Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Det MÅ fortælles ;0)
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 12:20
Hej
Kender I det når noget bare lykkes over alt forventning,man kunne skrige af glæde,hvilket ikke er smart i selskab med usikker og nervøs hest!
Da Botte flyttede ind for snart 1½ år siden,var han nervøs,bange for rytter og meget dårligt behandlet,bare striglingen var et problem,noget der burde være hyggeligt når man er 12 år.
Siden har jeg brugt oceaner af tid på min dejlige,men småskøre hest,nu strigler vi ,uden en masse drønen rundt i boksen,lægger dækken og sadel på uden nervøse sidestep og biddet tager han selv!
MEN der blev ved med at være et lille åndsvagt problem,Botte tolerede mig,kiggede godt nok venligt og opførte sig pænt,men ingen tegn på det var MIN hest!
Så igår aftes,da der skulle nattes med hestene,brummede Botte,stak sit kønne hoved ind under min arm/jakke og stod bare stille og nød kærtegn og snak! {>
Jeg kunne have hoppet,skreget og jublet.Jeg elsker den skøre store vallak,og har gjort det fra første øjeblik,da han stod hos hestehandleren i et lille spiltov.
Jeg tror den sidste forhindring er klaret,botte har endelig forstået hvad han betyder for mig og min hverdag :-D
Utroligt,at man efter 30 år i hestenes verden stadig kan blive så rørt og stolt.
Det er et fantastisk dyr,ellers blev man vel ikke ved ;-)
Qnuz fra Botte og merete
(y)Svuppert ;-)
en :-D hingst.
0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 12:40
du har fået løn for ditt arbejde. Det giver dig inspirasjon til at komme videre. Du vil nok få en hest som vil gøre alt for dig selv om det kan tage en tid før den viser det til fulde.

Held og lykke
;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)
0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 12:41
Jeg synes det er helt vildt fedt at høre at også andre efter et helt liv med heste kan sætte så stor pris på sådanne fremskridt. Jeg har også haft en del problemer med min, og jeg er helt oppe under skyerne når jeg har haft en rigtig god ridetur på min hvor han ikke har hoppet rundt og sprunget ud af hjælperne hver gang man skal lave en øvelse. Igår lavede han rigtig fine schenkelvigninger og stolt var "mor" her, at den lille hest ikke var bange for schenklerne
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har to
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 13:23
af den støbning...

Den ene en sky islænderhoppe, som ikke har meget tillid til os mennesker, da hun har været flyttet meget og har gået som følhoppe i mange år og derfor ikke haft den store kontakt med mennesker...

Den anden er en shetlænder hoppe på 4 år, som jeg hentede midt i december måned og da havde hun aldrig været i hænder. Hun gik løsdrift og hendes menneskekontakt bestod af, at der kom nogen og smed hø til dem hver dag...

Så min kæreste kigger også sært på mig, hver gang jeg glad kommer ind fra stalden og fortæller, at nu søgte islænderen selv kontakt med mig eller shetlænderen fandt sig i at blive striglet over det hele uden at være bange eller fik grimen på uden at være bange... :-D

Men det skal man vist også være hestemenneske for at forstå ;-)

Men i hvert fald er det dejligt, når man kan se, at det endelig lykkes, det man har kæmpet for :-)

MVH Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Kanon Merethe
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 13:34
- kender det selv..havde det samme med Apollo da vi fik ham ! uha ens tålmodighed bliver sat på prøve, og nerverne sat lidt på spidsen engang imellem, men det er så fedt at opleve det øjeblik ,hvor de siger ; Ja Okay ! jeg kan godt lide dig.. :-D Det bobler altså i maven.
Apollo gav sin " Kærlighed" til kende på et meget ømtåleligt tidspunkt !
Da Neptun havde brækket benet, og blev aflivet , sad jeg næste dag udenfor Apollos boks på en balle halm. Pludseligt stak han hovedet ud og lagde det ned langs mit bryst , og trykkede det ind til mig , som sagde han..; Jeg er jo lige her, og jeg savner ham også! Og siden den dag..åh ja..så var jeg bare lykkelig ,lykkeligst, lykkeligste lillle mig..
{>
Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd

Det var da godt!
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 14:21
Det er altid dejligt når det går fremad!
Jeg har haft lidt modsatte problem med Blesa.
Hun kan være en rigtig bummelrøv!
Hun har så meget med at mase sig frem, og tro at alting drejer sig om hende.
Jeg er ved at ha vænnet hende til at hun kommet i anden rang iforhold til mig.
Nu kan hun stå pænt en meter fra mig og vente på at jeg hænger hønettet op.
Før maste hun sig bare frem og begyndte at rykke i hønettet inden jeg nåede at hænge det op.
Jeg har lært hende gode manerer.
Frigg derimod skal jeg passe på med at hæve stemmen i nærheden af.
Hun ser så ulykkelig ud hvis jeg skælder ud osse selvom det ikke er hende.
Blesa har osse lært at det er først når jeg giver tegn at hun må begynde at spise.
Det har krævet en meget aggresiv adfærd fra min side at true af hende når hun kom for tæt på "MIT" hø.
Der hvor hun kom far var hun vant til at bestemme alting, og fik lov til at mase sig frem.
Jo, det er utroligt så forskellige de er sådan noget heste. :0)
Jeg nyder osse at jeg kan gå derinde med maden uden at blive jokket på.
Jeg kan godt forstå du er glad for at det går så godt med dine heste.
Md venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>
0
0
Svar på denne tråd

Heldige heste
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 14:53
...som har fået sådan nogle gode ejere. Tænk hvis de var havnet nogen som ikke havde jeres tålmodighed, kærlighed og glæde over at hesten får tillid til jer.

Jeg bliver glad når jeg læser om jeres oplevelser.

:-) :-) :-) :-) :-)

"Æsler er bare dejlige"
0
0
Svar på denne tråd

Kunne ikke dy mig
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 16:22
- For at sætte dette billede ind af Min dejlige " Kyssemule" , ville have sat det ind i mit første indlæg..men her er det så !!
Apollo , som er højt elsket ! Og nu ikke længere en pjevs, men han strutter af selvtillid og elsker kontakt.

Det er så dejligt ,når samarbejdet rigtigt kan begynde.

Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd

Så er jeg ikke helt tosset!
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 16:54

Man kan altså godt tænke lidt på ;bare der ikke er nogen,der ser mig lige nu!Snart 40 år og fjollet med heste.
Men jeg kan se,at vi er jo flere af den slags!Troede snart alle voksenryttere altid var saglige og alvorlige,jeg har da aldig glemt hvad der i sin tid greb mig;HESTE,hygge,tillid,stille stunder med sin bedste ven og fortrolige.
I dag kom min lille ishingst glad hen til mig,da han skulle ind fra fold,et kæmpeskridt,når han ikke er vant til mennesker!
Tilgengæld stod min mand og roste Botte på staldgangen,bagved botte,da min ellers diskrete hest lettede sig for en tydelig luft fra tarmene,NÅ,det er jo dyr,og datteren og jeg fik et grineflip,Botte kan ikke lide mænd,de kan kun bruges som foder og udmugere!
Tak for jeres indlæg :-D
Qnuz fra merete
(y)Svuppert ;-)
0
0
Svar på denne tråd

kender det...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 23:49
Godt jeg har forbundfæller i jer (y)

jeg får helt tårer i øjnene når Moonlight stikker mulen hen og kærligt pruster mig i håret det dejlige dyr {>

eller når han bare fatter med det samme hvad man mener - dete giver en SKØN følelse af samhørighed :-)

Og det at man kan mærke fremskridtene et efter et :-)

INTET slår den "YES"følelse,man svæver nærmest på skyerne ikke? gør jeg i lt fald.

Jeg eer fx stadig helt oppe overe at min lille smølf i fredags gik SÅ pænt trækketur første gang det nye sted (kun 3 gang vi gik lang tur,i alt tror jeg)og kun travede når jeg bad ham og pænt slog ned i skridtgang når jeg sagde "skridt" :-P

bare tanken om hvor dygtig min hyp er blevet på den måned jeg hhar haft ham bringer tårene frem :-)

Sentimentalt fjols er jeg - og STOLT af det :-D

Nogle der vil joine mig i klubben for sentimentale heste-ejere? :-D

ÆÆLSKER min dygtige smølfedølfe ;-D
***Team Smølf***
*Monica & Moonlight* {>

Team Smølfs website
0
0
Svar på denne tråd

Ja Idenion
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 09:04
- Du kan sagtens regne med mig ! Jeg kan sgu stadig knibe en tårer,når jeg tænker på hvor priviligeret man er !
Tænk sig , vi har valgt dem som venner ! De ikke os, men den dag de så gør det..uhh, det er bare dejligt!
:-D
Ja lad os endelige få en klub for sentimentale hesteejere !! Så kan vi sidde og småtude lidt sammen, og eller grine og glædes over , at der findes " Gamle Idioter " som os.. :-D
Jeg har det nok som Gunilla, jeg bliver også glad for at læse ,at der heldigvis findes mange af vores slags!
Måske er vores måde at være på , begrundet af at vores alder bliver højere, og ambitions niveauet , for vores ridning falder, og ser måske derfor anderledes på det at have hest, vore øjne åbnes for nye og spændene ting..
8-)
Men hvor om alt er så er det pragtfuldt at være den lykkelige ejer af de prægtige gangere !!
Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd

Også mig
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 09:34
jeg må også melde mig i rækkerne af halvgamle hestetosser og håbløse nostalgikere :-)

Min Fie har også været et nervevrag, og jeg bliver helt euforisk, hver gang jeg noterer et fremskirdt - ja jeg var lige ved at tude af glæde første gang smeden kunne beskære hendes hove uden bedøvelse :-P

Faktisk tager min mand mig alvorlig, når jeg fortæller om det (i evigheder, selvfølgelig). Ja, han stiller ligefrem interesserede spørgsmål i ny og næ (y)
:-)
Lone

0
0
Svar på denne tråd

hihi...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 10:28
nu er jg jo så af den generation hvor maan dårligt ved om man er "senior-access"berettiget :-D

er jo kun 22 og har da en del ambitioner med smølfen :-P

Men igen,ja rart jeg ikke er alene ;-D
***Team Smølf***
*Monica & Moonlight* {>

Team Smølfs website
0
0
Svar på denne tråd

Ambitioner har man
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 10:42
- Lov at ha' ( Trods alder)...vil da heller ikke udelukke , at jeg har nogle på min plags vegne, men det er i kraft af , at hun nu skal i træning på Billund Trav..hmm det bliver altså hårdt.. :{-( at skulle undvære hende , og ikke mindst overlade hende til fremmede hænder..men men , jeg har sikret mig at træneren og jeg forstår hinanden , så mon ikke jeg kan leve med det ??
De grundlæggende sten for god opdragelse ,er putte i hende med tålmodighed og gensidig respekt, så det hænger nok ved , og træner skulle så kunne arbejde rimeligt problemfrit med hende , så hun ikke skal have såååå mange skæld ud... :-(..bare det så holder stik..
Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd

Jeanie...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 10:50
Veed hvordan du har det.

Jeg skal have min tilredet til sommer hos proff :{-(

-og til trods jeg vælger et sted TÆT på min kommende bopæl og kan køre hen til ham HVER dag og både se ham i træning samt gå ture,snakke med ham osv med ham er bare tanken om det slemt nok :-D

Men jeg er sikker på v begge får størst glæde af at en dressurryttter lærer ham det grundlæggende fremfor en inkarneret springrytter :-)

Så må overleve den måned el 2 (?) det tager at ride lidt grundridning i ham..

men nemt blir det godt nok ikke :-D
***Team Smølf***
*Monica & Moonlight* {>

Team Smølfs website
0
0
Svar på denne tråd

Godt behandlet heste!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 17:58

Jeg har også altid været nervøs,når mine dengser gennem tiden skulle i andre hænder,MEN helt uden grund,de har været godt og ordentligt passet og fyldt med kærlighed,så ingen fandt sig i nogen "dårligheder" fra fremmede! :-D
Jeg havde,da min datter var lille en fjordpige,hun var kun 6 md. da jeg fik hende,og jeg solgte Tanja tilredet som 5½ årig,jeg havde det dårligt,men en nødvendighed!
Tanja var god som dagen lang,og skulle det ske nogen behandlede damen "forkert",ja så ventede Tanja på rette tid og sted,pressede sin brede bagdel op mod brystkassen,og gav et "lille" klem,helt roligt og velovervejet 8-)
Tanja var næsten 150 i stang ,bred som en ladeport efter den tids hingst;Morten.
Nye købere vidste ikke noget om Tanjas charmemetode,men fortalte et år efter købet,at hun havde gjort det overfor flere,men aldrig dem.
Jeg tror når det rigtige bliver grundstenene i hestene,så klarer de sig >o<
Qnuz merete
(y)Svuppert ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider