Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Søskende krig..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 12:44

Hej

Jeg er i et forhold hvor jeg til tider deler kæresten med hans tre dejlige børn fra et tidligere ægteskab.

Jeg har ikke selv børn og der er 10 år mellem min søster og jeg.
Så derfor er jeg helt uforstående over for, hvor hårde søskende kan være på hinanden, er det helt normalt??

Jeg synes personligt det er hårdt at ligge øre og øjne til.
På det sidste er det også begyndt at bekymre faren.
Børnene slår hinanden og ret hårdt.
Den mindste bider og napper.
De er så småt begyndt at bruge ting til at slå hinanden med.
Det er kun mod hinanden og ikke os to det fysisk går ud over.

Hvordan griber man det rigtigt an??..
Jeg prøver at spørge dem til, hvorfor og hvad der for dem til det og de svare alle at de hader hinanden.
Til tiden hygger de sig sammen men det er nok kun 1 ud af fem gange. De driller, puffer og sladder om hinanden hele tiden

Jeg ved godt at skilsmissen har gjort ondt (kende til det selv) og at børn bliver mere utrygge og ligger mærke til mere. De elsker virkeligt deres far højt og vil sjældent hjem efter deres weekend hos faren og jeg.

Men det er hårdt og opslidende at høre deres vrede og had på hinanden. Der bliver ikke råbt højt, men vi prøver at snakke, med det hjælper så lidt...

Har du oplevet det?,
Eller ved du hvardan man kan gribe ind?,
Findes der en god bog omkring emnet, gerne med "øvelser" i.

Eller høre det bare til!!!!!!!!!!

Mvh Gitte G

8-)
Hvor er du henne, min nye hest?
Hvor skal jeg lede, hvor er det bedst?
Jeg savner jo din duft, dit venskab.
Er ligeglad med at du måske er en flab.
Hvis og når vi hinanden finder.
Er vi jo begge en slags vinder.
{>

0
0
Svar på denne tråd

der var ikke skilsmisse
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 13:46
i min familie men vi tre børn slåst frygtelig meget.

jeg ved ikke hvordan man kan løse problemet da det ikke sket for mig, men jeg vil sige at det skal løses. ellers lære man nogle ret frygtlig ting. men ældste bror har aldrig lært at styr hans kraftig temper. han har nu en dreng men er ikke sammen med moren mere. og han passer heller ikke hans søn optimal. hans tung er så skarp og det mærket kærsten også. jeg er meget følsom over de skarpere ord og har virkelig svært med danske humor. mellembroren... det ved jeg ikke særlig meget om hvordan det gør med. jeg har snakket kun meget lidt med mine brodre siden jeg flyttet til danmark.

måske er der bare nogle børn som ikke kan lide hinanden. så skal de lære at vold er ikke en acceptabel løsning på det hele.
0
0
Svar på denne tråd

Man tager fat
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 14:02
i børnene, ser dem ind i øjnene og siger: DU må IKKE slå DIN søster/bror. I et venligt, men bestemt tonefald- og det gentager man ad libitum. (1-2000 gange ;-) )

Og når jeg skriver tager fat, så mener jeg rent fysisk og ikke voldeligt, men bestemt, så der er øjenkontakt. Ikke noget med at sidde i sofaen og sig:"Lad nu vær!" og "Hold nu op!" 50 gange til man mister besindelsen.

Slår de med en genstand, så tager man tingen, og siger: TAK. Den tager JEG. Du får den igen, når DU ikke slår DIN søster/bror. Igen- ikke voldeligt, og barnet får tingen igen, når det efter kort tid viser, at nu slår det ikke.

Anne Wahlgrens "De kære børn" har været som en bibel for mig. Med ti børn ved hun, hvad hun skriver om.

Det kræver en periode, hvor man konsekvent griber ind, hver gang der er optræk til ballade. Men ved at gå ind og afbryde uønsket adfærd med det samme- OG VED AT ROSE! (Ærlig ment ros!) ønsket adfærd, *så* fatter børn det hurtigt.

Husk at rose:"Du ER vel nok DYGTIG til at hjælpe DIN søster! Det er godt!" Positiv feedback er meget, meget vigtig for børn (og voksne med!), det styrker selvværdet.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

normalt...ja
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 14:04
det tror jeg det er.

kender det fra min egen lillebror. Jeg har engang "faldet" ned af trppen med vilje fordi jeg vidste han ville få skylden så...hævn rent ud sagt.

har fået at vide at der ofte opstår problemer søskende imellem hvis de begge vil dominere og finder det mest fair at det er dem...eks den ældste er pige og pga hun er ældst vil hun bestemme. men den yngre er dreng og mener han bør bestemme af den grund....konflikter opstår
Robin er solgt!

Celine er min nye dejige stjerne. Billede på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Søskende kærlighed
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 14:13

den man elsker tugter man... :) :) :)

Nej sådanne ordsprog skal ikke bruges her, for det kan også tage overhånd... Og det gør det, hvis ikke vi voksne tager hånd i hanke med det...

Du vil aldrig kunne udrydde det, at de skændes og også kan toppes... Men du kan begrænse det i et stort omfang... Tal til deres gode samvittighed... Sig til dem, at de har hinanden for at være gode ved og ikke for at kriges... :) :)
Og så sig til dem, at når i har dem, så er det for at i skal hygge jer og ikke for at høre på, at de ikke kan komme overens med hinanden... Man bliver helt træt i ørerne, af at høre på deres råben.. :)

Og så skal du have dem til at forstå, her og nu, at det der med at slå på hinanden med ting, det er bandlyst... Og kan de ikke forstå det, ja så må konsekvensen blive, at der falder brænde ned, og evt. værelsesarrest et par timer, når det sker... :)

Håber du får lavet lidt ro i den lille familie... :) :) :)

Hvad så, skal du låne Rino på tirsdag til undervisning ved JB.. ???? ..... :)

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv til mig... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider