Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

konfirmation
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 14:51
Hej!
Hvem inviterer I med til konfirmation?
Da vi holdt den sidste af vores i 2003, inviterede vi min mands og min søskende, deres børn og deres kærester, hvis det selfølgelig var en fast kæreste, over et halvt år som min.
Nu skal min mands søster holde konfirmation, og vores to pigers kærester igennem hhv 2 og 3 år er ikke inviteret med, for de bor jo ikke sammen. De to unge mænd, er en del af vores familie, så vi er alle temmelig skuffede.
Det skal siges, at vi ikke er nogen stor familie på min mands side, han har to søskende og ingen forældre.
Hvad synes I er rimeligt mht, hvem man inviterer?

Venlig forårshilsen
M-B
0
0
Svar på denne tråd

Jeg gjorde sådan her
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 15:07
Da vi skulle have konfirmation, ringede jeg til min niece og spurgte om hun gerne ville have, at jeg inviterede hendes kæreste. Det ville hun gerne, og det gjorde jeg så.
Min mands bror holdt konfirmation 14 dage efter. Der var niecens kæreste ikke inviteret med, og heller ikke min datters kæreste. De to piger var kede af det, og forlod festen lige efter spisningen. To personer fra eller til betyder så uendelig lidt synes jeg.
Jeg kan i hvert fald godt forstå, at i er skuffede (det var vi også)
Hilsen Helle - Mimi

De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.

Peter plys
0
0
Svar på denne tråd

Ja hvem skal med....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 15:20
Vi står og skal have konfirmation i år - og havde i første omgang slet ikke tænkt os at mine niecer (voksne med mand og den ene med barn) skulle med...

Mest fordi vi syntes vi var mange nok uden dem...

Men så skabte min søster sig så meget at vi nu også tager dem med (MED mænd/kæreste og barn)...

Irriterer mig stadig at min søster skal slippe afsted med at bestemme sådan noget... det er jo ikke hendes konfirmation.

Til gengæld kunne jeg ikke finde på at invitere dem uden partnere, når der er tale om et fast forhold.

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

Sendte i går alle indbydelserne
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 16:01

vi indvitere alle nære venner dog minus deres børn, alle familliemedlemmer plus deres kærester og diverse vedhæng. vi har indviteret omkring 43 personer og forventer når der er indløbet alle til og fra meldinger vil vi blive omkring 35-40 personer.
Vi har altid indviteret de unges kærester med da de jo hører med til famillien.
imc
min højde passer til mig
det er min højde der ikke passer til min vægt
0
0
Svar på denne tråd

De skal med skal de...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 18:43

Jeg synes at de skal inviteres.......Kærester skiftes ud ret ofte i den alder, så vi skriver bare ......Kære "Camilla" & ledsager, så må de selv vælge til eller fra....De er ret gode til selv at vurdere hvornår "giraffen" skal introduceres.

Hvis man ikke har råd bør man helt undlade at invitere den ene af et par.....
Venlig hilsen Gitte
Tae-bo
0
0
Svar på denne tråd

Synes også kæresterne skal med.
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 19:34
Min nevø skal konfirmeres her til Maj, og selvfølgelig er min kæreste også inviteret.

-Nu bor vi selvfølgelig også sammen på snart 4. år(Været sammen i 5), men selv om vi kun havde kendt hinanden i få mdr, var han også blevet inviteret...ellers skulle jeg da kende min søster ret dårligt :-D.
Venlig hilsen Anima
6 års holstener avlshoppe sælges. Henv: 22174314.
0
0
Svar på denne tråd

vi skal også
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 20:06
til konfirmation i min familie. Min nevø skal konfirmeres, og der er ALLE i vores familie inviteret med :-)
Måske skyldes min egen skuffelse, at min mands søster har såret mine følelser såååå mange gange, så når hun ikke kan acceptere vores svigersønner, bare fordi parrene hver især ikke lige har råd til at flytte sammen, begge vores piger går på gymnasiet, og så er det da mere fornuftigt at blive boende hjemme, når der er mulighed for det :-)

Hilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd

Invitér præcis dem, du har lyst at se
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 15:30
Jeg hader, når nogen ødelægger andres fester ved at brokke sig over at fætter på 34 og kusine på 28, som man ellers aldrig ser, ikke blev inviteret til fest.

Som gæst skal man gå ud fra at værtsparret nøje har overvejet, hvem de har lyst til at se. Hvis værtsparret kun inviterer den ene part i et FAST forhold, så kan man begynde at blive stødt. Man reagerer så ved pænt at takke nej og i øvrigt overveje ven-/slægtskabet. At blande sig fordi kusiner/fætre/nevøer/niecer/halvkærester ikke er inviteret med er småligt og selvisk.

Nogen gange kan det jo være at penge eller plads sætter begrænsningen.
0
0
Svar på denne tråd

nu er det jo...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 16:16
... vores døtres kærester, igennem hhv 2 og 3 år, jeg kunne da ikke drømme om at blive skuffet over en manglende invitation, hvis jeg ellers aldrig så den pågældende familie. Men nu drejer det sig altså om den nærmeste familie, hvis du prøver at læse mit første indlæg igen ;-)

Venlig hilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd

M-B et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 16:32
Hvordan ville du have syntes om det hvis døtrene så heller ikke var inviteret?

Det var jo den situation vi står i, og det var netop pga plads og penge at vi ikke ville invitere dem... Og selvom det måske nok er nærmeste familie (kusiner til konfirmanden) så er der en stor aldersforskel, og vi ser dem sjældent (ca. 2 gange om året)

Men jeg er jo endt med at jeg ikke GIDER være uvenner med min søster, så de bliver inviteret - og så må vi jo sidde tæt!

Men jeg kunne ikke finde på at invitere dem uden kæresterne...

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 18:56
Det ville nu nok være mere naturligt, end at invitere dem uden deres kærester, også taget i betragtning, at i mandens familie(til konfirmanden) er hans niecer blevet inviteret med partner og evt. børn, fordi de bor sammen.
Så det er hverken pladsen eller pengene, det/dem har de nok af. Men selv om de har pengene og pladsen, er det jo selfølgelig deres beslutning, synes bare det er lidt mærkeligt, når hendes familie(min mands søster) er lidt lille. De er 3 søskende, hver har hhv 2,2 og 3 børn og deres forældre lever ikke mere. Hun påstår at de skal holde sammen, når de nu har mistet deres forældre, men hvor er det lige sammenholdet er?
Jeg kan egentlig bedre forstå, at fraflyttede børn ikke bliver inviteret.
Men det er lidt indviklet, det syntes vi også da vi skulle holde konfirmation, har holdt det 3 gange.
Problemet ligger nok dybest set i, at hun ikke kan lide mig, og det er gengældt ;-D Hun har såret mig ufattelig mange gange, fordi jeg er så naiv, at der da er noget godt i alle mennesker :-P

Forårshilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider