|
|
| p-pille spørgsmål.... |
|
|
Her kommer så lige et spørgsmål som jeg håber I kan klare for mig.
Jeg er lige begyndt på mine p-piller igår, men det var jo en onsdag. Ville gerne at jeg startede en mandag!
Jeg får nogle specielle piller med tre forskellige hormoner i, så det er lidt anderledes. Trinovum hedder de. Der er 7 hvide piller (som man starter med) 7 orange og til sidst 7 røde.
Nå men nu er planen så den at jeg vil springe to af de hvide piller over og så gå direkte til de orange på mandag og den vej rundt. På den måde får jeg styr på at jeg starter på en mandag hver gang osv..
Spørgsmålet er jo så om de er sikre? Eller måske man skulle ty til andre midler også? Nogen der ved det med sikkerhed? Nogle læger iblandt os?
-miki-Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad nu hvis.... |
|
|
.... du starter to dage før på den nye pakning?
Dvs. at du starter om mandagen i stedet for. Det er sådan jeg har forstået på min veninde at man skal gøre (men det kan også være du vidste det i forvejen?).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhm... |
| Forfatter:  |
Mikkel |
| Dato:  |
04-03-2004 21:51 |
|
Det er jo lidt pinligt at JEG skal svare, men...
Er der ikke sådan en udførlig instruktionsbog med til pillerne?
Jeg er ret sikker på, at man ikke kan springe piller over. Dvs. din plan med kun at tage to af den ene slags er vist ikke så god, men jeg er ikke sikker.
Hvis i tvivl, spørg din læge.
-Mikkel- "Savvy means you know how to relate to horses, how to handle them, how to solve and prevent problems both on the ground and on the horse's back, in any situation, at any time."-Pat Parelli
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg gjorde.. |
|
|
Jeg har gjort det samme, hvor jeg begyndte 2 dage før med den næste pakke...Det virkede fint så det tror jeg ikke der sker noget ved.. (Mine er også med forskellig dosering hormon)
/Katja Alt det, der irriterer os hos andre, kan føre os til en forståelse af os selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
|
|
Jeg har en veninde der gjorde præcis det samme som du vil til at gøre...
Hun har nu en vidunderlig søn på snart 2 år.
Med det vil jeg bare sige, at jeg synes du skal tale med din læge om det, før du selv begynder at regulere dine p-piller.
Jeg går ud fra at der er en grund til at du tager p-piller... og så skulle de jo også gerne gøre deres "arbejde"
Få din læge til at hjælpe dig med at få skiftet til mandag. Det er meget sikrere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| p-piller |
Anders 1978 |
05-03-2004 09:54 |
|
I første behandlingsperiode startes på 1. dag regnet fra menstruationens begyndelse. Herved opnås sikker beskyttelse fra første periode. Der tages 1 tabl. dgl. i 21 dage, de første 7 dage tages de hvide tabletter, de følgende 7 dage tages de beige tabletter. De sidste 7 dage tages de orange tabletter. Derefter holdes pause i 7 dage, hvori der kommer en menstruationslignende blødning.
Forholdsregler ved glemt indtagelse: En glemt tablet indtages straks. Hvis der er glemt flere tabletter, indtages kun den sidst glemte tablet. Hvis der er forløbet mere end 12 timer, er den svangerskabsforebyggende effekt usikker de næste 7 dage.
Tabletindtagelsen fortsætter herefter. Hvis der er færre end 7 tabletter tilbage af periodens tabletter, overspringes pausen, og der fortsættes direkte med en ny periodes tabletter. Udebliver blødningen efter sidste tablet, bør graviditet mistænkes. Hvis man har haft gastroenteritis med opkastning og diarré, anbefales det at anvende supplerende prævention i en periode på mindst 7 dage. Dette gælder, uanset om man har glemt en tablet eller ej.
Dvs. at det er ikke nogen rigtig god idé at springe nogen tabletter over, medmindre du bruger anden form for prævention.
Jeg kan godt følge dig i, at du gerne vil starte på en ny farve hver mandag, men har du ikke mulighed for, at lade onsdag være skiftedag (du kan f.eks. tænke på onsdag som "omskiftedag" eller "omstillingsdag")
Hyg Anders I Got Rice cooking in the microwave Got a three day beard I don't plan to shave And its a goofy thing but I just gotta say Hey I'm doing alright
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som de andre siger |
|
|
Lad være med at springe nogle piller over!
Tag dem alle sammen som du skal og start evt. tidligere med den nye pakke, så det kommer til at passe på den måde.
Mange venlige hilsnerPia 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan du ikke |
Camilla 1983 |
09-03-2004 20:11 |
|
Nej sådan kan du ikke bare gøre. Du kan altid forlænge en p-piller periode men aldrig afkorte. Så er pillerne ikke sikre. Jeg ved ikke helt hvordan du skal gøre når der er 3 forskellige slags piller, det må du lige ringe til lægen pg få en snak om. For der går jo rod i hommonerne hvis du springer nogle over, og så kan du risikere at blive gravid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyld |
|
|
Men hvad i himlens navn er problemet med at skifte om onsdagen, livet kan da ikke være så uoverskueligt at man ikke kan finde ud af at skifte p piller om onsdagen eller en hvilken som helst anden dag.
Når du starter på dine p piller gør du det på din egen naturlige menstruations syvende dag, og derefter tager du p piller der passer med din naturlige cyklus, hvis du rykker på den kommer du ud af trit med din egen cyklus, og det er en rigtig dårlig ide, fordi en dag vil din naturlige mensruation muligvis bryde igennnem der hvor den oprindelig var, og det vil give uregelmæssig blødning, især med de lavhormone piller du tager, og du kan ikke mere være sikker på virkningen, det er mægtig smart at man kan rykke det hele hvis man skal på ferie og lignende, men i den sidste ende kan det skabe en masse uorden.
Altså hvis du kan leve med onsdag, så gør det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Onsdag er da alletiders |
ElseG |
11-03-2004 03:10 |
|
M.K.H. Else."Man lugter ikke af hest, man dufter!!" Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. "Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|