Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

sprittus på ludmøbler
Forfatter: 
Dato:  16-03-2004 23:37
Min veninde har lige været en tur forbi, og fortalte hendes skønne søn på 2 år, har fundet en fin sprittus, og overmalet hendes ludbehandlede møbler med den (rød tus) (y) Og på hendes lædersofa, er der også kommet et par malerier. :-)
Ja, han har faktisk malet mange andre steder med den også, men især ludmøblerne og sofaen, ved hun ikke hvad hun skal gøre for at fjerne han's fine malerier. ;-)
Er der nogen der skulle ligge inde med et godt råd??
Hilsen Britta

Bedækning tilbydes med frederiksborghingst, (ikke kåret)

:-D
Hvorfor bruge magt, når det er med kærlighed, man når længst.
0
0
Svar på denne tråd

Sandpapir
Forfatter: 
Dato:  16-03-2004 23:43
jeg ville bruge noget fint sandpapir på træet og så give det ny olie.

Og så sætte ungen i bur bagefter ;D
0
0
Svar på denne tråd

Det er da
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 00:43

det er da bare charmen ved at have børn... :) :)

Ens hjem kommer til at ligne noget ingen andre har... I din venindes tilfælde ludmøbler med røde streger... :) :) :) :)

Bla. en af årsagerne til at jeg glæder mig til at mine flytter hjemmefra eller bliver så gamle at der kan komme nye møbler ind... :) :)

Og så ellers håbe på, at mine unger opdrager deres unger til, at Bedstes møbler tegner man altså ikke på... :-P

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)

"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd

Træpletfjerner...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 06:13
...er hvad, der skal anvendes.Produktet kan købes på sprayflaske.

PiaR: da møblerne er ludbehandlede skal de ikke have "ny" olie.

M.v.h.
Jette
0
0
Svar på denne tråd

det er ligesom på reklamen
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 08:39
der kalder en søn også på moderen, og hun sidder ved siden af og bare siger Ja Ja, hver gang sønnen kalder "mor se" Hun er dybt begravet i avisen, mens sønnen overtegner sofastolen.

Giv dog den søn noget han må tegne på. Vores gang fik med fedtfarve på alle vores "panelplade" væg, og det var ikke til at få af heller, så den fik pletforsegler mange gange, og malet over. Vores møbler har da en streg eller to med kuglepen, men eneste bud er masser af slibepapir. Giv også sønnen noget i hånden.

Jeg kan kun morer mig over det. Bare vent for hævnen er sød, den dag at sønnen kommer hjem til mor, og fortæller at hans lille prinsesse har overtegnet fx. computeren.
Appaloosa 4 u 2
Jeanette

Få en appaloosa, Mere af hvad du vil have, alt hvad du nogensinde behøver.
0
0
Svar på denne tråd

he he he
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 09:47
Jamen computeren fik også en tur. Men det kunne de fjerne med sprit. :-) :-D
De var dog glæde for han ikke nåede den bærbare. Toilet, og badekar+ toiletsædet fik også en tur.Og skabene i entreén. Og han var altså meget stolt over det...
Det skal hertil siges at min veninde var syg, og var faldet i søvn på sofaen, og hun var selv blevet "tusset" på arme og lidt i ansigtet, det var her hun vågnede. Han har rigtig hygget sig, den unge mand. ;-D
Hilsen Britta

Bedækning tilbydes med frederiksborghingst, (ikke kåret)

Hvorfor bruge magt, når det er med kærlighed, man når længst.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville forsøge
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 09:50
med husholdningssprit et ikke synligt sted, hvis det ER sprittush (Speedmarker og lignende). Er farven trængt ned i træet, så må der slibes forsigtigt. Og evt oliebehandles, hvis det er lud-olie.

Det vil nok også kunne tage vandbaseret tush. Men sprit er sikkert ikke så godt på lak.

Det kan fjernes med opvaskemiddel fra malede flader- og blyant og kuglepen tages også med opvaskemiddel.

Men pyha da- ludbehandlet træ og tush!
Nørdeleven har heldigvis kun dekoreret nogen vægge og to døre.

Giv da barnet en gammel rulle tapet (savsmulds- eller grundpapir), så kan der tegnes i *laaange* baner. ;-)

Og ellers må din veninde bare bejdse møblerne (røde?).

MVH
xtiny

Speeds kill-
die faster!

0
0
Svar på denne tråd

JetteAal
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 10:33

> PiaR: da møblerne er ludbehandlede skal de ikke have
> "ny" olie.

Det var da godt nok sært - hvad mon så det er jeg bruger den flaske bio-lud olie til, som jeg frisker mine ludbehandlede møbler op med efter afvaskning/afslibning? :P
0
0
Svar på denne tråd

PiaR......
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 17:03
Hej Pia

"Det var da godt nok sært - hvad mon så det er jeg bruger den flaske bio-lud olie til, som jeg frisker mine ludbehandlede møbler op med efter afvaskning/afslibning?"

Du frisker jo netop ikke op, men genbehandler dine møbler.

Jeg arbejder i et firma, hvor eet af kerneområderne er plejeprodukter til træ.Og der er stor forskel på at olie- og ludbehandle.Ønsker man fortsat at bevare sin ludbehandling(især på nåletræ a.h.t. gulning)skal man bruge lud.Ønsker man en oliebehandlet overflade, tja så bruges et oliebaseret produkt.Og om det så skal være "bio-olie", hærdende olie, tørrende olie eller noget helt fjerde er i høj grad et temperamentspørgsmål.

Når man ludder, er det en kemisk reaktion, som træet undergår.Omvendt er en olieret overflade "blot" pakket ind.

Venlig hilsen
Jette
0
0
Svar på denne tråd

tak britta
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 01:21
tak søde britta for at du fortæller hvor skøn min lille oliver er kunne du ik tænke dig at låne ham engang i weekenden, når du har været på arbejde, bare stik ham en tus så passer han sig selv og du kan godt putte lidt på sofaen knus nina (mor til den lille maler)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider