Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hovedpine 7 dag i træk - gode råd!
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 08:36
Jeg er så desperat nu og søger råd. Jeg har hovedpine for 7 dag i træk, en konstant dunken og blodåren i mine tiningen er opsvulmet og presser jeg en finder mod den dunker det helt vanvittigt!

Jeg har døjet med hovedpine hele mit liv, børne migræne som barn men aldrig med migræne som voksen! Det er meget i perioder tidl. var det præsis 5 dage om måneden op til menstrationen! Men...der er ikke noget mønster mere og jeg har det dårligt med at fylde mig med piller. Får specille piller på recept Ibumetin 600 mg (dvs. 3 gang de Ibumetin man kan få i håndkøb) får et glas med 100 stk. af gangen ca. 2 gange om året! Man kan blive "immun" ved at indtage for mange og jeg købte derfor et glas Panodil i håndkøb men de virker heller ikke optimalt!

Men... jeg har spist piller de sidste 7 dage 1-2 stk. om dagen, sidst i nat 01.30 da jeg ikke kunne være nogle steder. Og når jeg tænker okey 2 Ibumetin er = 6 alm. piller ialt får jeg det elendigt af at tænke på hvad jeg fylder min krop med.
Det skal lige siges jeg har været meget forkølet ig hostet som bare pokker og det kan selvf. også fremme hovedpine efter hosteturer på 10-15 min.

Så det jeg søger nu er råd, og helst pille frie råd ingen jeg bliver vanvittig!!! For den er der konstant og piller ligger kun en dæmper på den..

Hygge - Lise :-)

"If Microsoft is the solution, I want my problem back."
0
0
Svar på denne tråd

Hej Lise
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 08:59
vil du være sød og kontakte din læge ret omgående - denne vedvarende hovedpine kan være tegn på et for højt blodtryk (altså intet der har at gøre med migræne). Eller den kan være tegn på andet - og det er der kun en læge der kan undersøge. Så på med vanten og ring til doktormanden. God bedring, Michaela P.S. Beklager udseendet af dette svar, men min mellemrumstast har sat sig fast.
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg siger også..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 09:16
.. at du for en sikkerheds skyld, skulle kontakte din læge.. Hellere en gang for meget..
Siger han så, at du er ok. Så har de sådan nogle gele-puder på apoteket, som du enten kan smide i fryseren, eller varme i vandbad.. De er kanongode til sådan en dum hovedpine.. Nu ikke som om, at det skal lyde, som om jeg spiser masser af piller, men jeg døjer selv med hovepine, efter jeg har fået et piskesmæld.. Og min læge sagde til mig, at hvis jeg skiftede mellem 2 eller 3 slags smertestillende, så nåede kroppen ikke at blive såå resistent.. For en hovedpine, er noget af det værste syns jeg, og man er parat til at gøre bare ALT, for at få den væk.. Håber du får det bedre, og får hovedpinen væk...
God bedring
Hilsen Ranunkel
Hvor der er en vilje, er der en vej..
0
0
Svar på denne tråd

Lise......
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 09:56
Hej Lise!

Det lyder forfærdeligt :-(

Jeg har selv lidt af hovedpine og migræne i årevis - først som barn og siden som voksen - heldigvis ikke så meget mere.-

Men - du kan faktisk få hovedpine af hovedpinepiller :-( Har man i længere tid et stort forbrug af smertestillende piller, så vænner kroppen sig til dem. Så udover at den smertestillende virkning efterhånden aftager, så kan man få hovedpine som bivirkning af pilleforbruget.

Når man har smerter spænder man, og derfor kan en migræne faktisk gå over til spændingshovedpine, når
migræneanfaldet er ubehandlet, og det er det, hvis du ikke har fået migrænemedicin. Så det kan være svært at skelne, hvad der er hvad. Men noget kan tyde på, at dette anfald i starten har været et migræneanfald - specielt fordi du beskriver, at du har lidt af børnemigræne, og at anfaldet af hovedpine har været hårdt og længerevarende.

Jeg synes, som de andre, at du skal kontakte din læge omgående, og få checket dit blodtryk. Dernæst skal I snakke lidt om dit pilleforbrug - det er IKKE normalt.

Jeg har selv fået disse stærke Ibumetin nogle år, og brugte som du alt for mange piller - man skal IKKE bruge 200 stærke piller om året.

Jeg skiftede læge, og min dengang nye læge, fandt så ud af, at jeg faktisk led af migræne :-( At det så var svært at finde egnet behandling, er så en anden sag. Men nu får jeg Migea Speed, som jeg har liggende og kan tage, når et anfald er under opsejling, hvilket gud ske lov sker sjældent efterhånden.-

Har du været syg og har feber, kan det jo i sig selv være grunden til hovedpinen. Som migrænepatient får man dog ofte værre hovedpiner, end andre, fordi kroppen reagerer værre på stress og dermed sygdom.-

God bedring ;-)

Hilsen May-Britt.

Lykken er en dejlig islandsk uldtot

Healing tilbydes heste og mennesker på Sjælland.
0
0
Svar på denne tråd

Til lægen
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 09:57
Jeg vil også anbefale dig at komme til lægen .
1 det kan være forhøjet blodtryk.
2 det kan være at du spænder voldsomt i nakken og har fået nogle slemme infiltrationer.
Hilsen.
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Kan du så komme til lægen
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 10:11

....og det kan ikke gå stærkt nok...

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)

"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd

Hovedpinen
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 12:52
Ja se at komme til lægen !!!

Hvis du har været forkølet og snottet i længere tid så kan det sætte sig som pandehulebetændelse og det gør rigtigt ondt i hovedet.

Caroline
Lykken er at ride sin egen Connemara pony
0
0
Svar på denne tråd

kraniosakral terapi
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 14:54
Hej Lise... er enig med de andre at du lige skulle tjekke lægen :-) vedvarende hovedpine kan også være den der trælse (men ufarlige) hjernebetændelse i forbindelse med influenza - min exkæreste lå med hovedpine i 1 md pga dette (og jeg troede at han skulle dø).

Nå men rådet som jeg egentlig blot ville give var, at måske kraniosakral terapi er et forsøg værd. Min mor (som ikke bor nær dig så det er ikke et salgsfremstød :-) ) har hjulpet en del mennesker med bl.a. migræne problemer...

Håber at du snart får det bedre.

Camilla med heste-hunden

Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd

Gå til lægen..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 18:19
Jeg havde også døjet med hovedpine for 1½ år siden, i ca. 14 dage før jeg gik til læge..

Først sagde han jeg havde betændelse i hovedet, men ugen senere fik jeg taget blodprøver.. JEg havde KYSSESYGE.. Sådan for alvor. Lægen sagde det var en mild form for det, men jeg troede virkelig jeg skulle dø.. Jeg var bare så syg..

De første 14 dage havde jeg bare ondt i hovedet, ikke andet.. Så jeg vil da anbefale dig at tage til lægen og få taget nogle blodprøver..

Rikke
Driv ikke en hest med hug
men med havre

Knus Rikke & Bianca

0
0
Svar på denne tråd

kraniosakral terapi
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 19:06
Som camilla skriver syntes jeg også du skulle forsøge dig med kraniosakral terapi, det virker på rigtig mange, og er ganske ufarligt.

Men først og fremmest skal du smutte til lægen. Også selv om det er spændingshovedpine eller migræne.

Jeg lider selv af så meget hovedpine at jeg aldrig rider med ridehjelm ( emnet er diskuteret, så det lader vi ligge ) pga af skæv kæbe og spændinger, og så snart jeg får noget om hovedet er det galt, og gerne flere dage i træk. Også lige nu , og det er kun fordi jeg i to min har stået og skulle skrive noget på tavlen i billedekunst.

Lægen har mange forskellige ting der kan gøres. Hvis han bare udlevere smertestillende, så skal du altså find en anden læge. Det kan ikke gå. Du bliver nødt til at gå i dybten med denne hovedpine, og forlange at blive undersøgt i hoved og r..

Ikke for at bekymre nogle , men små blodpropper eller for tytk blodomløb giver altså også en alvorlig hovedpine, og kan sagtens være der uden andre bivirkninger end dette...

Rikke

Mine tegninger

;-)
Intet er umuligt for den, som ikke skal gøre det selv.
0
0
Svar på denne tråd

Ja - til lægen , afsted med dig
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 14:18
min læge indlægger simpelthen folk, hvis de har haft konstant, værkende hovedpine i over 3 døgn. Så efter 7 døgn med den hovedpine du har døjet med, burde du have været undersøgt for længst.
De bedste hilsner,
Lotte K.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Att: Camilla Verdi
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 14:30
Hmm...jeg har overvejet det. Er det muligt at få et telefon nummer til min Mor.
Praktiserer hun hjemmefra eller?

Hygge - Lise :-)

"If Microsoft is the solution, I want my problem back."
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider