Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Nu skal det være
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 08:02
... og jeg glæder mig .

Jeg har siden første dag jeg fandt Min Smukke Ganger været meget glad for den stald som var hans hjem .
Men nu er det meget tæt på at jeg har fået nok .
Hundkønsvæsner bør ikke være sammen for længe ad gangen , er det eneste jeg kan sige om den ting .

Jeg har været hele vejen rundt i den verden som hedder føleser .

1. dag "Jeg flytter ikke " det ville ikke være godt for Min Smukke Ganger , han er jo mere end alm. angst for ukendte ting .
Og det tager lang tid før han forstår at det hele er okay .

1. dag endnu engang " Så må han hjem og lægges i mosen " .

Sådan gik hele den første uge og humøret det var væk .

Så blev jeg endelig gal og begyndte at finde på løsninger .

Det betyder at jeg lige skal bygge lidt om på den ene af staldene . Der skal nu være plads til 2 .

Så skal jeg lige ud og finde en lille Smuk Ganger .
Der står en lille stakkel 1 km herfra ene og forladt uden selskab , uden græs og hø .
Og ingen glæde , den har nu stået på samme plet i 2 mdr.
Så den giver jeg et tilbud på og kan forhåbentlig få den med hjem .

Så skal der lige laves 3 folde på hver en tdl. så jeg har noget at skifte mellem , tænk at ha´ masser af græs tilrådighed wow ! Godt at jeg ikke skal ud og betale for det :-)

Og så skal jeg lige ud og købe en trailer , for nu skal vi jo køre til skoven .
Brugt bliver løsningen for de er godt nok spicy i pris .

Men alle de ting er bare ting som skal gøres og det bliver så gjort .
Jeg er gået igang med koben og sav og stor energi ,godt at det er forår :-)

Jeg glæder mig til at ha´ ham hjemme ,til at komme ud om morgnen ,til at sige godnat og give " natmad" , ja bare til at se ham hele dagen.
Foldene ligger , så han er det første jeg ser når jeg kommer hjem .

Illum

0
0
Svar på denne tråd

ude godt/hjemme bedst
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 08:40
Det er nu rigtig hyggeligt at have sine heste gående lige uden for heveddøren, men det er også surt, meget surt om vinteren, og man skal huske at hvis man skal på ferie/week-end så skal man have en meget pålidelig barnepige, der kan se om dyrene har det som vanligt, reparere et hegn, og fange dem når de er stukket gennem det åbne led. Det kræver virkelig noget af den person man overlader sine dyr til.
Men udover det, så er det opvejende godt at leve med dem hver dag hele sommeren igennem, og lade op til vinteren, hvor det ville være hyggeligt hvis der kom nogen og holdt en lidt i ørerne.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 08:57
nogensinde skal på ferie ( har set en kæmpe del af verden og gider ikke mere betale for noget som jeg har " gratis " herhjemme )så kommer de ud til min svigerinde som har super faciliteter på alle punkter .

Det der med at finde motivationen om vinteren har aldrig været et problem .
Og om jeg skal køre til en stald for at ride og ordne , eller køre Min Smukke Ganger til skov eller ridehus er et fedt for mig .

Men jeg ved godt at der er ulemper også ( måske ) men dem ser jeg ikke :-)

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Glæd dig IIlum
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 10:52
- det er bare det dejligst , at have hestene hjemme..! Okay det med ferier er så en *opgave* ..man må løse !! Vi tager afsted 3 uger i maj / juni, og har endnu ikke fundet rette passer, men det lader sig som regel gøre.
Med hesyn til * Blandede* opstaldnings steder , ja så er jeg desværre tilbøjelig til at give dig ret !
Kvindfolk , kan være nogle skarn overfor hinanden og det er ret forfærdeligt som vi kan opfører os.. :-( og det eneste vi får ud af det, er at vi ikke længere kan tale sammen, og vi gør bare hinanden ondt..æv æv..
Næ glæd du dig nu til " Dit eget lille sted".
Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider