problemer med det.
Og Amitechs udstyr er absolut ikke det bedste.
Hjemme hos mine forældre står alt det "fine" grej til trådløst netværk og samler støv.

Efter i 1½md. at have prøvet at få det til at fungere med forskellige sendere og modtagere osv. indså vi nederlaget og kablede i stedet.
Det virker!

En vigtig ting ved trådløse netværk er at det SKAL krypteres og password beskyttes.
Ellers kan alle andre lytte med.

Så du kan trøste dig med at du ikke er den eneste der syntes det er noget hø.

Susanne M-H

Always look at the bright side of life. :-0
0
0
Svar på denne tråd

Det virker skam igen...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 10:58
Som min søsters kæreste tilføjede, "det er en fejl 40, - Mette er fjernet fra skærmen." ;)

Trådløst er guld, når det ellers virker. Min familie har lånt min bærbare, og nu bliver internettet mest besøgt fra sofaen i stuen.

Mht. sikkerhed, så vil jeg gerne se den, som gider spilde sin tid på at tappe informationer fra min families netværk, men okay, muligheden foreligger da.

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Ikke kun
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 11:03
for at tappe informationer fra jeres netværk, men nok mere for at bruge jeres internet-adgang.. Så kan jeg holde ude på vejen og hente al den bør#e-po#no jeg har lyst til, og når politiet så dukker op, så er det jeres dør de banker på, for det er jeres netværk som er brugt til at hente det.... Såeh... På med krypteringen!

Mvh Jan
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 08:50
Okay... se, så langt havde jeg ikke tænkt. Hvordan krypterer man så forbindelsen?

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider