Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Soldater i udlandet
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 07:36
God morgen alle!

Jeg ville lige høre, om der er nogen herinde, der har en soldat på mission i et af de mindre sikre områder i verden.

Min mands ældste søn var i Kosovo fra august til februar - og meldte sig frivilligt til at aflaste sine kolleger, der var under beskydning i sidste uge. Altså tog han afsted igen søndag morgen.

Tilsyneladende en velovervejet beslutning. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville "have vovet pelsen", men tager hatten af for dem, der gør.

Hvad siger I?

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Min venindes mand
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 07:56
har været ude flere gange - alle de steder hvor det rigtig brænder på.
Han har været meget glad for det, selv om det til tider var risikabelt, og efter hans eget udsagn, vil han gøre det igen.

En af mine kolleger har også været ude - bl.a. i Afghanistan når det var værst; han påstår han ikke ville have undværet det.

Jeg tror der må være noget i blodet hos alle dem, der tager afted - men de fleste meldinger jeg har fået er positive.

Held og lykke med ham - det kan være at din mands søn i denne sammenhæng får nogle oplevelser han ikke ville være foruden og som han værdsætter.
0
0
Svar på denne tråd

Dygtige soldater...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 10:25
Min eks mand har været udsendt i Kosovo mens vi stadig var sammen. Jeg tror det var en barsk omgang, men også en enormt god tid for ham...

En af mine rigtig gode venner tager afsted til Kosovo her til august - han har været afsted mange gange og brænder virkelig for det...
Så til august skal jeg igen igang med brevskriveri og digitalkammera, så han kan følge lidt med i livet her hjemme også :-)

Jeg tager virkelig hatten af for de danske soldater, de gør et godt stykke arbejde.
Og så er det nogle rigtig dygtige soldater vi har her i Danmark - dem kan vi godt være stolte af tøser :-D

Mvh Dorte
0
0
Svar på denne tråd

min svoger...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 22:27
min lillesøsters kæreste - nu ægtemand tog afsted natten til søndag.

Jeg arbejder ved Holstebro Kommune og kunne lige trække i nogle tråde og vupti - i løbet af ca. 1½ time var der arrangeret ægteskab ;) De blev gift i min frokostpause i fredags - mens jeg lige var hjemme ved dem og passe deres lille dreng... pyha hvor romantisk 8-) (n) :{-(

Der var både tårer og smil...

Niels har haft ringet hjem - de er kommet godt derned og der har ikke været ballade, dér hvor de er... (y)

.
mange hilsner

Rikke

Den, der opfatter fremtiden som modvind, går i den forkerte retning

Der er nye billeder af mine sorte perler - se præs
0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 13:34
Det kalder jeg hurtig ekspedition! Jeg håber, at de får sig en bryllupsrejse til et rart sted, når han kommer hjem :-)

Kasper melder også om fred og ro - de to er måske sammen? Kasper tog også afsted natten til søndag...

Jeg tror helt sikkert på, at det er meget givende at være ude. Det har vi kunnet mærke på Kasper. Han har fået sine "småproblemer" sat lidt i relief, og det er sikkert meget sundt, specielt hvis man arbejder med dem ;-)

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Randi...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 13:53
Jeg tror helt sikkert, at de er sammen - for Niels tog også afsted natten til Søndag....

Bryllupsrejse bliver det nok ikke til - pengene er lidt små for dem lige nu - men de regner med til sommer at holde et lille havebryllup hjemme i min mors have...

Det er nok også sundt (men hårdt) for Niels at komme lidt væk og se sine problemer lidt ude fra - de har et barn, der i forrige uge gennemgik en vellykket hjerteoperation.

:) :) :) :)
.
mange hilsner

Rikke

Den, der opfatter fremtiden som modvind, går i den forkerte retning

Der er nye billeder af mine sorte perler - se præs
0
0
Svar på denne tråd

Har været afsted..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 19:25
Og jeg ved det kan være svært at forstå hvorfor man gør noget der i andres øjne er lig med selvmord..

Men det er vores job, det er noget man overvejer når man underskriver sin kontrakt, det er en beslutning man en nødt til at tage, man kan ikke bare tænke "wauw det er sjovt at være i forsvaret, og så får man penge for det", vi har et ansvar og det kan vi ikke løbe fra.

Men jeg har en lige så stor respekt for dem der bliver tilbage, de har det også hårdt og de har tid til at tænke over det, det har soldaten på mission ikke.

Tina
Med en ven deles
minderne fra i går,
glæde fra i dag,
og håbet for i morgen.
0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 09:14
Det er i hvert fald nok sundt nok at koble fra - børn og operationer lyder "tungt" for psyken, pyh.

Krydser fingre for, at alt går vel!

Knus,
Randi
0
0
Svar på denne tråd

Tina...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 15:25
Det har du helt ret i. Der er garanteret flere bekymringer på "hjemmefronten" - at betragte verdens brændpunkter er nemt nok, så længe man ikke er direkte involveret, og det bliver man jo, når en af ens nærmeste er på stedet ;-)

Pligtfølelsen kan jeg sagtens sætte mig ind i, jeg tror, at jeg ville have det på samme måde :-)

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider