Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp i garvede pædagoger...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 20:32
Jeg er næsten lige startet som pædagogstuderende, og skal snart i øvelsespraktik.

Jeg skal være i en fritidsklub, hvor de har dyrebrug, og spiller rollespil.

Jeg skal jo lave et mindre projekt/aktivitet i min praktik, men jeg er fuldstændig blank for ideer. Jeg har ingen erfaring med denne aldersgruppe..

Er der nogen der har en fantastisk idé til en udflugt, eller projekt/aktivitet??

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Eventyrløb
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 21:01
Hej Julie!
Hvis de i forvejen laver rollespil, kan du jo lave et eventyrløb for dem. Det er et projekt som passer godt til denne aldersgruppe, og de kan f.eks selv være dem der spiller de forskellige roller på de forskellige poster. Det kan også være at du udvælger en 10 stykker som skal deltage og lave kostumer osv. og så skal de vise det en aften hvor det er rigtig mørkt, for de andre...De skal selv digte en historie, og så går man en rute hvor man gennemlever denne historie og løser gåder osv...

Det er et stort projekt men det er hammer godt...

Har du ikke haft dette forløb "legende, skabende, erkendelse"?

/Katja

>o< Alt det, der irriterer os hos andre,
kan føre os til en forståelse af os selv
>o<
0
0
Svar på denne tråd

Katja..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 22:13
Nej det forløb har jeg ikke haft..

Det er jo kun øvelsespraktik, så det bliver måske lige lidt for stort at starte på.. men god ide, måske kan jeg koge det lidt ned...

Julie

0
0
Svar på denne tråd

projekt børn, dyr og natur
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 11:29
Hej

Jeg lavede et projekt børn, dyr og natur, da jeg var i praktik i en børnehave. De er godt nok yngre end din målgruppe, men det kan tilpasses så det passer aldersmæssigt.

Det var spændende og børnene var vilde med ideen.

Vi besøgte en bonde og hans malke køer.

De var ude og ride på en pony jeg havde lånt - husk ride hjelm.

Vi lavede mad over bål - alt fra pølser, tomatsuppe, fisk og popcorn.

Så film om landbruget generalt.

Hørte om børnenes kæledyr - de tog billeder med og sammen skrev vi historier om dyrene.

Var ved stranden og samle ting til en udstilling.

lavede teaterstykker hvor børnene havde små roller, som dyr.

Var ude og se på får og lam.

Du er velkommen til, at skrive til mig hvis jeg skal hjælpe med lidt mere.

Hilsen stine, der er færdig som pædagog om 3 måneder.
0
0
Svar på denne tråd

fritidsklub
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 01:22
Pas netop på med ikke at gøre det for stort, man kommer let til at brede sig for meget - jeg har haft rigtig mange praktikanter :-D

Hvad med et rideprojekt? I min klub er det altså det mest populære projekt, når vi ind i mellem kører det. Jeg tager én gang om ugen i et antal uger afsted med 7 børn, der har fået lov på en seddel af deres forældre. De har noget robust tøj på (forhåbentlig ;-D ), låner ridehjelme derude - og de elsker det!

Men ellers er en ganske almindelig skattejagt noget virkelig populært. Vi har netop købt en bog, der hedder noget med en masse skattejagter og løb, den kan du nok låne på biblioteket (y)

Lave en have? Nogle af vores mindre børn (9 årige) lavede en uautoriseret have i fredags. Jeg syntes nok, de var så optagede i baghaven i lang tid, og da jeg gik derned, fik jeg færten af en blomstertyvebande, der havde lavet tyvetogter ind til naboen efter store klumper af vintergækker mv.

Meget uheldigt og forkasteligt naturligvis :-( , men også ret sødt :-D.

Lave drager, det er sjovt!

:-) fra Nina

Præsentation - nu med hunde!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider