Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Stinkemøbler
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 16:55
Jeg fortalte jo om vores "nye", ildelugtende møbler for en uges tid siden.

De stinker stadig slemt

Når man kommer ind ude fra, stinker her af gamle sure cigaretter. Føj!
Det eneste der kan holde det så meget nede nede, så her er til at holde ud at være, er sådan en parfumeting til at sætte i en stikkontakt, den kører på fuld styrke med en "Anti tobacco"ting i.

Tror I det forsvinder? Eller skal vi droppe de lædermøbler og sidde på gulvet?
Jeg overvejer at vaske dem af i en tyk, fed sæbespåneopløsning. Men gad vide om møblerne kan tåle det?
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med sadelsæbe??
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 17:01
Ved heller ikke om møblerne kan tåle DET, men sadelsæben er da beregnet til læder - og sadler kan jo da godt tåle at blive vasket med det - det er så muligt at læderet også skal behandles med et eller andet bagefter.....

Det var bare en idé - kan godt forstå du overvejer at gøre noget drastisk, det stinker bare sådan noget...

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

er du sikker
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 17:05
på at det er cigaret røg og ikke cigar de lugter af,er det cigar er de ikke til andet end at kassere uanset hvad du gør så hænger det ved,men jeg ville godt turde vaske dem af i en fed sæbeblanding for derefter at smøre dem godt ind i noget læder fedt!!

0
0
Svar på denne tråd

Nu blev jeg jo nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 17:08
så jeg søgte lige på Google (i)

Her er et linkt til en forbrugerstyrelses-test af læderplejemidler - der er nogle gode råd i...

Læderplejemiddeltest

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

Sæbespåner..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 17:57
Hej Pia.

Du kan sagtens vaske møblerne i en tyk sæbespåne opløsning - det gør jeg af og til med vores lædersofa.
Det er hårdt arbejde, men besværet værd.

Når du har "smurt/gnubbet" sæben på, så lad det sidde et stykke tid og trække inden du tager det af igen med en ren hårdt opvredet klud.

De bliver som nye!

Mvh. Lotte_L
0
0
Svar på denne tråd

Har selv haft
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 18:36

sådanne møbler.
De er nu uden lugt og dejlige bløde i læderet.

Jeg vaskede dem af i sæbespåner som var pisket i varmt vand. Da de var tøre satte jeg små skåle med eddike neden under stole og sofaen. Det tog den sidste rest af lugten.

imc

min højde passer til mig
det er min højde der ikke passer til min vægt
0
0
Svar på denne tråd

Du pisker
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 21:38

en ordentlig gang sæbespåner sammen til en fast skum, og så bruger du kun skummet, det sparer dig for en ordentlig omgang vandpjask... :)

Det bedste var, at du gør det et sted, hvor det ikke gør noget, der bliver vådt... For du vil uvilkårligt skulle give det en ordentlig omgang skum og knofedt... :) :) :)

Derefter vasker du det over med rent vand, indtil du syntes, at du ikke kan få mere sæbe af igen... Afventer at det er tørt.. Og så giver du det læderetellerandetgodt, alt efter hvad du er til...

Du skal evt. nok gentage behandlingen med sæben et par gange, inden du giver det læderetellerandetgodt, men det finder du hurtigt ud af, alt eter hvor meget de lugter, når de er blevet tørre... :)

Husk også at vaske dem godt under bunden og træværket, ja alt... :) :) :)

Og, som jeg kan se, Inger også kom med af forslag, en gang eddikekrukker ind i rummet, og masser af udluftning... :) :) :)

Næste gang vi hører fra dig, er det ang. hvor fine og lækre de er blevet og hvor lidt de lugter efterhånden... :) :) :)

God arbejdslyst... :) :) :) :)

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv til mig... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

Stinkemøbler
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 21:38

Hej Pia.

Husk også at rense selve "bunden" - dvs. alt stof under sæder og bag ryghynder.

Til stoffet kan du bruge Rodalon - som jo fjerner lugte fra selv kattestrint og lugt i gamle sure sko. ;-)

Men tillykke med møblerne - giv dem en chance - især til dén pris. :-)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Hej Pia
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 23:09
tilbage til de æteriske olier.

Enebærolie tager dårlig lugt, du "blander" æterisk olie og vand i en blomster-fister, husk at ryste flasken hele tiden (olie og vand, du ved...) og spray møblerne.

Enebær er kendt for at tage lugten fra div. ting.

I gl. dage havde man enebærgrene liggende i hospitalsgangene, da de er disinficerende.

Ellers er citronolie (æterisk) kendt for at tage lugten af røg.

Har du haft rygende gæster på besøg:

Fugt et viskestykke med vand + citronolie og gå rundt i lejligheden og vift med viskestykket, det tager lugten.

Røgen binder sig til fugten og olien neutraliserer resten.

Går det iøvrigt godt med dine luksusbade, gør appelsinen dig glad?

- Life is the essence of you -
0
0
Svar på denne tråd

Ubehagelig lugt
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 19:53
Bil forhandlere har en spray der gør at de biler de sælger lugter ny den kan måske klare møblerne prøv at spørge en
Venlig Hilsen Jan & Maxi

En hest er en Oldenborger Jan ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Jan - altså!! ;-)
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 23:12
Helt ærligt ... Så ønsker vel de færreste - at deres møbler skal "dufte" af Wonderbaum???

Jeg kender en bilsælger ... "Bedre brugte Tom" - kaldes han - for HAN forstår at sælge biler! ;-)

Mange bilforhandlere - og private også - sender lige deres "skod" ud til Tom - og så går han i gang med lidt polish - lidt "showshine" - OG lidt "duftevand" .. "VOILA!!!" ...
Bilen sælges for op til flere tusinde mere! ;-)

Men JEG ville altså ikke personligt have en "duft-selv: -ny-bil-duft" hjem i min stue. ;-)

Ellers et godt trick - men jeg kender "insider-trickene".

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider